Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Å bruke solbriller er ikke naturlig for meg, rett og slett. Sikkert fordi det er en vanesak, eller? Men feks. hvis jeg går tur (går tur hver dag) så hadde det vært fint med solbriller, bruker caps når jeg er på tur men hadde vært fint med solbriller også, men jeg klarer bare ikke.

Jeg prøver og prøver, men går ikke. Jeg føler at andre tenker om de ser meg med solbriller, åhhh se på hun, hun tror hun er noe. Jeg vet ikke, men sånn tenker jeg.

Er jeg rar? Er jeg den eneste som tenker sånn? Eller er det også noen andre?

Anonymkode: 3cc93...2e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en vanesak.

Jeg liker best å ha solbriller når det er sol, bruker caps innimellom men da har jeg ikke solbriller på.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg bruker solbriller ofte, trenger ikke å være sol bare skarpt lys ute. Vi er alle ulike.

Anonymkode: 62a8d...7f5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter også med solbriller. Det er behagelig de første minuttene, så oppdager jeg brått at øynene sliter på samme måte som de gjør i mørket. Og jeg blir fort sliten av solbrillebruk. Det er kun på sjøen og i snøen med strålende solskinn jeg klarer å bruke solbriller. 

Men når det er sagt, så har jeg korka øyne. Ett langsynt og ett nærsynt.  Begge med skjeve hornhinner. Og det ene øyet mitt ser alt i pastellnyanser. 🤪

Anonymkode: 57ca3...07e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nødt til å bruke solbriller, er fryktelig lyssky og går å myser hele dagen ute ellers.. Som igjen skaper rynker 🙈 så jeg bruker solbriller hele tiden, så for folk bare tro at jeg tror jeg er noe, om det er en greie 🥴

Anonymkode: 154ae...c90

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker solbriller uten problemer.

Anonymkode: d8953...c39

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er veldig unormal tankegang. Det er helt normalt å bruke solbriller når det er mye sol ute, ingen vil tenke et sekund på at du har på det. Så ta det med ro :)

Anonymkode: 37932...53e

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.8.2022 den 17.06):

Jeg sliter også med solbriller. Det er behagelig de første minuttene, så oppdager jeg brått at øynene sliter på samme måte som de gjør i mørket. Og jeg blir fort sliten av solbrillebruk. Det er kun på sjøen og i snøen med strålende solskinn jeg klarer å bruke solbriller. 

Men når det er sagt, så har jeg korka øyne. Ett langsynt og ett nærsynt.  Begge med skjeve hornhinner. Og det ene øyet mitt ser alt i pastellnyanser. 🤪

Anonymkode: 57ca3...07e

Har du forsøkt solbriller med styrke? Det revolusjonerte min solbrillebruk 👌

Anonymkode: ce4ea...6a9

AnonymBruker
Skrevet

Du er bare heldig! Jeg myser i sterkt lys, så bruker nesten alltid solbriller. Spesielt når jeg hører bil. 

Anonymkode: d24f0...20b

Skrevet

Hvis du føler det unaturlig å bruke solbriller, er det like greit å la være. Bruk heller en caps som gir skygge for øynene slik at du slipper å myse. 

Visste dere forresten at dere ‘’lurer’’ huden deres dersom dere bruker mye solbriller, dvs, når øynene får naturlig soleksponering sendes det signal til huden om å produsere melanin for å beskytte seg. Bruk av solbriller forstyrrer denne prosessen, derfor blir man oftere solbrent hvis man bruker solbriller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...