AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #1 Skrevet 2. august 2022 Hei. For to år siden ønsket jeg å sette av et fast beløp hver måned på en ekstra sparekonto i Nordea. Det ble trekt 2000 kr hver mnd men valgte kun fast trekk over 6 mnd. Men jeg tror ikke jeg har sett nøye på hvordan type konto jeg opprettet for nå står det at det på beløpsreservasjoner at det er ca13000 kr på den kontoen, men 0 kr på disponibelt beløp. Så det vil si jeg ikke kan ta ut eller overføre pengene. Jeg tror kanskje det er en boligsparekonto (ikke BSU) jeg har opprettet, men det er ikke noe jeg ønsker å ha videre. Kan jeg kontakte banken og få ta ut pengene? Noen som har erfaring? Anonymkode: 39a01...958
AnonymousBruker Skrevet 2. august 2022 #2 Skrevet 2. august 2022 Tror det beste er å kontakte banken uansett. Da får du svar på alt du måtte trenge. Hvis det er en fondskonto eller aksjesparekonto kan det tenkes at avkastningen eller den totale verdien ikke hadde vært rund, men hvis det ikke har gått hverken mer eller mindre penger inn og ut, er det kanskje en BSU ja. Da får du ikke tatt ut pengene til noe annet enn bolig eller evt det du trenger til bolig. Disponibelt beløp vil være det beløpet du har satt av samme år (derfor står det 0.-).
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #3 Skrevet 2. august 2022 AnonymousBruker skrev (9 minutter siden): Tror det beste er å kontakte banken uansett. Da får du svar på alt du måtte trenge. Hvis det er en fondskonto eller aksjesparekonto kan det tenkes at avkastningen eller den totale verdien ikke hadde vært rund, men hvis det ikke har gått hverken mer eller mindre penger inn og ut, er det kanskje en BSU ja. Da får du ikke tatt ut pengene til noe annet enn bolig eller evt det du trenger til bolig. Disponibelt beløp vil være det beløpet du har satt av samme år (derfor står det 0.-). Takk for svar. Det er ikke BSU jeg har opprettet, men tror det er en vanlig boligsparekonto(litt usikker hva som er forskjell). Og to ganger i løpet av to år har det kommet rentebeløp på konto. I fjor i des var beløpet over 300 kr inn på konto. Ja skal ta kontakt med bank for å høre. Anonymkode: 39a01...958
AnonymousBruker Skrevet 2. august 2022 #4 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Takk for svar. Det er ikke BSU jeg har opprettet, men tror det er en vanlig boligsparekonto(litt usikker hva som er forskjell). Og to ganger i løpet av to år har det kommet rentebeløp på konto. I fjor i des var beløpet over 300 kr inn på konto. Ja skal ta kontakt med bank for å høre. Anonymkode: 39a01...958 Skjønner, BSU og boligsparing er vel omtrent det samme med unntak av høyere rente på BSU. Får du rentebeløp er det en vanlig sparekonto eller boligsparing (konto det og), men får du ikke tatt dem ut, må du forhøre med banken ja. Ikke noe problem.😊
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #5 Skrevet 2. august 2022 Oppdatering: Jeg kontaktet en fra banken og får overført pengene til konto i løpet av 2-3 dager, men at jeg ikke kan opprette denne kontoen på nytt. 😊 ts Anonymkode: 39a01...958 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå