AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #1 Skrevet 2. august 2022 Jeg er trener for ett jente lag i fotball. Nedre år er de 14 år og jeg tenkte at norway cup er noe de må få oppleve. Vi er til sammen 3 stk trenere som blir med. Regner med at noen foreldre blir med også. Er det vanlig at trenere overnatte sammen de? Eller gjør foreldrene det? Vi trenere har ansvar for det sportslige. Hvem tar ansvar for tiden utenom kampene? Anonymkode: af2dc...09f
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #2 Skrevet 2. august 2022 Tror det er foreldrene. Blir som en familieferie, tenker jeg. Anonymkode: f6914...54e
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #3 Skrevet 2. august 2022 Vi har ikke vært på Norway Cup men andre cuper. Foreldrene har hatt ansvar for barna utenom kampene, foreldre har ligget på klasserommet sammen med dem på skift, foreldre passer på at de har fått nok hvile, riktig mat og at de kommer seg til kampene til rett tid og klare for å stå på. Slik synes jeg også det må være. (Dessverre er det noen foreldre som aldri får til å bidra, men da har de ansvar for å lage avtale med andre foreldre om hjelp til det.) Hos oss (barn mellom 11 og 15 år) er trenerne foreldre til barn på laget, Så de har da ansvar for sitt barn utenom kampene. Anonymkode: 996e0...539
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #4 Skrevet 2. august 2022 Nå er mitt barn for liten ennå, men er det seriøst slik at alle foreldre skal måtte bli med på Norway cup når barna er 10 år og oppover?? De er jo store, må da holde med en forelder per fire deltagere? Anonymkode: 71583...e24 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #5 Skrevet 2. august 2022 Her jeg kommer fra er det normalt å ha foreldremøte før slike store cuper, og at lagene har utnevnt både lagleder og foreldrekontakt. Anonymkode: 28e59...8fc
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #6 Skrevet 2. august 2022 Bor i nord. Her er et visst antall foreldre med. Altså ikke alle. Da har de ansvaret for hele laget. Anonymkode: eaeb0...359
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #7 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nå er mitt barn for liten ennå, men er det seriøst slik at alle foreldre skal måtte bli med på Norway cup når barna er 10 år og oppover?? De er jo store, må da holde med en forelder per fire deltagere? Anonymkode: 71583...e24 Ja, hvis du får avtalt med en annen forelder som tar ansvar for ditt barn, eller du tar på deg ansvar for andres barn, er det en fin ting å gjøre. Noen ønsker å være med, og noen vil ikke ha så mye ansvar for andres barn, men dette er jo noe man avtaler seg i mellom. Akkurat som for vanlige fotballkamper. Anonymkode: 2138f...5e6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #8 Skrevet 2. august 2022 Har sendt barn på Norway cup i mange år. Har aldri vært med. Og er mange foreldre som ikke er med og. Trenerne har alltid bodd med guttene. Har en gutt som er der nå. Og er 3 trenere og 2 foreldre med. ( vi som ikke er med betaler for de voksne som er med og) Anonymkode: 10cfb...602
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #9 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har sendt barn på Norway cup i mange år. Har aldri vært med. Og er mange foreldre som ikke er med og. Trenerne har alltid bodd med guttene. Har en gutt som er der nå. Og er 3 trenere og 2 foreldre med. ( vi som ikke er med betaler for de voksne som er med og) Anonymkode: 10cfb...602 Men synes dere virkelig det er rettferdig å aldri ta det ansvaret for egne barn? At andre alltid skal ta ansvaret og at trenerne ikke har fri fra ansvaret på natta en gang? Jeg synes det er hårreisende at du aldri har vært med (og dermet alltid latt andre ta ansvaret for ditt/dine barn) i mange år. I klubben vår hadde det vært helt uaktuelt. Anonymkode: 996e0...539 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #10 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men synes dere virkelig det er rettferdig å aldri ta det ansvaret for egne barn? At andre alltid skal ta ansvaret og at trenerne ikke har fri fra ansvaret på natta en gang? Jeg synes det er hårreisende at du aldri har vært med (og dermet alltid latt andre ta ansvaret for ditt/dine barn) i mange år. I klubben vår hadde det vært helt uaktuelt. Anonymkode: 996e0...539 Har alltid vært med når de var mindre og vært mye på Voss cup og Sogndal. Ifjor var vi på Dana cup. Men nei, ikke Norway cup. Så får du bare synes det er hårreisende at jeg ikke tar ansvar for mine egne barn. For det vet du alt om. Anonymkode: 10cfb...602
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #11 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er trener for ett jente lag i fotball. Nedre år er de 14 år og jeg tenkte at norway cup er noe de må få oppleve. Vi er til sammen 3 stk trenere som blir med. Regner med at noen foreldre blir med også. Er det vanlig at trenere overnatte sammen de? Eller gjør foreldrene det? Vi trenere har ansvar for det sportslige. Hvem tar ansvar for tiden utenom kampene? Anonymkode: af2dc...09f Ligger på klasserom akkurat nå sammen med 15 ungdommer, trener og en av fedrene til en annen av spillerene på Norway cup. Altså; 1 trener, 2 foreldre har ansvar for ungdommene hele uken 😄 Anonymkode: 3b5cf...f9b 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #12 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har alltid vært med når de var mindre og vært mye på Voss cup og Sogndal. Ifjor var vi på Dana cup. Men nei, ikke Norway cup. Så får du bare synes det er hårreisende at jeg ikke tar ansvar for mine egne barn. For det vet du alt om. Anonymkode: 10cfb...602 Du har rett, det var lite gjennomtenkt og veldig anklagende av meg. Jeg vet ingenting om hvor mye ansvar du tar for egne barn. Jeg beklager. 🌺 Anonymkode: 996e0...539
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #13 Skrevet 2. august 2022 Vi var på DanaCup for noen år siden. Da var vi to mødre og treneren som reiste med 15 gutter på 14 år. Det var satt tydlige retningslinjer og hva konsekvensene var om de ikke oppførte seg. Det var null problem å ha med den gjengen på tur. Vi hadde en flott cup, hvor gutta fikk prøve seg selv, uten foreldre som passet på. Det var jo slik det var før. Og jeg husker hvor gøy det var å reise bort uten mamma. Da følte jeg meg stor. Vi har en sønn som har hatt en kronisk sykdom, som har krevd at vi har vært i nærheten på lengre turer. Nå er han frisk, og kan endelig reise på cup uten mamma. Han gleder seg enormt til det. Anonymkode: c6357...437 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå