AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #2 Skrevet 2. august 2022 Jeg får det frem i at utdannelsen min faktisk er relevant. Altså jeg jobber innen nettverk og jeg har utdannelse innen nettverk, er ikke så vanskelig med mindre du sitter med utdannelse i kjønnsstudier eller noe. Anonymkode: a7962...7e0
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #3 Skrevet 2. august 2022 Du må jo gi oss mer å gå på. For de fleste er dette åpenbart. «Jeg er utdannet lærer. Søker derfor på jobb som - lærer.» eller «jeg tok sykepleiestudenter i forfjor. Søker derfor på stilling som - sykepleier.» Er du utdannet innen akustikk og søker som baker? Da sliter du litt. Anonymkode: af76b...f16 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #4 Skrevet 2. august 2022 Siden du spør vil jeg anta at utdanningen din er mer generell eller du søker på en jobb som ligger utenfor ditt fagfelt. Da må du vektlegge de delene av utdanningen som har gitt deg relevante ferdigheter for jobben. F.eks. vil du gjennom en humanistisk utdannelse sannsynligvis være flink på å håndtere store informasjonsmengder og kommunisere, noe som er viktige egenskaper i de fleste jobber. Har du gått noe mer realfaglig vil du sannsynligvis ha gode analytiske ferdigheter samt evnen til å forstå komplekse systemer, noe som vil være essensielt om du søker en mer teknisk stilling. Dette er mer generiske ferdigheter, og uansett hvilken utdanning du har og hvilken jobb du søker, vil du nok kunne skrive noe så lenge du er litt kreativ. Arbeidsgivere og samfunnet forøvrig er dessverre ganske firkantede på dette i Norge. I Storbritannia er det f.eks. en større tradisjon for å ansette flinke folk uavhengig av hvilken utdanning de har. Anonymkode: 4a981...fc7 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #5 Skrevet 2. august 2022 TS Stemmer jeg har en generell utdannelse som kan brukes i nesten alt. Generell kompetanse Kandidaten... har evnen til å utfordre seg selv og andre ved å stille kritiske spørsmål og våge å tenke nytt. Har evnen til nytenkning gjennom å diskutere, forstå og utfordre bestående teorier innen tjenesteforskning, økonomi, markedsføring og ledelse. Har kompetanse innen innovasjonsprosesser, herunder digitalisering av tjenester. Har utviklet evnen til å identifisere og analysere praktiske problemstillinger og er i stand til å benytte tjenestelogikk til å analysere og finne løsninger for en bedrift. Har evnen til å reflektere kritisk over og håndtere etiske problemstillinger i ledelse og serviceleveranser. Har kompetanse til å planlegge og gjennomføre prosjekter i tråd med de krav og retningslinjer som er definert i de ulike prosjektene. Anonymkode: 17be9...d67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå