AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #1 Skrevet 2. august 2022 Jeg er i uke 20, og magen føles ofte veldig stram! Ubehagelig men ikke vondt. Spesielt når jeg ligger å slapper av, så blir magen veldig hard, som en ball. Men idag har det vært lenge, ekkelt å gå og bevege meg. Er dette normalt?? og er det vanlig å kjenne mye liv i uke 20? Jeg er redd det bare er tarmene, men samtidig så merker jeg forskjell, at det er noen som beveger seg, og ser det godt utenpå magen. Men hvor ofte er det vanlig å kjenne spark i uke 20-21? Merker det godt rundt ca samme tiden hver dag, og når jeg ligger å slapper av, skal såklart snakke med jordmor, men har ikke time helt enda. Men regner med mange her kanskje har erfaring med dette 😁 Anonymkode: 4d394...3f2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #2 Skrevet 2. august 2022 Jeg begynte å kjenne liv når jeg var 20 uker. Nå er jeg 22 å kjenner liv hver dag har ikke kynnere, men magen kan fort føles litt øm å klemme på, men det er jo ikke unormalt med tanke på alt som skjer der. Anonymkode: d7549...924
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #3 Skrevet 2. august 2022 Jeg er i uke 21, verken kynnere eller bevegelse foreløpig. Har morkaken foran på en side. Var hos jordmor forrige uke, hun sa at det var veldig varierende hvor fort man føler liv. Etter uke 23 kan man begynne å tenke på å holde oversikt over hvor mye/når man kjenner bevegelse, og eventuelt snakke med dem om man skulle merke store avvik. Anonymkode: fd9c0...8e9
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #4 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg begynte å kjenne liv når jeg var 20 uker. Nå er jeg 22 å kjenner liv hver dag har ikke kynnere, men magen kan fort føles litt øm å klemme på, men det er jo ikke unormalt med tanke på alt som skjer der. Anonymkode: d7549...924 Kjente du hver dag i uke 20?:) jeg vet ikke om det er kynnere jeg har, første gang jeg er gravid, så vet ikke hva det er 😊 Anonymkode: 4d394...3f2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #5 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kjente du hver dag i uke 20?:) jeg vet ikke om det er kynnere jeg har, første gang jeg er gravid, så vet ikke hva det er 😊 Anonymkode: 4d394...3f2 Ja egentlig. Når jeg fikk «identifisert» hva det var så var det også enklere å oppdage en og annen bevegelse. Nå er det mer rytme på det. Etter at jeg har spist og særlig om kvelden er det mye liv 😅 Anonymkode: d7549...924
Mymlen Skrevet 2. august 2022 #6 Skrevet 2. august 2022 Jeg kjente mye liv i uke 17, og i uke 18 kunne man kjenne det godt på utsiden. Får også mye kynnere, men når jeg er i ro en hel dag er magen ok bløt kontra om jeg går et par hundre meter. Da blir den steinhard. Kynnere kan for mange være veldig ubehagelig og noen ganger vondt (jeg har vondt). Når du slapper av og kjenner magen er ubehagelig og stram, har du da nettopp vært i aktivitet?
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #7 Skrevet 2. august 2022 Det kan godt være kynnere du har når magen blir sånn helt hard. Jeg ble sykemeldt allerede i uke 17 pga mye kynnere. Skal visst være litt forsiktig å ikke fremprovosere kynnere så tidlig hvis man kan unngå det. Kjente også liv rundt den tiden, men har morkaken foran så kjente det nok ikke like godt som mange andre. Likevel helt tydelig at det var bevegelsene til lille knøttet 😉 Anonymkode: ee319...c48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå