AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #1 Skrevet 2. august 2022 Jeg har hatt en periode på ca. 6 år der jeg ikke trente kondisjon. Noe skyldes totalmangel på tid, noe skyldes sykdom, så var det koronastengt så jeg ikke fikk dratt på senteret og så videre. Jeg la på meg 10 kilo i løpet av denne perioden, og er nå lettere overvektig (BMI på rundt 26). For å ta tak til tross for altoppslukende hat mot jogging, meldte jeg meg på en challenge der jeg må løpe x antall kilometer i løpet av august, og det samme i september. Både jeg og bikkja (som plutselig får seg ordentlige løpeturer i stedet for daffing) er motivert, til tross for slit, lunger som krangler og melkesyre overalt. Jeg biter tennene sammen og gjennomfører. Så jeg har altså holdt på i to dager, og veide meg nå bare for å registrere vekten i appen. Da oppdaget jeg at jeg gikk opp TO KILO!!! Ikke har jeg spist kake, drukket cola eller noe lignende disse dagene. Er det vanlig at kroppen tviholder på vann og motarbeider deg totalt når du starter kondisjonstrening etter lengre tids avbrudd? Det er så jævlig demotiverende å se at jeg blir tyngre av å jogge, liksom... Særlig fordi jeg hater jogging som pesten. Noen som har vært borti noe lignende? Anonymkode: e8242...eda
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #2 Skrevet 2. august 2022 Du har ikke gått opp 2 kilo på 2 dager. Det skal det EKSTREMT mye til for å gjøre. Kroppens vekt går opp og ned et par kilo mtp når du veier deg, hvor du er i mensenperioden, hvor mye vann du har i kroppen osv. Det blir feil å se på vekt etter kun 2 dager Anonymkode: b1d81...adc 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #3 Skrevet 3. august 2022 Aaa, akkurat samme her!! Begynt trene og og spiser supersunt for ei drøy uke siden. Men vekte har ikke rikket seg. Håper på vann her og. Anonymkode: b31e2...6ee
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #4 Skrevet 3. august 2022 Jeg spiser mer når jeg endelig begynner å trene igjen, så jeg går opp selv om jeg da spiser sunt. Forbrenningen setter i gang og det samme gjør appetitten, så litt mer mat på hvert måltid gir økt vekt. Anonymkode: c5567...ed2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #5 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har hatt en periode på ca. 6 år der jeg ikke trente kondisjon. Noe skyldes totalmangel på tid, noe skyldes sykdom, så var det koronastengt så jeg ikke fikk dratt på senteret og så videre. Jeg la på meg 10 kilo i løpet av denne perioden, og er nå lettere overvektig (BMI på rundt 26). For å ta tak til tross for altoppslukende hat mot jogging, meldte jeg meg på en challenge der jeg må løpe x antall kilometer i løpet av august, og det samme i september. Både jeg og bikkja (som plutselig får seg ordentlige løpeturer i stedet for daffing) er motivert, til tross for slit, lunger som krangler og melkesyre overalt. Jeg biter tennene sammen og gjennomfører. Så jeg har altså holdt på i to dager, og veide meg nå bare for å registrere vekten i appen. Da oppdaget jeg at jeg gikk opp TO KILO!!! Ikke har jeg spist kake, drukket cola eller noe lignende disse dagene. Er det vanlig at kroppen tviholder på vann og motarbeider deg totalt når du starter kondisjonstrening etter lengre tids avbrudd? Det er så jævlig demotiverende å se at jeg blir tyngre av å jogge, liksom... Særlig fordi jeg hater jogging som pesten. Noen som har vært borti noe lignende? Anonymkode: e8242...eda Husk at når du starter å jogger så bruker du jo muskler du ikke jar brukt på en stund, de slites ned og trenger vann for å samle seg igjen. Salt og karbohydrater holder mer på vann. Helt ærlig så burde du ikke se på vekta når du trener, men hvordan kroppen din forandrer seg. Kroppen tviholder ikke på vann, den gjør det som er naturlig for den, om du vil redusere vannet i kroppen så spis mindre salt Anonymkode: 372cc...924 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #6 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har hatt en periode på ca. 6 år der jeg ikke trente kondisjon. Noe skyldes totalmangel på tid, noe skyldes sykdom, så var det koronastengt så jeg ikke fikk dratt på senteret og så videre. Jeg la på meg 10 kilo i løpet av denne perioden, og er nå lettere overvektig (BMI på rundt 26). For å ta tak til tross for altoppslukende hat mot jogging, meldte jeg meg på en challenge der jeg må løpe x antall kilometer i løpet av august, og det samme i september. Både jeg og bikkja (som plutselig får seg ordentlige løpeturer i stedet for daffing) er motivert, til tross for slit, lunger som krangler og melkesyre overalt. Jeg biter tennene sammen og gjennomfører. Så jeg har altså holdt på i to dager, og veide meg nå bare for å registrere vekten i appen. Da oppdaget jeg at jeg gikk opp TO KILO!!! Ikke har jeg spist kake, drukket cola eller noe lignende disse dagene. Er det vanlig at kroppen tviholder på vann og motarbeider deg totalt når du starter kondisjonstrening etter lengre tids avbrudd? Det er så jævlig demotiverende å se at jeg blir tyngre av å jogge, liksom... Særlig fordi jeg hater jogging som pesten. Noen som har vært borti noe lignende? Anonymkode: e8242...eda Jeg legger alltid på 2 kilo + 2 kg - hvar gang jeg veier meg. Det kan være avførinh i tarmene, vann etc. Men du går ikke upp 2 kg i fett bare såder. 9000 kcal kreves for å gå opp 1 kilo i fett. Overskudd. Med mindre du har sykdom eller metabolisme forstyrele, men da vil du merke det innen 1 mnd tid at du går opp mye og fort, da drar man til legen. Anonymkode: df076...e8a
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #7 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har hatt en periode på ca. 6 år der jeg ikke trente kondisjon. Noe skyldes totalmangel på tid, noe skyldes sykdom, så var det koronastengt så jeg ikke fikk dratt på senteret og så videre. Jeg la på meg 10 kilo i løpet av denne perioden, og er nå lettere overvektig (BMI på rundt 26). For å ta tak til tross for altoppslukende hat mot jogging, meldte jeg meg på en challenge der jeg må løpe x antall kilometer i løpet av august, og det samme i september. Både jeg og bikkja (som plutselig får seg ordentlige løpeturer i stedet for daffing) er motivert, til tross for slit, lunger som krangler og melkesyre overalt. Jeg biter tennene sammen og gjennomfører. Så jeg har altså holdt på i to dager, og veide meg nå bare for å registrere vekten i appen. Da oppdaget jeg at jeg gikk opp TO KILO!!! Ikke har jeg spist kake, drukket cola eller noe lignende disse dagene. Er det vanlig at kroppen tviholder på vann og motarbeider deg totalt når du starter kondisjonstrening etter lengre tids avbrudd? Det er så jævlig demotiverende å se at jeg blir tyngre av å jogge, liksom... Særlig fordi jeg hater jogging som pesten. Noen som har vært borti noe lignende? Anonymkode: e8242...eda Hvis du mener kroppen din holder på vann, så må du jo ha en sykdom. Det kan være livsfarlig, at kroppen samler til seg vann. Det er ikke normalt. Det som derimot er normalt, er at muskler veier mer enn fett - og hvis du tidligere har vært trent og slank, og nå er litt støl. Så er det muskelminnet som bygger seg opp igjen. Anonymkode: 3f86c...923
Lovis Fenja Skrevet 3. august 2022 #8 Skrevet 3. august 2022 Bruk målebånd, ikke vekt! Og gi deg selv mer enn TO dager Snakkes om minst fire uker!
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #9 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du mener kroppen din holder på vann, så må du jo ha en sykdom. Det kan være livsfarlig, at kroppen samler til seg vann. Det er ikke normalt. Det som derimot er normalt, er at muskler veier mer enn fett - og hvis du tidligere har vært trent og slank, og nå er litt støl. Så er det muskelminnet som bygger seg opp igjen. Anonymkode: 3f86c...923 Eh nei, det er helt normalt at kroppen veksler på å holde på vann, drt styres av matinntak, trening, hormoner, sykdom osv. Anonymkode: 372cc...924 4 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #10 Skrevet 3. august 2022 Jeg legger alltid på meg ved oppstart av trening (mest styrketrening men også kardio) etter en pause. Det er vanlig: https://www.kk.no/helse/derfor-gar-du-opp-i-vekt-nar-du-trener/67803698 På sikt så skjer det motsatte, men i starten trenger musklene det ekstra vannet for å beskytte seg mot skade. Anonymkode: 3c63f...088 1 1
Ellah Skrevet 4. august 2022 #11 Skrevet 4. august 2022 Om du er kvinne så kan det også være syklusen 🤷🏻♀️ Men som mange andre sier her, å veie seg etter 2 dager er bare tull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå