AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #1 Skrevet 2. august 2022 Jeg takler ikke at det er helt stille i leiligheten når jeg går på do. Sliter også mye med ibs. Har samboer. Etter mat sitter vi alltid å slapper av og ser på tv. Etter mat er da jeg må på do. Jeg går til doen, og når jeg er der inne så hører jeg at han setter TV-en på pause. Jeg må da knipe igjen, kle på meg og gå ut og forklare at jeg ikke klarer gå på do uten lyd. Han sier alltid «jeg gjorde det for deg, for at du ikke skulle gå glipp av noe» og jeg svarer «det går fint, da hadde jeg sagt ifra, så jeg setter pris på at du setter på play igjen». Og han setter på play. Nå har vi hatt denne samtalen hver dag i en mnd. Det går fint med ibs’en min, men en angst ligger der, for plutselig kan det komme mye luft. Han foreslår at jeg heller kan sette på en høytaler på doen, men det vil jeg ikke, for selv om jeg hører lyden høyt der inne, så er jeg ikke sikker på hvilke lyder han hører utenifra. Jeg føler meg mye mer komfortabel om han sitter med lyd i stua og har fokuset på noe annet, enn å bare sitte der på vent for min skyld. Har også tatt opp dette utenom do besøk, og han sier han forstår, men ALLTID når jeg går på do så pauser han alt vi drev med og sitter å venter….. faen altså, hva skal jeg gjøre??? Får helt do angst av hele situasjonen, og angst forverrer mage problemene!! Anonymkode: e2c77...62f 2 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #2 Skrevet 2. august 2022 Jeg pleier alltid å si til min mann at han ikke trenger å pause det vi så på før jeg går på do. Da går det alltid bra og vi føler begge at vi tar nok hensyn. Anonymkode: 514d0...be1 10
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #3 Skrevet 2. august 2022 Lær deg å drite mens han er i hus og det er stille. Herregud hvordan skal de gå hvis du ikke klarer å gjøre sånt? Anonymkode: b2368...5a6 14 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #4 Skrevet 2. august 2022 Si ifra før du går på do? Anonymkode: 70aff...aab 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #5 Skrevet 2. august 2022 Hehe både min mor og en veninne roper gjennom døren når jeg driter…har magetrøbbel og sitter en del på do. Skikkelig irriterende. Hater å bo på 35 m2🙄Lettere i større hus. Men gi beskjed ja. Anonymkode: 9761d...69d
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #6 Skrevet 2. august 2022 Altså når dere allerede snakker åpent om dine dolyder, så er ikke overgangen til selve lydene spesielt stor. La han nå få høre lydene dine, så er du kvitt denne angsten en gang for alle. Anonymkode: 88c0d...796 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #7 Skrevet 2. august 2022 Er det egentlig noe å bry seg om? Hva er du redd for? Anonymkode: a2db3...ec5 3
7v8 Skrevet 2. august 2022 #8 Skrevet 2. august 2022 Skaff en radio på badet. Da styrer du volumet selv😀 9 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #9 Skrevet 2. august 2022 Ha en radio på badet som alltid står på. Eventuelt en radio ved siden av plassen din i stua og slå den på før du går på do. Vi har alltid radio på do. Anonymkode: afb72...b30 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #10 Skrevet 2. august 2022 Jeg tenker at du har noe du må jobbe med her... Anonymkode: 90f84...f6a 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #11 Skrevet 2. august 2022 Har han noen serier han ser på alene som han lett kan bytte over til? Han syns sikkert det blir litt rart å se videre alene på noe dere ser på sammen, og kanskje han tenker at du egentlig ikke ønsker å gå glipp av det heller. Hvis man følger med på noe på TV, så vil man jo normalt sett gjerne se det ferdig. Menn kan være litt enkle, så han kan fort ende opp litt perpleks i et forsøk på å gi deg i både pose og sekk (la deg være på do i fred og å se ferdig programmet etterpå.) Mitt beste forslag er derfor at dere sørger for at han har noe annet å følge med på, som han vet han kan bytte over til når du er på do, og så bytter han tilbake når du er ferdig på do. Gjerne en serie med ikke så veldig lange episoder, så ikke han akkurat har begynt på en 45 min episode når du kommer ut fra do. Anonymkode: fb693...044 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #12 Skrevet 2. august 2022 Hva er du redd han skal høre? *plopp* i doskåla? Det er normalt å drite, alle gjør det. Anonymkode: 2dbca...3da 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #14 Skrevet 2. august 2022 7v8 skrev (5 minutter siden): Skaff en radio på badet. Da styrer du volumet selv😀 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ha en radio på badet som alltid står på. Eventuelt en radio ved siden av plassen din i stua og slå den på før du går på do. Vi har alltid radio på do. Anonymkode: afb72...b30 Jeg kan love dere at det bare er dere selv dere lurer om dere tror at radio på badet kamuflerer lydene for de som er utenfor. Radioen må stå på utenfor der de andre sitter om lyden skal kamufleres. Det er kjempelett å skjelne mellom de forskjellige lydene som kommer fra do, radio eller massiv promping, så lenge det er stille utenfor. Når jeg har vaskemaskin eller tørketrommel på for fullt hører jeg knapt nok hva jeg selv gjør på do, men når kjæresten sitter der inne og har åpnet alle sluser hører jeg det like godt utenfra selv om trommel og vaskemaskin går. Det er bare å teste. Anonymkode: d22c3...68e 7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #15 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kan love dere at det bare er dere selv dere lurer om dere tror at radio på badet kamuflerer lydene for de som er utenfor. Radioen må stå på utenfor der de andre sitter om lyden skal kamufleres. Det er kjempelett å skjelne mellom de forskjellige lydene som kommer fra do, radio eller massiv promping, så lenge det er stille utenfor. Når jeg har vaskemaskin eller tørketrommel på for fullt hører jeg knapt nok hva jeg selv gjør på do, men når kjæresten sitter der inne og har åpnet alle sluser hører jeg det like godt utenfra selv om trommel og vaskemaskin går. Det er bare å teste. Anonymkode: d22c3...68e Det stemmer ikke hos oss, vi bor i en ganske ny leilighet og lyden av luftanlegget kamuflerer det meste og radien tar resten. Anonymkode: afb72...b30 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #16 Skrevet 2. august 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er du redd han skal høre? *plopp* i doskåla? Det er normalt å drite, alle gjør det. Anonymkode: 2dbca...3da Sitter sikkert og stønner i nytelse på ramma av følelsen av å presse en tykk kabel ut av fisringen tenker jeg. Anonymkode: 20c3d...6c2
PITTY Skrevet 2. august 2022 #17 Skrevet 2. august 2022 Ta med støvsugeren på dass. Du kontrollerer knappen fra innsiden og så legger du slangen ut av dørsprekken.. Da får han den støyen/duren, og ikke luft og plopp i ørene. Masete rutine da.. men likevel. Maarud så Maarud🐶 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #18 Skrevet 2. august 2022 Her er det du som må finne en løsning. Hvis du ikke kan si at du går på do, og samtidig har krav til hva samboeren skal gjøre når du går på do, så må han være tankeleser for å forstå deg. Jeg støtter det med høyttaler på, eller rett utenfor, doen. Bruk den hver gang du går på badet, så han ikke vet hva som skjer der inne akuratt den gangen du må bæsje. Anonymkode: 0909b...557
PITTY Skrevet 2. august 2022 #19 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sitter sikkert og stønner i nytelse på ramma av følelsen av å presse en tykk kabel ut av fisringen tenker jeg. Anonymkode: 20c3d...6c2 Tykk/lang kabel(touchdown) bråker ikke i det hele tatt. Lydløs ubåt. 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #20 Skrevet 2. august 2022 Både jeg og min samboer har det sånn som deg. Jeg ha ibs og matintoleranse, og han har også problemer med magen så det er en del dobesøk, spesielt på han. Han har nå installert en radio på badet så hver gang jeg hører musikk eller nyhets opplesning der innefra, så vet jeg at han skal drite. Det er litt kvalmt men bedre enn å høre på promping, stønning og prompelyder. Anonymkode: 71129...095
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå