Gå til innhold

Tilvenning med to tette

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jenta mi ststter i bhg imorgen og jeg er i permisjon med lillebror. Nå har det seg slik at mannen min passer på minsten mens jeg er med henne første dagen. Meeen, minsten drikker hver  time og tar ikke flaske. Spørsmålet er: hvordan har dere som har to tette gjort det når største startet i bhg? Har dere tatt med minsten også? Og er drt greit st jeg tar første dagen av tilvenningen så tar mannen de neste dagene? Tenker dere st det er lurt?

takk for alle tips

Anonymkode: 89446...6fb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I ditt tilfelle hadde jeg latt far ta tilvenningen.

Anonymkode: 806c6...60e

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har dere valgt at mannen er hjemme med minste? Er det ikke mer praktisk om han er med i barnehagen alle dagene?

Anonymkode: a760b...b11

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

I ditt tilfelle hadde jeg latt far ta tilvenningen.

Anonymkode: 806c6...60e

Samme her... Mulig TS har en god grunn til å ville ta tilvenningen selv, men å overlate den biten til far er jo den mest åpenbare løsningen slik jeg ser det?

Anonymkode: 2a3c5...cad

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har så lyst å være med første dagen for å se hvordan det er, og de hadde skrevet qt første dag kun skal være litt over en time. Skjønner st det kanskje er litt feil, men har så lyst å følge henne på hennes første dag

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har så lyst å være med første dagen for å se hvordan det er, og de hadde skrevet qt første dag kun skal være litt over en time. Skjønner st det kanskje er litt feil, men har så lyst å følge henne på hennes første dag

Skjønner. Hvis været er ok kan kanskje mannen din være i nærområdet med minstemann? Gå tur? Evt. vente i bilen? Så kan han heller gi lyd hvis mini må ha mat? Amme rett før du gå inn og satse på at han holder en time?

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har første dag vært med dere? Har dere vært der lenge? Vi har fått beskjed om å møte opp kl 12

AnonymBruker
Skrevet
ALB skrev (18 minutter siden):

Skjønner. Hvis været er ok kan kanskje mannen din være i nærområdet med minstemann? Gå tur? Evt. vente i bilen? Så kan han heller gi lyd hvis mini må ha mat? Amme rett før du gå inn og satse på at han holder en time?

Det er veldig forstyrrende for alle parter hvis mor og far plutselig må bytte roller i en tilvenningssituasjon. Beklager TS, mens syns du setter deg selv foran barnet her. Hun har behov for en tilstedeværende forelder som ikke lurer på om baby må spise eller ikke, bare er halvveis til stede og kanskje må gå midt i tilvenningen. La far ta seg av dette.

Anonymkode: e3951...6bc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mannen tok tilvenning dag 1 og 2, jeg dag 3, og da passet bestefar barn 2. Dag 4 leverte oldemor 

Anonymkode: 604ba...9b4

AnonymBruker
Skrevet

Høres bare stress ut for alle parter. Ville latt far ta seg av tilvenningen og være tilstede for barnet. :) 

Anonymkode: 42fee...8b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...