Gå til innhold

Ville du ha kjøpt dette huset?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=264412363

Det ble ikke solgt etter visning, kom et bud på 2.5 million, som naturlig nok ble avvist da det er langt under prisantydning. 

Husets innredning er gammel og det har stort behov for modernisering. Men det er ingen deler som har fått tg3 + at det har egen utleiedel. 

En annen positiv ting er at det er relativt sentralt. 

Hva synes dere? 

Anonymkode: 72775...576

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

3,6 mill for et gammelt hus i Mosjøen? Nei takk 😅

Anonymkode: ebd86...58a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

3,6 mill for et gammelt hus i Mosjøen? Nei takk 😅

Anonymkode: ebd86...58a

Husene har gått for ganske mye i Mosjøen. Men synes prisantydningen var unormalt høy...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt det. Det er for mye som må gjøres inne til at jeg ville vurdert det til den prisen. Beliggenheten ser fantastisk ut, uteområdet er bra, og huset har absolutt potensiale i mine øyne, men prisen er for høy. 

Anonymkode: fddd9...215

• Liker 2
Skrevet

Prisantydningen er jo helt vill. I mine øyne er 2,5 også for høyt for boligen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Huset ligger jo ute for HØYERE pris enn gjennomsnitt av boliger i nærheten. Det er absolutt ingenting ved dette huset som tilsier at det skal prises høyere enn andre boliger i området. 

Så nei, altfor mye å gjøre, og altfor høy pris. 

Anonymkode: 00910...ae1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her er det mye som må gjøres. Nei takk. Flott utsikt, men den er ikke verdt den prisen.

Anonymkode: b900b...27f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det var for dyrt i forhold til hva som må gjøres med det for at jeg skulle trives der. Hadde samme huset ligget i Asker til samme prisen hadde jeg kjøpt det, men ikke i Mosjøen.

Anonymkode: d0561...bb1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det ble ikke solgt etter visning, kom et bud på 2.5 million, som naturlig nok ble avvist da det er langt under prisantydning. 

Husets innredning er gammel og det har stort behov for modernisering. Men det er ingen deler som har fått tg3 + at det har egen utleiedel. 

Hva synes dere? 

Takkonstruksjon og vaskerom har tg3. 

Anonymkode: a003e...45e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Mye å gjøre. Og har høy mnd pris, i utgangspunktet.  Hjelper litt på iht utleie. Men ser også utleie del trenger litt oppgradering. Så da må man låne på en god del ekstra for å få det oppdatert. At mnd utgifter blir for høye. Huset lander på totalt ca 4,5 mill ferdig . Så nei .

Anonymkode: a53e6...d94

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje bytte takstmann og megler, det der er ikke realistisk!

Anonymkode: 25ba3...65a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det var for dyrt i forhold til hva som må gjøres med det for at jeg skulle trives der. Hadde samme huset ligget i Asker til samme prisen hadde jeg kjøpt det, men ikke i Mosjøen.

Anonymkode: d0561...bb1

Hvem hadde ikke kjøpt det hvis det lå i Asker. Hadde jo vært på ekstremt billigsalg

Anonymkode: 38f2e...9da

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå ville ikke jeg bodd i Mosjøen uansett hva. Men i hvertfall ikke i et hus til 3,6 mill som må pusses opp. 

Anonymkode: b0789...e33

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva synes dere? 

Det står nå dette i salgsoppgaven; 

Forhold som har fått TG3:
Utvendig > Takkonstruksjon/Loft 
Det er registrert skader i undertak.
Flere SU- plater i undertaket er løsnet fra takstolene.
Tiltak
Andre tiltak:
Undertaksplatene må utbedres/festes på nytt til takstolene.

Våtrom > Generell > Vaskerom 
Våtrommet må oppgraderes for å tåle normal bruk etter dagens krav
Tiltak
Våtrommet må totalrenoveres. Alle forhold med tettesjikt, våtsone, sluk m.m. må dokumenteres.
Vaskerommet fungerer med avvikene i forhold til dagens forskrifter, men dersom rommet blir rehabilitert må dagens forskrifter med hensyn til tettesjikt, våtsoner, fallforhold og dokumentasjon oppfylles

Anonymkode: 87d35...606

Skrevet

Tja er det plass til Løftebukk så må skru på bilen sjøl 🙂 

Skrevet

Nei for min del... Greit at utsikten er fin, men man ser jo også rett på naboen. Jeg kunne godt betalt en relativ stiv pris for et renoveringsobjekt, men da må det ligge mer usjenert til og ha en iboende sjarm, noe dette huset ikke har. Svær balkong ser jeg heller ikke vitsen med, med mindre man planlegger store fester.

AnonymBruker
Skrevet
Portia Catonis skrev (1 minutt siden):

Nei for min del... Greit at utsikten er fin, men man ser jo også rett på naboen. Jeg kunne godt betalt en relativ stiv pris for et renoveringsobjekt, men da må det ligge mer usjenert til og ha en iboende sjarm, noe dette huset ikke har. Svær balkong ser jeg heller ikke vitsen med, med mindre man planlegger store fester.

Du behøver den store balkongen, for tomta er ikke planert…

Anonymkode: ff96c...06b

AnonymBruker
Skrevet

Nei takk. Dyrt, gammelt og upraktisk.

Anonymkode: f0e3d...80d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne nok kjøpt det. For min del er det ikke så mye jeg hadde trengt å gjøre for å bo der. 

Anonymkode: 417a1...89f

Skrevet

Hm….

Prisantydning er 3,6 for det som jeg tenker er nærmere renoveringsobjekt enn oppussing.

Kikket på andre hus - og så et som var solgt hvor prisantydning var nærmere 4 mill. Det var det normalt oppusset, og fasaden fremstod langt nyere.

Så….nei jeg hadde nok slitt litt med å skulle legge inn 1,5-2 mill på en enebolig til 3,6 utfra det som virker som et vanskelig marked. 

Men det var veldig vanskelig å sammenlikne da, få objekter 🤷‍♀️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...