AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #1 Skrevet 2. august 2022 Hei! Har nettopp skrevet under kontrakt med Samskipnaden (2-roms leilighet), og der står det så vidt jeg ser ingenting om jeg kan ha overnattingsbesøk eller ikke? Skal bo der alene. Noen som vet om jeg kan ha overnattingsbesøk og hvor mange netter det er innafor? Er det en uskreven regel for dette? Mener å huske SiO har regler for det. Anonymkode: d1b88...869
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #2 Skrevet 2. august 2022 Hvilken samskipnad gjelder det? De har forskjellige regler. Anonymkode: 22946...0f5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #3 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvilken samskipnad gjelder det? De har forskjellige regler. Anonymkode: 22946...0f5 Elvesletta, Longyearbyen Anonymkode: d1b88...869
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #4 Skrevet 2. august 2022 Vil tro det er lov, så lenge de bor på din hybel. Anonymkode: b8265...8b1
Mezzosoprena Skrevet 2. august 2022 #5 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Har nettopp skrevet under kontrakt med Samskipnaden (2-roms leilighet), og der står det så vidt jeg ser ingenting om jeg kan ha overnattingsbesøk eller ikke? Skal bo der alene. Noen som vet om jeg kan ha overnattingsbesøk og hvor mange netter det er innafor? Er det en uskreven regel for dette? Mener å huske SiO har regler for det. Anonymkode: d1b88...869 Hvis det ikke står noe om det i kontrakten, finnes det ingen regler for det. Jeg har opplevd restriksjoner i slike ting og da kommer det tydelig fram i kontrakten.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #6 Skrevet 2. august 2022 Du kan selvsagt ha overnattingsbesøk, men de kan ikke bo der. Anonymkode: 5f3f7...c51
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #7 Skrevet 2. august 2022 Du leier en hybel? Selvfølgelig kan du ha overnattingsbesøk i din egen bolig. Finnes ingen regler mot å ha besøk eller overnatting så lenge man betaler husleie. Dummeste jeg har hørt. Anonymkode: 8aec6...183
Mezzosoprena Skrevet 2. august 2022 #8 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du leier en hybel? Selvfølgelig kan du ha overnattingsbesøk i din egen bolig. Finnes ingen regler mot å ha besøk eller overnatting så lenge man betaler husleie. Dummeste jeg har hørt. Anonymkode: 8aec6...183 Det finnes regler for det i forskjellige steder jo... Ikke at det er forbud, men med begrensninger. Sannsynligvis for å forhindre at en venninne eller en kjæreste i praksis flytter inn. 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #9 Skrevet 2. august 2022 https://www.svalbardposten.no/elvesletta-norges-arktiske-studentskipnad-studentboliger/leietaker-kan-ta-imot-overnattingsbesok/223052 Google er alltid din venn, ts. Nå er det ikke slik at en skal tro alt som skrives i media (faktisk skal en som oftest anta det er løgn, forbannet løgn eller usannheter). Men det foregår en … diskusjon rundt temaet. Ja, du har lov å ha gjester. Nei, utleier vil ikke at du har gjester og kan bli - vanskelige. Men du har likevel lov. Anonymkode: cfb0b...362
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå