AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #1 Del Skrevet 2. august 2022 Jeg har virkelig ikke grønne fingre. Men har lyst på bærbusker i hagen. De må stå i en liten skråning. Har tenkt på både bringebær, rips, bjørnebær, blåbær og jordbær. Jordbær har jeg hatt før, og det var enkelt. Men for dere som har erfaring, er det noe som er vanskeligere å få til? Tenkte å kjøpe ferdige planter. Og må det være stor avstand mellom de forskjellige? Anonymkode: adc87...c3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #2 Del Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har virkelig ikke grønne fingre. Men har lyst på bærbusker i hagen. De må stå i en liten skråning. Har tenkt på både bringebær, rips, bjørnebær, blåbær og jordbær. Jordbær har jeg hatt før, og det var enkelt. Men for dere som har erfaring, er det noe som er vanskeligere å få til? Tenkte å kjøpe ferdige planter. Og må det være stor avstand mellom de forskjellige? Anonymkode: adc87...c3e Veldig koselig med bærbusker. Både rips og solbær er lett, rips er nesten som ugress, tåler alt. Anonymkode: 7654f...ff1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #3 Del Skrevet 2. august 2022 Bringebær og bjørnebær må man stelle med, så de ikke ikke blir store kratt. Bjørnebær tåler heller ikke å være for langt nord. Ellers trives de bra. Rips og solbær er enkelt. Anonymkode: 0e08f...fdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #4 Del Skrevet 2. august 2022 Rips er det aller letteste. Det er nesten umulig å ikke få til. Solbær er vel omtrent like lett. Bringebær er heller ikke så veldig vanskelig. Bare husk at disse buskene kan bli ganske store, og det er fint å kunne komme rundt dem og plukke. Så ha gjerne en meter eller to mellom ripsbuskene. (Ser spinkelt ut i starten, men de vokser seg veldig til over noen år.) Jordbær er jo ikke busker, og bør ha sine egne bed, så ikke de andre tar fra dem sola. Anonymkode: 0b327...43d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #5 Del Skrevet 2. august 2022 Tusen takk for svar. Jordbær kan det hende jeg planter på andre siden av huset, der er det ikke god plass, men bare jordbær trenger jo ikke så god plass. Anonymkode: adc87...c3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #6 Del Skrevet 2. august 2022 Røde stikkelsbær er også veldig godt. Vi har også litt hageblåbær nå. Tar noen år før man får noe særlig avling, men nå, etter to år, ser det ut til å bli litt. Solbær gir rikelig med avling. Anonymkode: faef7...d14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #7 Del Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har virkelig ikke grønne fingre. Men har lyst på bærbusker i hagen. De må stå i en liten skråning. Har tenkt på både bringebær, rips, bjørnebær, blåbær og jordbær. Jordbær har jeg hatt før, og det var enkelt. Men for dere som har erfaring, er det noe som er vanskeligere å få til? Tenkte å kjøpe ferdige planter. Og må det være stor avstand mellom de forskjellige? Anonymkode: adc87...c3e Du kan jo lese anbefalingene på hver enkelt. Google er din venn Anonymkode: 0282b...d78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå