AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #1 Skrevet 2. august 2022 Hei. Neste år begynner datteren vår på skolen. Vi bor i en liten leilighet med to soverom og stue, vi leier faktisk. Det er stabilt og vi leier fra familie til vi har fått bedre økonomi og kan kjøpe, men det skjer ikke med det første. Jeg gruer meg til det blir et tema å ha med venner med hjem fra skolen. Det er liten plass og mest sannsynlig må hun og lillebroren dele rom (med mindre jeg drøyer det til han blir 3). Er det noen som tenker på sånt? Altså det er plenty av hjerterom, men er bare redd folk skal snakke og ikke la barna deres besøke jenta vår.. Anonymkode: 81329...9ef
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #2 Skrevet 2. august 2022 Det ville jeg aldri tenkt på, nei. Anonymkode: 59ba1...fe1 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #3 Skrevet 2. august 2022 Hva skal folk snakke om mener du? Ungene kommer ikke til å levne det en tanke om det er det du er redd for. Anonymkode: a9dd1...a66 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #4 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei. Neste år begynner datteren vår på skolen. Vi bor i en liten leilighet med to soverom og stue, vi leier faktisk. Det er stabilt og vi leier fra familie til vi har fått bedre økonomi og kan kjøpe, men det skjer ikke med det første. Jeg gruer meg til det blir et tema å ha med venner med hjem fra skolen. Det er liten plass og mest sannsynlig må hun og lillebroren dele rom (med mindre jeg drøyer det til han blir 3). Er det noen som tenker på sånt? Altså det er plenty av hjerterom, men er bare redd folk skal snakke og ikke la barna deres besøke jenta vår.. Anonymkode: 81329...9ef Ikke lag et problem ut av det. Da bare påfører du barna dine skam. Du får kompensere med hjerterom istedenfor Anonymkode: 984d1...59e 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #5 Skrevet 2. august 2022 Skjønner følelsen. Jeg og sønnen min bor i en 2-roms i Oslo og jeg har tenkt mye på dette med at det er «flaut» å ha med venner hjem; særlig når de fleste vennene hans bor i 5-roms leiligheter med flere bad og det som det er😅 nå er han 11 år og det har heldigvis gått greit hittil. Det eneste som er klønete er overnatting, da jeg sover på stua. Men dere har hvert deres rom, så høres ikke ut som det bør bli noe problem. Anonymkode: 81706...906 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #6 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønner følelsen. Jeg og sønnen min bor i en 2-roms i Oslo og jeg har tenkt mye på dette med at det er «flaut» å ha med venner hjem; særlig når de fleste vennene hans bor i 5-roms leiligheter med flere bad og det som det er😅 nå er han 11 år og det har heldigvis gått greit hittil. Det eneste som er klønete er overnatting, da jeg sover på stua. Men dere har hvert deres rom, så høres ikke ut som det bør bli noe problem. Anonymkode: 81706...906 *ovenattingsbesøk fra venner Anonymkode: 81706...906 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #7 Skrevet 2. august 2022 Har dere kjøkken? Her foretrakk barna ofte å sitte på kjøkkenet i småskolen. Lager kanskje ei mugge saft, litt frukt, noen kjeks. Har eske med hobbysaker og tegnesaker som de kan ta for seg av. De elsket å sitte der og pludre. Også var vi voksne både nært, i stuen ved siden av, men likevel hadde de rom for seg selv. Anonymkode: 245ba...978 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #8 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har dere kjøkken? Her foretrakk barna ofte å sitte på kjøkkenet i småskolen. Lager kanskje ei mugge saft, litt frukt, noen kjeks. Har eske med hobbysaker og tegnesaker som de kan ta for seg av. De elsket å sitte der og pludre. Også var vi voksne både nært, i stuen ved siden av, men likevel hadde de rom for seg selv. Anonymkode: 245ba...978 Ja, har kjøkken med kjøkkenbord og hele pakka. Kanskje sette gullfisken inn der så det blir mer innbydende 😊 Takk for tipset ❤️ Anonymkode: 81329...9ef 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #9 Skrevet 2. august 2022 Ts her Dette var veldig fint å lese! Tusen takk for oppmuntring 💕 da kan jeg prøve å bekymre meg litt mindre. Anonymkode: 81329...9ef 1 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #10 Skrevet 2. august 2022 De trenger ikke et slott for å være med hverandre hjem. Vokste selv opp i liten leilighet, vennene mine hadde store hus.. men det var hos meg alle var hele tiden. trenger ikke så stor plass Anonymkode: 1bec6...4f4 5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #11 Skrevet 2. august 2022 Dette har jeg også bekymret meg over. Bor i en liten 3-roms med mitt barn. I bydelen vi bor i Oslo er det mange som bor i store leiligheter. Håper det ikke blir et problem. Anonymkode: cd0d4...c32 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #12 Skrevet 2. august 2022 Da jeg var barn (90-tall/ tidlig 2000), bodde vi i en 3-roms, romslig nok, jeg og søster hadde hvert vårt rom men ganske små. Mine venninner hadde forskjellig, ei hadde enda mindre rom enn meg , ei mye større, ei bodde i rekkehus osv. osv. dette snakket vi ALDRI om. Mye viktigere hvem som hadde nintendo, nyeste spill, kjæledyr eller ny film vi kunne se på. Da dro vi dit morroa var, alle fikk plass, noen ganger satt vi i stua/kjøkkenet. Barnebursdager hadde vi alle også i alle type boliger. Så jeg syntes ikke dette er noe du burde bekymre deg om. Barn bryr seg ikke om interiør og planløsning. Anonymkode: ae5ea...4dc 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #13 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Neste år begynner datteren vår på skolen. Vi bor i en liten leilighet med to soverom og stue, vi leier faktisk. Det er stabilt og vi leier fra familie til vi har fått bedre økonomi og kan kjøpe, men det skjer ikke med det første. Jeg gruer meg til det blir et tema å ha med venner med hjem fra skolen. Det er liten plass og mest sannsynlig må hun og lillebroren dele rom (med mindre jeg drøyer det til han blir 3). Er det noen som tenker på sånt? Altså det er plenty av hjerterom, men er bare redd folk skal snakke og ikke la barna deres besøke jenta vår.. Anonymkode: 81329...9ef Om du syns det blir for gale så tar du sovesofa i stuen og så får de hvert sitt rom! Eller etg på minste sitt rom med stor sengekant nede. Så sover du der men det er hans rom. Ingen bryr seg heller om de deler rom. Anonymkode: dd31d...fcf 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #14 Skrevet 2. august 2022 Skjønner følelsen ts, for jeg har vært der selv. Støtter forslaget om at det som ikke er av husrom, tar man igjen med hjerterom. Min datters venner likte veldig godt å komme på besøk til oss, fordi de var velkomne og ofte spiste middag med oss. Det hendte også at noen av dem kom og spurte om å sitte ved kjøkkenbordet mens jeg lagde middag; bare sitte der liksom og være med. Er selv vokst opp med "kjøkkenbordskultur": at kjøkkenet er vanlig samlingssted i hverdagen, hyggelig å sitte ved bordet og skravle, pusle med diverse, lage noe mat eller drikke og ha sammen. Den dag i dag ender jeg ofte opp der når jeg er på hjemmefest hos andre; før jeg vet ordet av det er kjøkkenet fullt av folk "fordi det er så koselig her". Anonymkode: 4d891...dbf 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #15 Skrevet 2. august 2022 Det går fint! Eneste vi brydde oss om var at det var ok rent og ryddig Anonymkode: a9f03...c7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå