AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #1 Skrevet 2. august 2022 Hei. Jeg har en kjæreste som kan blacke ut når han blir sint. Det kan komme av ingenting, at han irriterer seg over småting jeg sier også forverrer det seg ila kort tid før han eksploderer. Også skjer det iblant at han blir sint for helt totalt meningsløse ting (for sånne ting som typ «hengt håndkleet på feil knagg»)… Når dette skjer, så eksploderer han ikke bare litt - men blir helt ute av kontroll. Han blir fysisk voldelig, han blir verbalt voldelig, han kaster alt av tingene mine rundt seg og ødelegger alt på sin vei. Være seg bilen min (han slår og sparker, han har knust frontruten min, ødelagt hele panseret, bakfanger etc). Verbalt voldelig er han enda verre. Han sier alt jævlig han kan finne på om deg. Han er også psykisk voldelig. Dette skjer 1 gang hver 3. mnd ca. Han går fra å være den snilleste i hele verden til satan sjøl på 30 sekunder. Greia er det at ellers er han snill og hjelpsom, kjærlig og vi har et bra sexliv. men jeg bare klarer ikke det her lenger. Jeg vet at det kun er fordi han blacker ut, men nå så ser jeg ut som et lappeteppe (er gul, blå, svart, lilla etc overalt). Så det går ikke mer. Jeg vet ikke om jeg tørr å dra pga reaksjonen hans, tenk om han blacker og faktisk gjør noe veldig drastisk da? Folk skjønner ikke hvilket nett man føler at man sitter i når man er i et sånt forhold og hvor vanskelig det er å gå. Følelsen jeg sitter med er ihvertfall den at jeg egentlig ikke vil dea, men at jeg må - og at jeg ikke vet om jeg tørr. Skjønner dete vanskeligheten?? Enda mindre kan jo gjøre hvem som helst forvirra! Har ikke familie i nærheten av meg, men jeg har gode venner som støtter meg hvis jeg skulle velge å gå. Han greier ikke å innse at han gjør noe galt engang, så selvom jeg elsker han og kunne så ønske at det fungerte, så må jeg vekk. Jeg begynner nesten å bli apatisk til hele greia. Det føles skummelt, for jeg var en gang en jente full av liv og glede.. Kan noen dele erfaringer og hvordan veien min videre kanskje kan bli? Jeg aner ikke hvor jeg skal starte.. tanken på å bo på krisesenter freaker meg skikkelig ut og jeg føler hele tiden at det «ikke passer» idag😬 Føler meg feig og liten som ikke bare klarer å sette strek -J24 Anonymkode: 23faa...176 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #2 Skrevet 2. august 2022 Be venner, krisesenter og politi om hjelp. Han er jo fullstendig sinnsyk. Anonymkode: 012d0...6f8 1 8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #3 Skrevet 2. august 2022 Krisesenter ikveld, politianmeldelse imorgen tidlig. Dette går jo ikke. Anonymkode: 5713a...31f 7
Kvinne87Rogaland Skrevet 2. august 2022 #4 Skrevet 2. august 2022 mordi9 skrev (19 minutter siden): Be han ta sinnemestringskurs eller gå. Han har banket henne gul og blå, og knust frontruta på bilen hennes! Sinnemestringskurs kan du skyve langt opp bak! Du må komme deg vekk, før han har ødelagt deg! Du er bare 24 år 😭 Det føles kanskje ikke sånn akkurat nå, fordi du klarer ikke se ting klart når du sitter oppi det, men dette kan sette dype spor og gi deg PTSD. Jo lenger du blir utsatt for det, jo verre kan det bli. Flytt alle tingene dine når han ikke er hjemme, så gjør du det slutt i siste sekund - og det MÅ være noen i nærheten som kan hjelpe deg. Ikke vær alene med han! 8 1 7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #5 Skrevet 2. august 2022 Fortell oss hvordan dette ender TS. Anonymkode: 79c3e...0d4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #6 Skrevet 2. august 2022 Spør venner og/eller familie om hjelp til å flytte. Han der må du komme deg vekk fra. Klikke pga håndkler, ingen normale mennesker gjør slik Anonymkode: f9816...63f 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #7 Skrevet 2. august 2022 Kvinne87Rogaland skrev (20 minutter siden): Han har banket henne gul og blå, og knust frontruta på bilen hennes! Sinnemestringskurs kan du skyve langt opp bak! Du må komme deg vekk, før han har ødelagt deg! Du er bare 24 år 😭 Det føles kanskje ikke sånn akkurat nå, fordi du klarer ikke se ting klart når du sitter oppi det, men dette kan sette dype spor og gi deg PTSD. Jo lenger du blir utsatt for det, jo verre kan det bli. Flytt alle tingene dine når han ikke er hjemme, så gjør du det slutt i siste sekund - og det MÅ være noen i nærheten som kan hjelpe deg. Ikke vær alene med han! Flytt tingene og TS selv, og legg igjen et brev mener du... Anonymkode: f6dff...412
Maskinfører Skrevet 2. august 2022 #8 Skrevet 2. august 2022 Sånne forhold går man ut av holder ikke at de er snille nå og da 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #9 Skrevet 2. august 2022 Sinnemestringskurs er for dem som innser de har et problem, det virker ikke slik her. Dette er ikke noe som «går over.» Kjære deg ts, kom deg vekk, vi har ikke lyst til å lese om deg på vg.no den dagen det har gått over styr. Klem fra hele KG. Anonymkode: 26515...d08 1 2 1
Pingvinen Skrevet 3. august 2022 #10 Skrevet 3. august 2022 Kjære deg. Dette må du avslutte umiddelbart. Nei, han er ikke verdens snilleste. Kom deg bort nå!!
Maestro Skrevet 3. august 2022 #11 Skrevet 3. august 2022 Krisesenter neste 💛 Uff, det er så fort gjort og havne oppi slike mennesker 😩💔 Spesielt når man er ung og usikker. Håper du tar til deg at du må vekk fort som fanden. Han er IKKE snill, når han er slik. Han er sinnssyk. Spenna gærn.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #12 Skrevet 3. august 2022 Så godt å lese at du er klar for å gå videre nå ❤️ Skjønner at krisesenter virker skremmende, men det oppleves veldig trygt. Husk at du trenger ikke bo på krisesenteret, du kan bo hos venner/familie/for deg selv og få hjelp fra krisesenter gjennom samtaler samtidig. Vil anbefale deg å avtale en samtale med krisesenteret allerede nå, også reiser du dit og prater med de en gang samboeren er på jobb eller lignende. Da får du sett hvordan det ser ut der, møte noen som jobber der og høre litt hva de kan hjelpe med. Du er langt fra den eneste som synes det er skummelt, så bare vær ærlig om det når du ringer. Masse lykke til TS! ❤️ Anonymkode: c24d9...645 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #13 Skrevet 3. august 2022 Her fortalt en venn om hva som har skjedd nå og h*n ringte til en hjelpetelefon fordi h*n ble så redd.. det eneste de sa var: «krisesenter»… noen sier «bare dra»… men han mener at han skal lage livet mitt til et så stort helvette at jeg egentlig bare vil dø hvis jeg gjør det.. dette sa han når han slo meg sist. Han sa også «hvis jeg dreper deg er jeg inneforstått med at jeg blir satt inn».. jeg driver å lager meg en plan nå. Noen som har noen gode tips utenom at jeg må ringe krisesenter? Jeg er på jobb nå. Jeg er livredd for fremtiden. Jeg har sagt ifra til min overordnede på jobb. Anonymkode: 23faa...176 1
Ellah Skrevet 3. august 2022 #14 Skrevet 3. august 2022 Ring VO-linjen 116 006. De kan hjelpe deg med hva du skal gjøre videre. De har også en chat om det sitter langt inne og ringe. 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #15 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Her fortalt en venn om hva som har skjedd nå og h*n ringte til en hjelpetelefon fordi h*n ble så redd.. det eneste de sa var: «krisesenter»… noen sier «bare dra»… men han mener at han skal lage livet mitt til et så stort helvette at jeg egentlig bare vil dø hvis jeg gjør det.. dette sa han når han slo meg sist. Han sa også «hvis jeg dreper deg er jeg inneforstått med at jeg blir satt inn».. jeg driver å lager meg en plan nå. Noen som har noen gode tips utenom at jeg må ringe krisesenter? Jeg er på jobb nå. Jeg er livredd for fremtiden. Jeg har sagt ifra til min overordnede på jobb. Anonymkode: 23faa...176 Her må du legge en grundig plan. Ikke under noen omstendigheter fortell han at du slår opp. Når du først bryter med han, så skal du være langt unna. Denne fyren kan og vil ta livet av deg. Snakk med krisesenteret. Vær ærlig på hvor ille det er, og at du er redd han kan ta livet ditt om han finner ut at du går. De bør ha en slagplan klar for slike tilfeller. Du bør også snakke med politiet. Flott at du har snakket med sjefen på jobb. Det betyr at du kan ta deg fri for å komme deg vekk fra samboeren din, og at de er obs på at han kan kunne dukke opp på arbeidsplassen. Har du mulighet til å overføres til en annen avdeling i en annen by? Når du går, så må du aldri være alene med denne fyren igjen. Skjult nummer, skjult addresse og alt i fremtiden Anonymkode: c862f...dcf 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #16 Skrevet 3. august 2022 Ikke gå hjem. Ring krisesenteret NÅ, de veileder deg og hjelper deg. Når du er ute kan han ikke ta deg. IKKE dra hjem til ham denne mannener livsfarlig. Kjære, snille jente, dette skal du ikke finne deg i et minutt lenger. Ingen skal behandle den de er kjæreste med på denne måten. Du er ung, har livet foran deg og fortjener bare glede og ømhet, ikke en ynkelig, voldelig drittsekk. Jeg gjentar: ikke dra hjem! Andre hjelper deg med å hente ting, med økonomi, med det praktiske, med beskyttelse. Du skal bare sørge for å holde deg unna ham nå, å holde deg trygg. Anonymkode: 7d84d...876 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #17 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Her fortalt en venn om hva som har skjedd nå og h*n ringte til en hjelpetelefon fordi h*n ble så redd.. det eneste de sa var: «krisesenter»… noen sier «bare dra»… men han mener at han skal lage livet mitt til et så stort helvette at jeg egentlig bare vil dø hvis jeg gjør det.. dette sa han når han slo meg sist. Han sa også «hvis jeg dreper deg er jeg inneforstått med at jeg blir satt inn».. jeg driver å lager meg en plan nå. Noen som har noen gode tips utenom at jeg må ringe krisesenter? Jeg er på jobb nå. Jeg er livredd for fremtiden. Jeg har sagt ifra til min overordnede på jobb. Anonymkode: 23faa...176 Ikke dra hjem, ring krisesenter og kom deg dit med en gang! Anonymkode: e3738...e4a
Mooza Skrevet 3. august 2022 #18 Skrevet 3. august 2022 Siden du ikke har familie i nærheten- har du familie som du kan bo en stund hos langt borte? Jeg tenker bare reise hjem en stund? Ta med deg det mest nødvendige, så reise hjem. Ta deg fri fra jobben, eller en permisjon? Som et alternativ til krisesenter. Så kan du sende melding om at du har reist bort, og la han roe seg ned. Du kan jo informere politi i forkant, og fortelle han at trusler vil bli anmeldt. Jeg vet ikke om politiet kan ta han inn til bekymringssamtale? Du bør jo kanskje nesten gå til legen i dag og dokumentere disse blåmerkene dine. Men alt dette kan du gjøre på en annen side av landet. Du trenger ikke være der du er nå. Jeg har en datter på 23, og hvis hun hadde gått gjennom noe slikt, så ville jeg gjerne hatt henne hjem og hjulpet henne med å finne ut av situasjonen, roet seg ned og "healet" seg. Og han kunne jo prøvd seg på å dukke opp her. Dette høres jo utrolig skummelt ut. Helt forferdelig. Her må du komme deg vekk raskest mulig.
Tarzani Skrevet 3. august 2022 #19 Skrevet 3. august 2022 aiaiai! Har du fått med deg alle hendelsene i media de siste årene, der mennesker gjør syke ting som å drepe tilfeldige (eller familie/venner) og så kommet det frem i ettertid at dette er psyke gjerningsmenn som skulle hatt mental helsehjelp og ikke har blitt tatt alvorlig nok? Dette kan fint være en slik type. Ikke ta denne sjangsen! Ikke tenk at du skal se det an en dag eller to til, eller at han kommer til å ta deg om du drar fra han. Skal du ha et verdig og lykkelig liv så må du komme deg unna idag! Ta ansvar for eget liv, lykke og sikkerhet- og dra! 1
Gjest Lexie Grey Skrevet 3. august 2022 #20 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Her fortalt en venn om hva som har skjedd nå og h*n ringte til en hjelpetelefon fordi h*n ble så redd.. det eneste de sa var: «krisesenter»… noen sier «bare dra»… men han mener at han skal lage livet mitt til et så stort helvette at jeg egentlig bare vil dø hvis jeg gjør det.. dette sa han når han slo meg sist. Han sa også «hvis jeg dreper deg er jeg inneforstått med at jeg blir satt inn».. jeg driver å lager meg en plan nå. Noen som har noen gode tips utenom at jeg må ringe krisesenter? Jeg er på jobb nå. Jeg er livredd for fremtiden. Jeg har sagt ifra til min overordnede på jobb. Anonymkode: 23faa...176 Kjære deg, TS ❤ Dette må være en forferdelig situasjon å stå i, og det er helt forståelig at du er redd for å dra fra han. Det er ikke slik at det "bare" er å gjøre det slutt som du sier, for han drapstruer deg faktisk dersom du går. Og da blir du naturligvis såpass redd at du ikke tør, fordi det føles på en måte "tryggere" å bli der, for da har du en viss kontroll, føler du kanskje? Men du er nødt til å komme bort fra han NÅ, for han skader deg og er farlig. Du sier at han er snill og en god kjæreste når han ikke er sint. Og det kan man fort bli blendet av. Men vet du, du fortjener en mann som er snill når han er sint også, for de aller fleste menn mister ikke kontrollen når de er sinte. Han du er sammen med er ikke en god kjæreste! En god og trygg kjæreste slår ikke, truer ikke, gjør deg ikke redd, og mister ikke kontrollen med sinneutbrudd. Jeg lover at du priser deg lykkelig over at du dro fra han når det har gått en stund, for det er du nødt til før det virkelig går galt. Kjæresten din er farlig, og du må komme deg bort før det eskalerer. Vær så snill og ring politiet nå, forklar situasjonen og de vil sannsynligvis holde tråden til de vet at du er trygg. Har du noen venner du kan bo hos midlertidig, som kjæresten din ikke har adressen til? Sender deg en varm klem, og ønsker deg masse lykke til ❤
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå