Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har tatt abort pga dårlig situasjon med barnefar - angrer dere på det? 

Jeg og barnefaren har det helt forferdelig nå og jeg ønsker virkelig ikke barn med han nå så jeg vurderer sterkt å ta abort. Er i uke 7. Men er så redd for å angre.. så ønsker å høre andres lignende erfaringer 

(Vi har et barn sammen fra før)

Anonymkode: 8a6d7...945

AnonymBruker
Skrevet

Ta abort, det blir verre med 2 enn 1. 

Anonymkode: 1c9cf...28d

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må jobuqnsett forholde deg til han med det ene barnet, så det burde ikke bli så mye verre med to

Anonymkode: e9a5b...ebe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jo uansett

AnonymBruker
Skrevet

Han heter far, ikke barnefar.

Anonymkode: 5532a...dcd

Skrevet

Siden du allerede har 1, så vil ikke abort gjøre at du slipper å han noe mer med han å gjøre. Da er det kanskje viktigere å spørre deg selv. Kan du leve med å ha tatt abort? Vil du sørge over det tapte barnet resten av livet? 

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er situasjonen helt uløselig med barnefar? Ingen utsikter til at ting kan bedre seg med hjelp utenfra?

Om det er en helt håpløs situasjon så ville jeg heller fokusert på å sikre en best mulig oppvekst for det barnet dere har og aller helst flyttet om det ikke er noen utvei. Barn har heller ikke godt av å vokse opp i en giftig situasjon. Ett barn gjør det ikke noe enklere.

Du har ingen garantier på hvorvidt du vil angre og det kan gå begge veier.

Anonymkode: 89fac...219

• Liker 1
Skrevet
Miewyn77 skrev (1 minutt siden):

Siden du allerede har 1, så vil ikke abort gjøre at du slipper å han noe mer med han å gjøre. Da er det kanskje viktigere å spørre deg selv. Kan du leve med å ha tatt abort? Vil du sørge over det tapte barnet resten av livet? 

Hva med å spørre hva den tøffe situasjonen er før man dømmer 🤷‍♀️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Far kan jo like gjerne være ts sin far.

Anonymkode: de71b...2bc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha hva har det med saken å gjøre?? Å være far og far til et barn er det samme kjære deg :-)

Anonymkode: 8a6d7...945

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må jobuqnsett forholde deg til han med det ene barnet, så det burde ikke bli så mye verre med to

Selvfølgelig blir det værre med to om de skulle slå opp om noen mnd. Da sitter hun plutselig alene i hele graviditeten eller med en liten baby og unge. Det er en VELDIG vanskelig situasjon å sitte i uten hjelp. 

les denne ts: https://www.ucsf.edu/news/2020/01/416421/five-years-after-abortion-nearly-all-women-say-it-was-right-decision-study

Anonymkode: b7550...cd0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok abort pga dårlig forhold. Det er lettere å bli alene med ett barn enn med to. På den annen side, har du da fått de to barna du «trenger». 

Siden situasjonen er så dårlig at du vurderer abort, går nok forholdet deres istykker veldig snart. Hvordan blir økonomien din, muligheter for avlastning? Vil han klare å være en god far til begge barna når han har dem? 

Anonymkode: c1146...1aa

Skrevet

Vanskelig situasjon. Jeg ville tatt en prat med fastlegen og/eller Amathea. Abort er for noen en enkel løsning, som de legger raskt bak seg, andre kan angre i årevis etterpå. Du må jo leve med at du aldri får vite hvordan livet med dette barnet ville blitt. 

AnonymBruker
Skrevet

Et barn til kommer nok ikke til å hjelpe situasjonen med samboer. Tenker du at det kommer til å bli slutt med barnefar? Om så-klarer du å ta vare på barnet fra før og samtidig ha en baby? Kommer samboer til å bidra med barna selv om dere ikke er sammen lenger? Vil du at barnet ditt skal ha et søsken eller et du fornøyd med 1 barn? 
Om du treffer en ny og han vil ha barn med deg er det da ok for deg å få et tredje barn? Mange faktorer å ta hensyn til, regner med du har tenkt på alle sammen. Eneste tipset jeg har er å ta tiden du har til å tenke godt gjennom valget. Skriv ned pros and cons så har du en «visuell»-liste. Høres kynisk ut, men kan hjelpe veldig på i sånne situasjoner, hvertfall for meg. Lykke til!❤️

Anonymkode: 3ffd9...17a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å svare for andre. Så kan prøve å tenke høyt for meg selv.

Hadde jeg vært relativt ung, hadde jeg tatt abort, distansert meg fra barnefar (min relasjon, ikke barnets), satset på å møte en ny å bygge familie med.

Hadde jeg vært mot slutten av fertile år, og ville veldig ha mer enn ett barn, så hadde jeg gønnet på og tatt imot barnet som alenemor. Tøffere vei, men for risikabelt å klare møte en ny som jeg vil bygge familie med.

Anonymkode: 2b8df...6d3

• Liker 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.8.2022 den 21.35):

Det blir jo verre. Det tar lenger tid å bli ferdig med han (hun må vente på at det neste barnet blir voksent også). I tillegg skal hun gå gjennom svangerskap, fødsel og barselperiode i et dårlig parforhold eller som enslig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror du han er mulig å samarbeide med ved delt omsorg om noen år? Ønsker du enda et barn? Hvis ja, behold. Da blir de halvsøsken og alt det praktiske som følger med. 

Anonymkode: 2d95e...5c8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror du han er mulig å samarbeide med ved delt omsorg om noen år? Ønsker du enda et barn? Hvis ja, behold. Da blir de halvsøsken og alt det praktiske som følger med. 

HELSØSKEN skulle det selvfølgelig stå!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...