AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #1 Skrevet 2. august 2022 Hei. Jeg har et friår før høyere utdanning nå; og prøver å finne ut av hva jeg vil studere. Jeg er diagnotisert med adhd, men har ikke hatt diagnosen så lenge.. Har rukket å finne ting som hjalp meg i å lykkes med vgs-fagene, men jeg bekymrer meg jo litt for høyere utdanning, pga. adhd (men er veldig motivert for å studere, og liker å lære). Og tenker også mye på hvordan det vil bli, når jeg går ut i jobb. Så jeg lurer veldig på hva dere andre med adhd, jobber med. Lurer også på hva som har vært vanskelig, og hva som har gått bedre enn dere trodde. Og hva som har hjulpet dere i å mestre arbeidslivet, med adhd. Jeg ønsker forresten å jobbe med mennesker, men synes at det er spennende å høre fra folk i alle type yrker! Setter STOOR pris på alle svar, og råd!😊💗 Anonymkode: e3904...efb
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #2 Skrevet 3. august 2022 Jeg har aspergers og ADHD. Jeg har doktorgrad i informatikk, og jobber som systemutvikler. Jeg sliter mye mer i arbeidslivet enn hva jeg gjorde med utdanningen. Executive functioning er et stort problem for meg. Jeg sliter så forferdelig med å komme igang med ting. Tar jeg en pause, sliter jeg med å komme igang igjen, og sliter med å komme igang om morgenen. Jeg må ha veldig nøye planer. Dele alle oppgaver opp i knøttsmå deloppgaver, og ha lister, krysse av alt jeg gjør. Prøver bruke pomodoro-metoden, med app som viser hvor mange jeg har klart å fullføre (blir motivert av å ha en streak - klare minst så og så mange pomodoro-økter daglig). Anonymkode: c6527...d3d 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #4 Skrevet 3. august 2022 to av mine venner er sykepleier (psykiatri) og sosionom (barnevern) 🙂 Anonymkode: 6a1a9...24b 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #5 Skrevet 3. august 2022 Er rådgiver i et fagfelt som bygger på yrkesfag Er mye ute hos kunder og reiser mye. Passer meg utmerket da jeg får mye fleksibilitet og slipper å sitte på kontor. Å gjøre papirarbeid og kontorarbeid er helt drepen for meg, jeg foretrekker å holde på med praktiske ting Anonymkode: e56a3...60b 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #6 Skrevet 3. august 2022 Jeg har ikke fått diagnosen, men er helt sikker på at jeg har det (datteren min har diagnosen jeg er helt lik henne). Jeg studerte sosialt arbeid og jobber som miljøterapeut med mennesker med psykisk utviklingshemming. Hadde egentlig tenkt å få meg jobb i nav, men jeg klarer nok ikke sitte på kontor hele dagen. Jeg slet med å følge forelesning og gjorde mange skippertak før eksamen.. Og da er nok ikke stillesittende arbeid noe for meg 😅 Anonymkode: 4de9b...7a7 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #7 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ikke fått diagnosen, men er helt sikker på at jeg har det (datteren min har diagnosen jeg er helt lik henne). Jeg studerte sosialt arbeid og jobber som miljøterapeut med mennesker med psykisk utviklingshemming. Hadde egentlig tenkt å få meg jobb i nav, men jeg klarer nok ikke sitte på kontor hele dagen. Jeg slet med å følge forelesning og gjorde mange skippertak før eksamen.. Og da er nok ikke stillesittende arbeid noe for meg 😅 Anonymkode: 4de9b...7a7 Nav jobber på mange måter. Noen ansatte er kanskje 70% av tiden ute i bedrifter og jobber med oppfølging av brukere og arbeidsgivere. Synes derfor ikke du skal slå tanken fra deg Anonymkode: 6a1a9...24b
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #8 Skrevet 4. august 2022 Snart ferdig i veterinærstudiet - ikke fått diagnosen før 2 år ut i studiet da jeg ikke klarte å følge med i undervisningene og lese. Fikk medisiner og konsentrere meg mye bedre! Men jeg sliter fortsatt med å komme igang. Jeg lærer også best ved å lese med andre og lære ting visuelt 😄 Anonymkode: 18c46...5dc 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #9 Skrevet 4. august 2022 Kjører litt taxi og jobber i boliger for utviklingshemmede Anonymkode: d3c14...f5c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå