AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #1 Skrevet 2. august 2022 Min mann og meg har en liten uenighet gående, så kom med deres innspill. Vi har en unge på 2 år og er nå inni vår tredje ferieuke. Min mann er kronisk syk og trenger en del søvn, han sover derfor fra klokken 23 til 08-09 nå i ferien. Dette medfører at jeg må stå opp hver eneste morgen mellom 7 og 8 med ungen vår. Han mener det er rettferdig, da jeg ikke trenger like mye søvn og han prøver å kompensere med at foreldrene hans har ungen vår på overnatting hver fjortende dag. Er jeg helt på jordet som ønsker at han skal stå opp i morgen tidlig? Anonymkode: 5163f...fdf 1
Månestjerne Skrevet 2. august 2022 #2 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Min mann og meg har en liten uenighet gående, så kom med deres innspill. Vi har en unge på 2 år og er nå inni vår tredje ferieuke. Min mann er kronisk syk og trenger en del søvn, han sover derfor fra klokken 23 til 08-09 nå i ferien. Dette medfører at jeg må stå opp hver eneste morgen mellom 7 og 8 med ungen vår. Han mener det er rettferdig, da jeg ikke trenger like mye søvn og han prøver å kompensere med at foreldrene hans har ungen vår på overnatting hver fjortende dag. Er jeg helt på jordet som ønsker at han skal stå opp i morgen tidlig? Anonymkode: 5163f...fdf Jeg synes ikke det er på jordet, nei. Du får ta en prat med ham om at det ikke er rettferdig at du skal bli på felgen fordi du aldri får sove ut, og at det hadde vært fint om dere kunne hatt hver deres sovemorgen i helgene. Det burde jo være overkommelig å stå opp tidlig én gang i uka for ham, for at ikke du skal bli utslitt. Tilby ham en dupp på dagen som kompensasjon? 9 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 2. august 2022 Dersom han trenger mye søvn pga. sykdom kan han jo legge seg tidligere, og stå opp med barnet? 🤷♀️ Anonymkode: a98c9...7ce 45 16
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #4 Skrevet 2. august 2022 Bidrar han ellers? Anonymkode: 06901...deb 5 5
Sofakona Skrevet 2. august 2022 #5 Skrevet 2. august 2022 Har han mulighet for å legge seg etterpå? Jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg sover dårlig og har vondt i ryggen..men om det er min tur så legger jeg meg å sover 1-2 timer etter min mann har stått opp. Dere må jo bytte...da får han legge seg tidligere... Bidrar han ellers da? 8 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #6 Skrevet 2. august 2022 Månestjerne skrev (6 minutter siden): Jeg synes ikke det er på jordet, nei. Du får ta en prat med ham om at det ikke er rettferdig at du skal bli på felgen fordi du aldri får sove ut, og at det hadde vært fint om dere kunne hatt hver deres sovemorgen i helgene. Det burde jo være overkommelig å stå opp tidlig én gang i uka for ham, for at ikke du skal bli utslitt. Tilby ham en dupp på dagen som kompensasjon? Jeg får sove ut når barnet er hos besteforeldre hver fjortende dag på overnatting. Han klarer ikke sove på dagen. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dersom han trenger mye søvn pga. sykdom kan han jo legge seg tidligere, og stå opp med barnet? 🤷♀️ Anonymkode: a98c9...7ce Han ønsker at vi skal ha kveldene sammen, og det er forøvrig koselig det. Selv er jeg i seng mellom 23 og midnatt. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bidrar han ellers? Anonymkode: 06901...deb Ja, han gjør egentlig det meste i hjemmet. Anonymkode: 5163f...fdf 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #7 Skrevet 2. august 2022 Kronisk sykdom er ikke fripass for å slippe alt som er kjedelig. Og han står vel opp til normal tid når det ikke er ferie? En time mindre innimellom bør han tåle. Anonymkode: d9f61...7e2 11 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #8 Skrevet 2. august 2022 Sofakona skrev (3 minutter siden): Har han mulighet for å legge seg etterpå? Jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg sover dårlig og har vondt i ryggen..men om det er min tur så legger jeg meg å sover 1-2 timer etter min mann har stått opp. Dere må jo bytte...da får han legge seg tidligere... Bidrar han ellers da? Han synes det er vanskelig å sove på dagtid. Og ja, han bidrar mer enn meg ellers i hverdagen. Anonymkode: 5163f...fdf 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #9 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kronisk sykdom er ikke fripass for å slippe alt som er kjedelig. Og han står vel opp til normal tid når det ikke er ferie? En time mindre innimellom bør han tåle. Anonymkode: d9f61...7e2 Ja, når det ikke er ferie står han opp med barnet. Det er han som har ansvaret for levering og henting i barnehage. Men da er han alene i 6 timer og har mulighet til å hvile. Anonymkode: 5163f...fdf 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #10 Skrevet 2. august 2022 Er det så stor forskjell om du står opp 7-8 og han 8-9? om han gjør det meste annet hjemme i tillegg? jeg har en kronisk sykdom selv, jobbet redusert og gjorde det meste med hus og barn ellers. Men eksmannen stod opp med barna omtrent hver dag så jeg fikk nok søvn, men jeg våknet 2-3 ganger hver natt pga sykdommen da Anonymkode: 8778d...6f5 14
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #11 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det så stor forskjell om du står opp 7-8 og han 8-9? om han gjør det meste annet hjemme i tillegg? jeg har en kronisk sykdom selv, jobbet redusert og gjorde det meste med hus og barn ellers. Men eksmannen stod opp med barna omtrent hver dag så jeg fikk nok søvn, men jeg våknet 2-3 ganger hver natt pga sykdommen da Anonymkode: 8778d...6f5 Nei, det er egentlig ikke så stor forskjell. Vi ligger uansett bare på sofaen den timen og ser på barne-tv. Anonymkode: 5163f...fdf
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #12 Skrevet 2. august 2022 Må være helt ærlig å si at det å stå opp mellom 7-8 hver morgen ikke er det verste i verden. Blir du helt utslitt av det om du legger deg kl 23? Hadde forstått det om det var snakk om 5-6 tiden hver morgen. Anonymkode: ef40e...90d 22
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #13 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Må være helt ærlig å si at det å stå opp mellom 7-8 hver morgen ikke er det verste i verden. Blir du helt utslitt av det om du legger deg kl 23? Hadde forstått det om det var snakk om 5-6 tiden hver morgen. Anonymkode: ef40e...90d Blir ikke utslitt, men det er urettferdig å stå opp hver morgen. Anonymkode: 5163f...fdf 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #14 Skrevet 2. august 2022 Jeg har også kroniske plager jeg sliter med. Har som mannen din problemer med å få sove på dagen. Om jeg får sove på morgenene eller ikke, er faktisk det som kan avgjøre hvordan resten av dagen min blir. Men jeg forstår også at mannen min har lyst til å sove lengre og ha en roligere morgen innimellom, så jeg står også opp med barnet. Jeg gjør det ikke like ofte som han gjør da, men det er fordi han vet hvordan jeg blir påvirket av det, så han vil gjerne gjøre dagen min bedre (for alle sin del siden det ikke bare påvirker meg). Og så får han stort sett muligheten til å legge seg nedpå senere på dagen, han har evnen til å ta en powernap midt på dagen. Anonymkode: cab90...c1c 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #15 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Blir ikke utslitt, men det er urettferdig å stå opp hver morgen. Anonymkode: 5163f...fdf Sånn er det å ha barn! Og du sier det jo selv, han gjør mer enn deg, så da burde jo du klare å stå opp litt tidligere enn ham i ferien! Anonymkode: 377f0...e7c 21 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #16 Skrevet 2. august 2022 Oj, dere har fått barn og må stå opp i sju-åttetida NÅR DERE HAR FERIE. Stakkars dere, hadde du ikke forutsett dette? Legg dere kl22 og stå opp annen hver dag. Får du ikke sove kl 22 har du stått opp for seint. Er dere i tenåra eller… Anonymkode: f815b...91b 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #17 Skrevet 2. august 2022 Her står mannen opp hver morgen for jeg må ha mer søvn på morgenen pga sykdom. Det er null problem for vår del. For det gjør at dagen blir bedre, og jeg kan bidra «som vanlig» ellers. Jeg kan stå opp til tider, hvis han trenger det, ingen problem, men det går litt utover oss alle. Han våkner uansett hvis jeg står opp først. Jeg kompenserer på andre områder! Men du skriver han bidrar mest i hverdagen, så jeg forstår ikke hvordan det kan være issue? Det er en av rutinene dere har. Dere kan jo evt bytte - at han står opp og du gjør alt annet? Det er snakk om én time forskjell…. Hadde forstått det om han sov til 14 på ettermiddagen. Anonymkode: 06901...deb 9 1
Mooza Skrevet 2. august 2022 #18 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ja, når det ikke er ferie står han opp med barnet. Det er han som har ansvaret for levering og henting i barnehage. Men da er han alene i 6 timer og har mulighet til å hvile. Jeg trodde ikke han kunne hvile på dagen..? Tull og tøys. Han får legge seg en time tidligere og stå opp litt tidligere. Det er jo ikke bare det å stå opp, men det at man alltid må ha ansvaret. Det er jo ikke greit. Det er fint at han vil ha kveldene med deg, men det høres ut som at han vil ha alt. Be han skjerpe seg og komme seg opp en dag. 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #19 Skrevet 2. august 2022 31 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, han gjør egentlig det meste i hjemmet. Anonymkode: 5163f...fdf Da er det vel ok fordeling at du står opp med barnet?? Anonymkode: 21d5c...5e2 20
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #20 Skrevet 2. august 2022 15 minutter siden, AnonymBruker said: Blir ikke utslitt, men det er urettferdig å stå opp hver morgen. Anonymkode: 5163f...fdf Og her skjønner man at dette er en trolletråd... Har ferien vært for lang for deg?? Anonymkode: 21d5c...5e2 5 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå