AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #1 Skrevet 2. august 2022 Så hva gjør vi ? Jeg gifte meg på nytt for 4 år siden, da gutten min var 9 , ble sammen når han var 3 år, og min nye ektemann hadde 1 datter på nesten 16 år når vi ble sammen , så hun er voksen idag, vi har også fått 3 barn sammen som idag er 7,4 og 2 år, vi har også et nydelig barnebarn på 6 år. Så til problemet, vi har nettopp flyttet til et nytt hus med 5 soverom, det vil si at 2 av barna må dele, jeg synes at 4 og 2 åring skal dele, sånn at gutten min og største gutten vår får egen rom, mens lillesøster og lillebror deler,dette mener far er galt og mener at min skal dele med barnebarnet vårt når vi skal ha han , så får våre felles egent rom, far mener dette er riktig da sønnen min er borte anhver ferie og 3 uker på sommeren hos sin far , men jeg synes det blir feil. Lillesøster og Lillebror kan heller dele rom og også dele med onkelen når han kommer ,da de leker godt sammen, han på 7 og han på 13 er jo mye med venner og slik også, og en 13åring trenger jo mer privatliv enn de yngre søskene. hva tenker dere her ? Anonymkode: ddeaf...2f6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #2 Skrevet 2. august 2022 Enig med deg. Det er mest naturlig at de minste deler rom. Dessuten er det viktig at din sønn føler seg like inkludert i familien som alle andre. Anonymkode: aa03c...dce 11 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #3 Skrevet 2. august 2022 Mye å holde styr på i innlegget. Eldste datteren hans bor ikke hjemme? Eller bor hun hos dere med barnet sitt? Om hun bor hos dere så kan hun og barnet sove sammen. Hun er vel ca 20år nå og bør tenke på å finne eget sted å bo. Om ikke hun bor med dere, så har dere 4 barn totalt (ditt barn og tre felles?). Og dere har 5 soverom? Da har jo alle egne rom? 13åring bør ha eget soverom. Irriterende med småsøsken, trenger mer privatliv, et sted å ha venner da de ikke leker i stue/hage lengre, mer lekser, legger seg senere. Anonymkode: 5bf0e...b00 9
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #4 Skrevet 2. august 2022 Dere har fire barn + dere selv, det blir så vidt jeg kan se ett soverom til hver. Er problemet at dere trenger gjesterom til barnebarnet? Anonymkode: 7b8b6...397 11
Ulven Skrevet 2. august 2022 #5 Skrevet 2. august 2022 Eldstegutten skal selvfølgelig ha eget rom selv om han er på samvær. Barnebarnet finner dere plass til på et av de andre rommene. 13
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #6 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mye å holde styr på i innlegget. Eldste datteren hans bor ikke hjemme? Eller bor hun hos dere med barnet sitt? Om hun bor hos dere så kan hun og barnet sove sammen. Hun er vel ca 20år nå og bør tenke på å finne eget sted å bo. Om ikke hun bor med dere, så har dere 4 barn totalt (ditt barn og tre felles?). Og dere har 5 soverom? Da har jo alle egne rom? 13åring bør ha eget soverom. Irriterende med småsøsken, trenger mer privatliv, et sted å ha venner da de ikke leker i stue/hage lengre, mer lekser, legger seg senere. Anonymkode: 5bf0e...b00 Ja ser det ble litt rotete, ja datteren bor der akkurat nå da hun har gått fra samboeren sin, de leter etter noe nytt nært skolen til gutten hennes,men har ikke funnet noe ennå, og hun ønsker egen rom, og sønnen kan dele med 7åring,men dette vil ikke våres,men tenker kanskje 2,4 og 6 åring kan dele,men min mann mener at min sønn og barnebarnet skal dele rom. Anonymkode: ddeaf...2f6
Ulven Skrevet 2. august 2022 #7 Skrevet 2. august 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja ser det ble litt rotete, ja datteren bor der akkurat nå da hun har gått fra samboeren sin, de leter etter noe nytt nært skolen til gutten hennes,men har ikke funnet noe ennå, og hun ønsker egen rom, og sønnen kan dele med 7åring,men dette vil ikke våres,men tenker kanskje 2,4 og 6 åring kan dele,men min mann mener at min sønn og barnebarnet skal dele rom. Anonymkode: ddeaf...2f6 Når datteren er kommer hjem for å bo med sønnen, er det naturlig at de sover på samme rom. Eldstebarnet ditt skal iallefall ikke lide for at hans barn ikke har et eget bosted. 33 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #8 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja ser det ble litt rotete, ja datteren bor der akkurat nå da hun har gått fra samboeren sin, de leter etter noe nytt nært skolen til gutten hennes,men har ikke funnet noe ennå, og hun ønsker egen rom, og sønnen kan dele med 7åring,men dette vil ikke våres,men tenker kanskje 2,4 og 6 åring kan dele,men min mann mener at min sønn og barnebarnet skal dele rom. Anonymkode: ddeaf...2f6 Datter og hennes eget barn får dele rom. Anonymkode: 89f6c...dd5 22
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #9 Skrevet 2. august 2022 Ulven skrev (2 minutter siden): Når datteren er kommer hjem for å bo med sønnen, er det naturlig at de sover på samme rom. Eldstebarnet ditt skal iallefall ikke lide for at hans barn ikke har et eget bosted. men dette kommer ikke til og skje, da hun er pappas lille jente fortsatt og jeg får ikke vilja mi her, så håper jeg får mannen på bedre tanker, men så langt ,ser det ut som det blir barnebarnet på rommet med min. Men jeg tenker det ikke blir for evig da de leter etter et egen sted og bo, men jeg skal snakke mer med 7 åring også, hadde vert mest sannsynlig de hadde delt og de 2 yngste. så får min og hans datter egene rom Anonymkode: ddeaf...2f6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #10 Skrevet 2. august 2022 Hvor ofte har dere barnebarnet? Nok til at det er rimelig at han må ha eget rom? Hva er mannen din sine argumenter mot at 2- og 4-åringen ikke skal dele rom? Jeg ville tro de to mulighetene er: 1. De fire barna deres har hver sine rom. Dette er særlig greit hvis ett av rommene er litt større. Det største rommet går da til den som ønsker å dele med onkelen sin når han sover over (ville antatt at det er 7 åringen, siden de er nærmest i alder, men kan være det også er greit for 13 åringen hvis de ofte ikke er der sammen.) Men det MÅ være stort nok til at de har hver sin sengeplass, en god sovesofa burde være ok til barnebarnet, så får den som har rommet litt ekstra glede av det ellers. 2. De to minste deler rom, og alle de andre får hvert sitt rom. Om barnebarnet ikke er hos dere så ofte kan rommet hans fint være et slags gjesterom/lekerom, men med alt han trenger fast. Å automatisk la din sønn dele med mannens barnebarn, fordi felles jevnaldrende barn automatisk skal ha eget rom, det ville jeg aldri innført uten at barna var med på samtalen. Det kan gi et veldig sterkt signal om hvilke av barna som var prioritert - særlig siden det høres ut som han bor mest hos dere Anonymkode: 5c187...1f4 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #11 Skrevet 2. august 2022 Du og din mann på ett rom. Datter og barnebarn på ett rom. Eget rom til gutten på 13 Eget rom til sjuåringen 2-åringen og 4 -åringen deler. Bortskjemt gullungedatter tar seg en bolle eller to, og viser litt takknemlighet for at hun ikke møter stengt dør. Blir hun for komfortabel der, slår hun rot og nekter å flytte. Anonymkode: 2883c...af5 15 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #12 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor ofte har dere barnebarnet? Nok til at det er rimelig at han må ha eget rom? Hva er mannen din sine argumenter mot at 2- og 4-åringen ikke skal dele rom? Jeg ville tro de to mulighetene er: 1. De fire barna deres har hver sine rom. Dette er særlig greit hvis ett av rommene er litt større. Det største rommet går da til den som ønsker å dele med onkelen sin når han sover over (ville antatt at det er 7 åringen, siden de er nærmest i alder, men kan være det også er greit for 13 åringen hvis de ofte ikke er der sammen.) Men det MÅ være stort nok til at de har hver sin sengeplass, en god sovesofa burde være ok til barnebarnet, så får den som har rommet litt ekstra glede av det ellers. 2. De to minste deler rom, og alle de andre får hvert sitt rom. Om barnebarnet ikke er hos dere så ofte kan rommet hans fint være et slags gjesterom/lekerom, men med alt han trenger fast. Å automatisk la din sønn dele med mannens barnebarn, fordi felles jevnaldrende barn automatisk skal ha eget rom, det ville jeg aldri innført uten at barna var med på samtalen. Det kan gi et veldig sterkt signal om hvilke av barna som var prioritert - særlig siden det høres ut som han bor mest hos dere Anonymkode: 5c187...1f4 min bonus datter og vårt barnebarn bor med oss nå, pga hun har gått fra samboeren , hun leter etter et sted og bo for henne og sønnen ,men ikke funnet noen ennå Anonymkode: ddeaf...2f6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #13 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor ofte har dere barnebarnet? Nok til at det er rimelig at han må ha eget rom? Hva er mannen din sine argumenter mot at 2- og 4-åringen ikke skal dele rom? Jeg ville tro de to mulighetene er: 1. De fire barna deres har hver sine rom. Dette er særlig greit hvis ett av rommene er litt større. Det største rommet går da til den som ønsker å dele med onkelen sin når han sover over (ville antatt at det er 7 åringen, siden de er nærmest i alder, men kan være det også er greit for 13 åringen hvis de ofte ikke er der sammen.) Men det MÅ være stort nok til at de har hver sin sengeplass, en god sovesofa burde være ok til barnebarnet, så får den som har rommet litt ekstra glede av det ellers. 2. De to minste deler rom, og alle de andre får hvert sitt rom. Om barnebarnet ikke er hos dere så ofte kan rommet hans fint være et slags gjesterom/lekerom, men med alt han trenger fast. Å automatisk la din sønn dele med mannens barnebarn, fordi felles jevnaldrende barn automatisk skal ha eget rom, det ville jeg aldri innført uten at barna var med på samtalen. Det kan gi et veldig sterkt signal om hvilke av barna som var prioritert - særlig siden det høres ut som han bor mest hos dere Anonymkode: 5c187...1f4 Leste siste update etter jeg postet (antar mine forslag fortsatt blir aktuelle etter hun finner nytt sted å bo). Jeg ville isåfall smurt 7-åringen ja. Eller pratet med både 7 og 13 åringen (antar han heller ikke vil dele, og han har like mye han skulle sagt som 7åringen, minst). Kan de få ekstra goder på rommet, de som er 2? Større tv/nyere pc? Da er det lettere å forklare venner hvorfor man ikke har rom alene også Anonymkode: 5c187...1f4 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #14 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du og din mann på ett rom. Datter og barnebarn på ett rom. Eget rom til gutten på 13 Eget rom til sjuåringen 2-åringen og 4 -åringen deler. Bortskjemt gullungedatter tar seg en bolle eller to, og viser litt takknemlighet for at hun ikke møter stengt dør. Blir hun for komfortabel der, slår hun rot og nekter å flytte. Anonymkode: 2883c...af5 Jeg er helt enig i det du skriver,men det kommer ikke til og skje dessverre. orker ikke masse krangling og sure minner, så får heller prøve og overtale 7åring og dele, evt ta barnebarnet på rommet til 2 og 4 åring Anonymkode: ddeaf...2f6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #15 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Leste siste update etter jeg postet (antar mine forslag fortsatt blir aktuelle etter hun finner nytt sted å bo). Jeg ville isåfall smurt 7-åringen ja. Eller pratet med både 7 og 13 åringen (antar han heller ikke vil dele, og han har like mye han skulle sagt som 7åringen, minst). Kan de få ekstra goder på rommet, de som er 2? Større tv/nyere pc? Da er det lettere å forklare venner hvorfor man ikke har rom alene også Anonymkode: 5c187...1f4 Ja jeg skal prøve på det, har dessverre ikke råd til noe slikt Anonymkode: ddeaf...2f6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #16 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Så hva gjør vi ? Jeg gifte meg på nytt for 4 år siden, da gutten min var 9 , ble sammen når han var 3 år, og min nye ektemann hadde 1 datter på nesten 16 år når vi ble sammen , så hun er voksen idag, vi har også fått 3 barn sammen som idag er 7,4 og 2 år, vi har også et nydelig barnebarn på 6 år. Så til problemet, vi har nettopp flyttet til et nytt hus med 5 soverom, det vil si at 2 av barna må dele, jeg synes at 4 og 2 åring skal dele, sånn at gutten min og største gutten vår får egen rom, mens lillesøster og lillebror deler,dette mener far er galt og mener at min skal dele med barnebarnet vårt når vi skal ha han , så får våre felles egent rom, far mener dette er riktig da sønnen min er borte anhver ferie og 3 uker på sommeren hos sin far , men jeg synes det blir feil. Lillesøster og Lillebror kan heller dele rom og også dele med onkelen når han kommer ,da de leker godt sammen, han på 7 og han på 13 er jo mye med venner og slik også, og en 13åring trenger jo mer privatliv enn de yngre søskene. hva tenker dere her ? Anonymkode: ddeaf...2f6 Dere har ett barnebarn, men dere har bare vært sammen i 4 år og har ingen felles barn som er så store? 🙈😂. Er det den "voksne" datteren til mannen din som har barn? Er dere utlendinger? Høres helt kaos ut. De ungene som bor i huset 100% (eller mest) er de som burde ha eget rom. De som bor minst i huset, kan dele. Det er mest rettferdig. Det betyr at deres felles barn får eget rom alle sammen, også kan da en til få eget rom - og det blir den personen som bor mest hos dere. Anonymkode: 341f6...f66
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #17 Skrevet 2. august 2022 Hvorfor gå til anskaffelse av så jævlig mange barn, når man ikke klarer å gi dem alt de trenger? Håper for gudsskyld dette er trolling. Anonymkode: 341f6...f66
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #18 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dere har ett barnebarn, men dere har bare vært sammen i 4 år og har ingen felles barn som er så store? 🙈😂. Er det den "voksne" datteren til mannen din som har barn? Er dere utlendinger? Høres helt kaos ut. De ungene som bor i huset 100% (eller mest) er de som burde ha eget rom. De som bor minst i huset, kan dele. Det er mest rettferdig. Det betyr at deres felles barn får eget rom alle sammen, også kan da en til få eget rom - og det blir den personen som bor mest hos dere. Anonymkode: 341f6...f66 Nei vi har vert sammen i 10 år og vert gift i 4 år Anonymkode: ddeaf...2f6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #19 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor gå til anskaffelse av så jævlig mange barn, når man ikke klarer å gi dem alt de trenger? Håper for gudsskyld dette er trolling. Anonymkode: 341f6...f66 ingen barn har vondt av og dele rom med andre,men en 13 åring er såpass stor at han trenger sitt egen sted Anonymkode: ddeaf...2f6 1
Gjest CamillaCollett Skrevet 2. august 2022 #20 Skrevet 2. august 2022 Man innreder ikke hjem eller lager permanente løsninger for voksne barn som egentlig har flyttet hjemmefra. Datteren har barn og må nå ta tak i sitt eget liv. Å la henne bo hjemme som et barn når hun har sitt eget barn å oppdra er ikke bra annet enn som midlertidig kriseløsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå