Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som erfaring som cabin Crew i Norwegian som vil fortelle litt hvordan det er? :) 

Er det en krevende hverdag? Hvordan er turnus lagt opp? Og ca lønn?

AnonymBruker
Skrevet
Rosalynd skrev (3 minutter siden):

Noen som erfaring som cabin Crew i Norwegian som vil fortelle litt hvordan det er? :)

Det er noen opp- og nedturer gjennom dagen.

Anonymkode: 392b8...0a9

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Rosalynd skrev (45 minutter siden):

Du jobber fem dager på, fire dager fri. Godt betalt yrke. Tipper du har utbetalt ca. 28-29,000. Ca. 180 arbeidsdager i året. 

Anonymkode: c3b3c...b50

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å skrive at de korteste arbeidsdagene er typ OSL-BGO-OSL på ca 3t, de lengste er 13t (uten forsinkelser). Oftest er arbeidsdagene på ca 9t. Noen dager er det standby, og er du heldig blir du ikke brukt 😊

Anonymkode: c3b3c...b50

• Nyttig 1
Skrevet

Takk for svar 😊

Skrevet (endret)

Hallais, jobber som pilot. 

Mine kollegaer i kabinen jobber som regel 8-9 timer hver dag.
Som en annen skriver, kan man bli plassert på standby noen ganger. Det vil si at du sitter på et hotel hele dagen for å vente om du får en telefon eller ikke fra sjefen din. Hvis du får en telefon må du på jobb, hvis du ikke får noe slipper du jobb. ;) Samme for oss piloter. 
I starten er lønnen ikke så mye å skryte av, men jobber man mye og lenge vil man naturligvis gå opp i lønn. Vil tro du ca tjener 380 000 i året, når du er nyutdannet i en 100 % stilling.
Du må ha gode holdninger, være serviceinnstilt og smile på de dagene du egentlig bare vil hjem.. 
Lykke til!

Endret av FunnyBoy123
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Pappskallen said:

Godt betalt? Jeg tjener dette NETTO i matbutikk. 

Utbetalt og netto er jo det samme. Jeg jobber på kontor, fem dager i uken, og har utbetalt 21 000. Betaler formuesskatt, men ville ikke fått utbetalt 28 000 selv uten den. Kunne godt tenkt meg den lønna hvis jeg kunne være standby mye av tiden. :) Men har ikke helse til å bli kabinpersonale, dessverre.

Anonymkode: c5219...af9

AnonymBruker
Skrevet

Skriv bruttolønn. da vel. Netto er helt umulig å forholde seg til.

Anonymkode: a1b6b...97a

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...