Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker å utdanne meg til å bli yrkesfaglærer. Hva synes du er fordeler og ulemper i yrket? Hvor mange timer jobber du i uken tror du, og hva tjener du? 

Anonymkode: f520c...883

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker yrket! Som lærer har en en arbeidsuke på 43 1/2 time i uken. Jeg underviser 21 av disse timene, og resterende brukes til for- og etterarbeid, møter, samarbeid og samtaler. 

Som yrkesfaglærere får du stilling adjunkt. Søk opp ks sin lønnstabell for å sjekke hva du vil få i lønn. Tidligere arbeidserfaring innen yrket telles med når ansiennitet regnes ut.   

Fordeler: Elevene, kunne lære bort et yrke, trygg jobb.

Ulemper: Ofte må jeg jobbe til langt på kveld og i helger. Elever som sliter uten at en får til å hjelpe dem. 

Anonymkode: 75212...44e

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar 🌸 Er det slik at du i tillegg jobber kveld når du jobber 43,5t per uke? Jobber alle lærerne like mye? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar 🌸 Er det slik at du i tillegg jobber kveld når du jobber 43,5t per uke? Jobber alle lærerne like mye? 

Ja, alle lærere har arbeidsuke på 43 1/2 time, men det er nok ulikt hvor mye de ulike fagene krever. Jeg har bare jobbet i 4 år så er jo relativt fersk enda. 

Anonymkode: 75212...44e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det går fort over 43,5 t per uke når det er pressperioder, ja, det er helt vanlig for lærere. 

Anonymkode: 8ae0a...c67

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...