AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #1 Skrevet 2. august 2022 Begynner å bli deppa av dette, får bare gjort nødvendigheter som toalett og mat og det er kjempe stress. Friheten min har vært begrenset så lenge nå. Baby er på meg dag og natt, og ja far avlaster men baby skal på meg ofte for søvn og mat. Begynner å bli tung også, selv i bæresele. Anonymkode: d1c19...026
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #2 Skrevet 2. august 2022 4 mnd er ikke lenge i det store bildet, altså. Det blir bedre når barnet blir mer mobilt og nysgjerrig på verden rundt seg. Det blir nok snart bedre, men babyen vil nok fortsatt ha litt "klistremerke-tendenser" i lange tider fremover. Min var veldig klistremerke og er fortsatt veldig kosete som 2-åring. Det er stort sett bare fint, men han kan også bli litt ekstra klengete på meg spesielt i situasjoner hvor det ikke passer helt, som f.eks levering i barnehagen. Det beste tipset er egentlig å bare godta situasjonen, for hvis du hele tiden tenker at du vil det skal gå over snart, eller at det er en fæl situasjon å være i, så gjør du det bare verre for deg selv. Det er snakk om måneder, eller i beste fall uker, og ikke år, før det blir mye lettere. Når jeg ser tilbake på min egen barselstid, så ser jeg veldig tydelig at jeg ville hatt det mye bedre hvis jeg hadde godtatt situasjonen bedre. Jeg ville bare at babyen skulle slutte å være klistremerke, og syns det var så urettferdig at akkurat jeg måtte få en så fæl barselstid. I stedet for å se på det som tungvint at du må ha med babyen på do, så må du innfinne deg med at sånn er det bare. Ved et eventuelt barn nr.2, så vet i hvert fall jeg at jeg kommer til å takle en eventuell klistremerkebaby mye bedre, fordi jeg nå vet hva som gjør hverdagen lettere, og jeg vet at det går over. Anonymkode: b29fb...711 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #3 Skrevet 2. august 2022 Rundt 10 måneder kunne jeg sitte i sofaen i fred en stund. Anonymkode: a229f...b9f 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #4 Skrevet 2. august 2022 Rundt året her, da fikk jeg 1 min i fred dann og vann (alenemor). Anonymkode: 29e66...2c2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #5 Skrevet 2. august 2022 Mat og søvn pleier fremdeles være slitsomt i den alderen. Men innimellom mating og søvn burde du få litt mer fred nå. Vil den ikke ligge på gulvet under babygym? Vippestol? Magetrening på gulvet? Om den protesterer på dette ville jeg fått en manuell terapeut til å sjekke for eventuelle låsninger og smerter. Anonymkode: 77084...4c4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #6 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Mat og søvn pleier fremdeles være slitsomt i den alderen. Men innimellom mating og søvn burde du få litt mer fred nå. Vil den ikke ligge på gulvet under babygym? Vippestol? Magetrening på gulvet? Om den protesterer på dette ville jeg fått en manuell terapeut til å sjekke for eventuelle låsninger og smerter. Anonymkode: 77084...4c4 Baby gjør minimalt av dette og jeg må ofte sitte ved siden av. Har sjekket og alt er fint med der kroppslige. Anonymkode: d1c19...026
Sofakona Skrevet 2. august 2022 #7 Skrevet 2. august 2022 Gråter den så fort du legger den i vippe stol? Eller på rygg? Hva gjør den siden du ikke kan legge hen fra deg?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #8 Skrevet 3. august 2022 Sofakona skrev (6 timer siden): Gråter den så fort du legger den i vippe stol? Eller på rygg? Hva gjør den siden du ikke kan legge hen fra deg? Ja, jeg kan underholde litt når jeg har lagt på rygg, men kan ikke forlate baby. Babyen henger bare på oss, kikker og observerer rundt, hyler ut med en gang den legges i vippestolen eller andre plasser. Har prøvd når hun har sovnet også mange ganger, men da bare våkner hun og gråter. Anonymkode: d1c19...026
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #9 Skrevet 3. august 2022 Rundt 7 mnd løsnet det hos oss. Syntes det var forferdelige lenge da det sto på, men når jeg ser tilbake så var det jo ikke egentlig så lenge. Men dagene føltes lange. Angrer på at jeg ikke bare var mer i det og koste meg der jeg kunne. Anonymkode: f41cb...4ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå