Gå til innhold

Første date etter langt forhold Hjelp 😅

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så da har tiden kommet etter at mitt 10 år lange forhold brutalt ble avsluttet, at jeg nå skal på min første date. Har egentlig aldri gjort det tidligere, men har grei oppfatning over hva jeg skal begi meg ut på.

Men så sitter jeg jo med mye spørsmål.

Nr1 vi har planlagt date en uke frem I tid, hvor mye bør man ha kontakt frem til det og hva skal vi evt prate om frem til daten.

Nr2 Jeg er jo da separert, men vet liksom ikke om det er noe som bør tas opp med mindre hun spør om noe hvor det naturlig å måtte svare om det. (Når det gjelder eksen og vårt forhold så er det jo null kommunikasjon, hvor det ikke er noe Sunt forhold å kunne fikse opp i som jeg har kommet frem til selv.

Nr3 vi begge virker som relativt sjenerte mennesker, hva kan vi/ bør vi ikke prate om? hvis det skulle bli perioder med stillhet.

Håper noen har noe tips 

Anonymkode: b8d1e...2ab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette går bra! 

Ha så mye kontakt som det føles naturlig 😊 noen jeg har vært på date med, har sendt en melding om dagen, mens andre har jeg skrevet med hele tiden. Fortsett som før dere avtalte daten. 

ang separasjon, det kommer nok opp ganske naturlig i løpet av samtalen. Snik det inn hvis ikke, det kan føles godt å få det ut der, så det ikke blir en elefant i rommet. 

tenk igjennom noen spørsmål/emner på forhånd. Gjerne en oppfølging av noe dere har snakket om før. Ellers er temaer som religion og politikk noe man kanskje ikke tar opp på første date. 
spør heller om hvor hun vil reise, om skole/studier, hva hun liker med jobben sin. 

og igjen: lykke til!

Anonymkode: d6b40...a0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette går bra! 

Ha så mye kontakt som det føles naturlig 😊 noen jeg har vært på date med, har sendt en melding om dagen, mens andre har jeg skrevet med hele tiden. Fortsett som før dere avtalte daten. 

ang separasjon, det kommer nok opp ganske naturlig i løpet av samtalen. Snik det inn hvis ikke, det kan føles godt å få det ut der, så det ikke blir en elefant i rommet. 

tenk igjennom noen spørsmål/emner på forhånd. Gjerne en oppfølging av noe dere har snakket om før. Ellers er temaer som religion og politikk noe man kanskje ikke tar opp på første date. 
spør heller om hvor hun vil reise, om skole/studier, hva hun liker med jobben sin. 

og igjen: lykke til!

Anonymkode: d6b40...a0e

Takk for svar 😊

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville prøvd å hatt litt kontakt hver dag fram til daten. Det viser interesse. Om noen blir helt tause så blir i alle fall jeg usikker på om det faktisk blir noe av den daten...

At du er separert bør ikke være noe problem, så lenge alt med eksen er gjort opp og ferdig. Hvis du står mitt i oppgjøret så ville jeg nok ventet med å date. Jeg hadde definitivt skygget banen da. Hvis du har barn så kan fort det at du og eksen ikke kommuniserer bli en sak. Dårlig forhold til den andre forelderen skaper gjerne mye problemer. Så det kan være greit at du tenker igjennom hva du skal si rundt dette. Men snakk åpent og ærlig. Å prøve å unngå temaet vil bare virke negativt.

Lykke til!

Anonymkode: 8c4e4...95a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil bare si lykke til, ta det med ro og ikke overtenk. Jeg gruet meg mer til min første date enn jeg gjorde da jeg skulle i politiavhør og kunne ende opp uskyldig dømt 😅

Anonymkode: 929d4...bb1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg vil bare si lykke til, ta det med ro og ikke overtenk. Jeg gruet meg mer til min første date enn jeg gjorde da jeg skulle i politiavhør og kunne ende opp uskyldig dømt 😅

Anonymkode: 929d4...bb1

godt det ikke bare er meg da 😅

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Meld gjerne om alt mulig som faller naturlig frem til daten. 

Si gjerne at du er separert, men si gjerne ikke mer om eksen og årsaken enn slike standard svar som "vært dødt i mange år"/"vokste fra hverandre ". Som kvinne ble jeg drittlei menn som skulle tømme sitt hjerte angående eks og brudd på date. Han jeg endte opp med sa at de hadde vokst fra hverandre, og først da vi var etablert som par kom etterhvert historien frem. Hans separasjon var verre og mer dramatisk enn mange andre historier menn meste at de skulle kaste over meg umiddelbart, men han hadde sosial kompetanse nok til å la den historien ligge. Jeg tviler på at det hadde blitt nye dater om han hadde fortalt historien på de første dater. 

Ha fokus på å skape en trivelig og avslappet stemning. På at hun koser seg i ditt selskap. Trivsel og trygghet er nødvendig for oss kvinner for å ønske å treffe en mann igjen. (Trygghet som i at du ikke er falsk, og ikke en fare for oss.)

Anonymkode: 81202...d6b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei

Meld gjerne om alt mulig som faller naturlig frem til daten. 

Si gjerne at du er separert, men si gjerne ikke mer om eksen og årsaken enn slike standard svar som "vært dødt i mange år"/"vokste fra hverandre ". Som kvinne ble jeg drittlei menn som skulle tømme sitt hjerte angående eks og brudd på date. Han jeg endte opp med sa at de hadde vokst fra hverandre, og først da vi var etablert som par kom etterhvert historien frem. Hans separasjon var verre og mer dramatisk enn mange andre historier menn meste at de skulle kaste over meg umiddelbart, men han hadde sosial kompetanse nok til å la den historien ligge. Jeg tviler på at det hadde blitt nye dater om han hadde fortalt historien på de første dater. 

Ha fokus på å skape en trivelig og avslappet stemning. På at hun koser seg i ditt selskap. Trivsel og trygghet er nødvendig for oss kvinner for å ønske å treffe en mann igjen. (Trygghet som i at du ikke er falsk, og ikke en fare for oss.)

Anonymkode: 81202...d6b

Hvis hun selv skulle bli nysgjerrig? Prøve å si at det kan snakkes om senere eller prøve å bare forklare så enkelt som mulig i starten. Jeg har ikke noe å være redd for å fortelle, men regner med at det går dårlig hvis hun sitter med mye spørsmål uten svar etter daten.

Ts.

AnonymBruker
Skrevet

Her er mine svar, er kvinne på 39.

Nr1 Jeg har noen ganger fått en god morgen melding, ønske om en god arbeidsdag, god natt, et bilde av hans lunsj etc.
Synes alt dette har vært koselig, og det ble litt mindre anstrengt da vi skulle treffes på date. 

Nr2 Jeg vil vite om han har vært i forhold tidligere, gift, når det endte. Ikke detaljer på første date. Blir forstyrrende å høre om ekser. 

Nr3 Sikkert ikke alt som appellerer, men her er noen tips: Hva dere har gjort i sommer, steder du/hun har lyst til å reise, hvordan blir koronahøsten (snakket vi om på date i dag..😏 ),
mat - yndlingsretter, favoritt barer/spisesteder, hva du liker å lage til middag,
musikkstil, hva som er viktig i et forhold, ting du/hun har lyst å lære, hobbyer som du/hun har. Om dere har søsken, familie.

Anonymkode: b67db...bd3

• Nyttig 2
Skrevet

Hvordan gikk daten?

Skrevet
Broken_1988 skrev (På 7.8.2022 den 20.04):

Hvordan gikk daten?

Det gikk overraskende bra, praten fløt godt og naturlig. Utrolig spennende person, hvor mye vi har til felles vet man ikke sikkert etter en gang, men vil veldig gjerne møte igjen. Har skrevet litt sammen i ettertid, så skal få mannet meg opp til å spørre om en date nr 2.

Hvis det ikke er aktuelt, så har jeg en positiv opplevelse bak meg hvertfall 😁

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...