AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #1 Skrevet 2. august 2022 Skulle gjerne hatt noe, men så skammer jeg meg sånn over at jeg klarer å dra ut å gjøre ting som å gå på kjøpesenter. Er livredd psykologen eller andre ansatte på dps eller psykiatrien skal se meg. Så tenker de "aha, så ho klarer det der, men ho klarer ikke det her" og så mener de at jeg bare faker. Og ja noen ganger føler jeg til og med selv at jeg bare faker Anonymkode: 9e176...95b
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #2 Skrevet 2. august 2022 Hæ? Ja, såklart det er greit. Anonymkode: 495e8...f8d 8
Sofakona Skrevet 2. august 2022 #3 Skrevet 2. august 2022 Dra og kos deg..jeg sliter med angst og depresjon oh jeg gjemmer meg ikke hjemme. Jeg har 2 barn jeg må ta vare på..jeg må handle mat etc .du har ingen ting å gjemme deg for 1
Curiousine Skrevet 2. august 2022 #4 Skrevet 2. august 2022 (endret) Ja, vil si er er bra at man kommer ut fra hjemmet om man er psykisk syk. Endret 2. august 2022 av Curiousine 2
Gjest Athena Catalina Skrevet 2. august 2022 #5 Skrevet 2. august 2022 (endret) I alle dager, selvfølgelig er det greit. Selv om man er psykisk syk og går til DPS, betyr ikke det at man bare skal sitte hjemme. Det er bare sunt å komme seg ut. Endret 2. august 2022 av Athena Catalina
flusa Skrevet 2. august 2022 #6 Skrevet 2. august 2022 Selvfølgelig er det greit! Man skal da ikke låse seg inne selvom man er syk! Dra på kjøpesenter med good samvittighet,du. Det kan ofte hjelpe på psyken å komme seg ut, enn å stenge seg inne. 2
Vaffelhunden Skrevet 2. august 2022 #7 Skrevet 2. august 2022 Det er der alle de gærne henger hele dagen uansett. 2
Gjest AprilRyan Skrevet 2. august 2022 #8 Skrevet 2. august 2022 Det er vel bare positivt at du kommer deg ut Så ville bare dratt og fått gjort det du skal.
Silva Pluvialis Skrevet 2. august 2022 #9 Skrevet 2. august 2022 Selvfølgelig helt greit. Og hvis du er redd for å bli dømt ville jeg vært mer redd for nabokjerringa og "mannen i gata" enn en psykolog. Psykologer vet at mennesker kan være syke, og samtidig dra ut. Det er vel helst litt dumme individer, med lite innsikt i usynlig sykdom, som dømmer syke og uføre fordi "de er på café", ikke psykologer og andre helsepersonell. 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #10 Skrevet 2. august 2022 Ehm? Behandlere oppfordrer pasienter streng talt til å oppsøke sosiale miljøer, fordi det er godt for en. Anonymkode: 4826d...97c 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #11 Skrevet 2. august 2022 Selvfølgelig er det greit å dra på et kjøpesenter selv om andre vet at du er syk. Å dra på et kjøpesenter krever kanskje ikke så mye av en, men likevel kan det kreve energi av deg men der du likevel klarer det for en kort stund. Og handle må man. Slapp av. Du er dessverre syk med en sykdom som ikke synes så mye utenpå, det er mer på innsiden og vanskelig å forstå for mange. Selv kan jeg være dårlig og elendig med fysisk sykdom en dag, forså å se fin og pyntet ut på butikken en annen dag, men der jeg likevel ikke er i særlig form.. Sykdom og symptomer svinger. Ingen som kan kjenne på formen din, det er kun du som kan det, så gi blaffen i hva andre måtte tenke om dette. Anonymkode: 56e1f...343 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #12 Skrevet 2. august 2022 Da jeg var aller sykest hadde jeg avtale med behandler om å dele opp handlelista, slik at jeg kunne handle hver dag. Å komme seg ut og fungere som et normalt menneske er veldig viktig ved psykisk sykdom. Anonymkode: bc08d...87a 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #13 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da jeg var aller sykest hadde jeg avtale med behandler om å dele opp handlelista, slik at jeg kunne handle hver dag. Å komme seg ut og fungere som et normalt menneske er veldig viktig ved psykisk sykdom. Anonymkode: bc08d...87a Må legge til at jeg slet med å komme meg ut, så jeg måtte ha en "unskyldning". Da jeg ble friskere ble jeg anbefalt nettopp kjøpesenter. Anonymkode: bc08d...87a
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #14 Skrevet 2. august 2022 Har jobbet mange år i psykiatrien og har aldri tenkt dette når jeg har møtt pasienter ute. Det er bra at du klarer det. Målet er ikke å klare mindre. Anonymkode: 9fcbe...1ca 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #15 Skrevet 2. august 2022 Gjør så mye friskt du klarer du. Er jo bare bra! Er psykolog og de fleste av mine pasienter gjør helt vanlige ting. Betyr ikke at de er helt friske. Ofte koster det en del også, men viktig at man opprettholder noe normalitet Anonymkode: 41974...b18
AnonymousBruker Skrevet 2. august 2022 #16 Skrevet 2. august 2022 Vet veldig godt hvordan du kjenner det. Har vært der selv (gikk nesten hele niende og tiende uten å møte på grunn av veldig tunge depresjoner, og jeg følte meg skamfull hvis jeg orket å gå på butikken eller prøvde å "kose" meg ved å gå på cafe. I ettertid tenkte jeg egt bare på at det var de små tingene som gjorde at jeg nå er tilbake til studier og skole for fullt.😊 Poenget er at det er mer enn greit, det er nødvendig!❣️
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #17 Skrevet 2. august 2022 Min behandler oppmuntret og motiverte for at jeg skulle gjøre slike ting. Man blir ikke bedre av å bare sitte hjemme vet du. Anonymkode: d4980...e47
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #18 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Skulle gjerne hatt noe, men så skammer jeg meg sånn over at jeg klarer å dra ut å gjøre ting som å gå på kjøpesenter. Er livredd psykologen eller andre ansatte på dps eller psykiatrien skal se meg. Så tenker de "aha, så ho klarer det der, men ho klarer ikke det her" og så mener de at jeg bare faker. Og ja noen ganger føler jeg til og med selv at jeg bare faker Anonymkode: 9e176...95b Neinei. Alle vet at man blir raskere frisk av å isolere seg i sin egen leilighet. Du må ikke finne på å gå ut. Anonymkode: 50130...06f
Ulrikke Skrevet 2. august 2022 #19 Skrevet 2. august 2022 Selvfølgelig skal du gjøre det! Bare positivt å gjøre noe annet enn å sitte hjemme!
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #20 Skrevet 2. august 2022 24 minutter siden, AnonymBruker said: Så tenker de "aha, så ho klarer det der, men ho klarer ikke det her" Istedet for å skamme deg over at du klarer det (noe jeg også synes at du ikke burde gjøre, siden det er innafor at du går på kjøpesenter) så kan du jo alltids forsøke å småreflektere litt over hvorfor du klarer kjøpesenter, men ikke det andre som du referer til. Mangel på press, muligheten til å mentalt "koble ut" litt, godt å komme seg ut blant folk uten at det stilles forventninger til deg? Så kan jo du og psykologen din snakke litt om det, og kanskje finne ut måter å overføre det til andre ting du synes er vanskelige. 🙂 Anonymkode: b221d...57f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå