AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #1 Skrevet 2. august 2022 Jeg vet hva de fleste tenker - har det vært vold så er det adios. er det noen her som har tilgitt vold, begge har jobbet og så fått et godt tillitsfullt forhold igjen? Anonymkode: 6a839...c41
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #2 Skrevet 2. august 2022 Det har aldri skjedd. Når man tyr til vold har man brudt flere grenser på veien dit, jeg kommer aldri til å stole på noen som tar i meg i oppfyret tilstand igjen. Anonymkode: 37e6a...7c6 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #3 Skrevet 2. august 2022 Mange tilgir vold, men kroppen glemmer ikke. Anonymkode: 99e95...726 6 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #4 Skrevet 2. august 2022 Jeg tror man kan forandre seg om man virkelig vil og oppsøker hjelp for utfordringene man har. Mange som utøver vold har selv vært utsatt for det. Jeg tror imidlertid ikke at det er lurt å fortsette en relasjon som det har vært vold i fordi det alltid vil påvirke relasjonen. Det beste for begge parter er å fortsette på hver sin kant i nye liv. Anonymkode: 5dee3...e02 2 3
Silva Pluvialis Skrevet 2. august 2022 #5 Skrevet 2. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Mange tilgir vold, men kroppen glemmer ikke. Anonymkode: 99e95...726 Dette. Det vil svært vanskelig la seg gjøre å føle seg trygg igjen på noen som har utøvd vold, selv om vedkommende skulle slutte å være voldelig. Man vil alltid gå på eggeskall og vente på et utbrudd man ikke vet, når eller, om det kommer eller ikke. Og de fleste voldsutøvere endrer seg dessverre ikke. Så om de ber aldri så mye om tilgivelse og er "snille" i en periode, så kommer volden dessverre tilbake igjen når offeret har tilgitt og blitt trygg på overgriper igjen. Da har voldsutøveren vedkommende på kroken, og samme mønster fortsetter. Les om voldshjulet. Endret 2. august 2022 av Tvillingsjel 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #6 Skrevet 2. august 2022 Jeg tilga 2 hendelser, men ble ikke akkurat skadet fysisk. Det skjedde aldri igjen, sammen i 5 år! Skjedde da han var beruset og tok steroider en liten periode, aldri antydning til det ellers. Den psykiske delen som kom etterhvert derimot.. Nei, aldri igjen. Har barn sammen også. Anonymkode: 4fd46...b89
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #7 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg tilga 2 hendelser, men ble ikke akkurat skadet fysisk. Det skjedde aldri igjen, sammen i 5 år! Skjedde da han var beruset og tok steroider en liten periode, aldri antydning til det ellers. Den psykiske delen som kom etterhvert derimot.. Nei, aldri igjen. Har barn sammen også. Anonymkode: 4fd46...b89 Er dere fortsatt sammen? Anonymkode: 6a839...c41
missbluebird Skrevet 2. august 2022 #8 Skrevet 2. august 2022 Var perioder med mye stress, dårlig jobb situasjon, mye junkfood og antideprisiver. Han la om kostholdet, slutte på pillene og så ble han til en helt annen person. Men det tok litt tid, men merket gradvis forbedring. Ingen antydelse eller liknende til agresjon lenger. Som natt og dag. Vært sammen i 10+ år nå og 2 barn.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #9 Skrevet 2. august 2022 Vet ikke om det ligger under vold. Men samboeren min klappa til meg veldig spontant en gang da vi var 18 år. Jeg sa at han aldri noen gang fikk gjøre det igjen for da kom jeg til å gå fra han. Ikke en gang har han gjort meg noe siden. Det er nå 12 år siden... Anonymkode: 7df7f...b78
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #10 Skrevet 2. august 2022 Hva er grensen? Èn gang? 4-5? Å ha bedt om bedring uten at det skjer? Å oppleve å ha blitt redd? Å merke at du endrer deg littegrann? Anonymkode: 6a839...c41
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #11 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Er dere fortsatt sammen? Anonymkode: 6a839...c41 Som jeg skrev: aldri igjen. Anonymkode: 4fd46...b89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå