Gå til innhold

Har dere som par noen fellesintrs. utenfor hjemmet ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det hevdes at par som har minst 2-3 felles   fritidsintr utenfor hjemmet har størst sjanse for å lykkes i samlivet. Det kan vere alt ifra fjellturer, reiser, båtturer, ski / skøyter, hytteturer etc. Det er viktig at foreldre med barn setter av  tid til seg selve engang iblandt, men dette kommer selvsagt helt an på om ein har tilgang til avlastning.

Hvor mange felles intrs utenfor hjemmet har dere som par ?

Har dere venner, eller andre familiemedlemmer som dere kan spørre om avlastning. ?

Anonymkode: 22fd3...6dd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det hevdes at par som har minst 2-3 felles   fritidsintr utenfor hjemmet har størst sjanse for å lykkes i samlivet. Det kan vere alt ifra fjellturer, reiser, båtturer, ski / skøyter, hytteturer etc. Det er viktig at foreldre med barn setter av  tid til seg selve engang iblandt, men dette kommer selvsagt helt an på om ein har tilgang til avlastning.

Har dere venner, eller andre familiemedlemmer som dere kan spørre om avlastning. ?

Vi har ikke barn, men begge liker fjellturer og reising. Hadde uansett vært rart å være med en som man ikke har felles interesser med, da lever man hver sitt liv til slutt. Det er det mange oppdager når ungene begynner å bli større/flytter ut - at de ikke har noe felles. 

Anonymkode: f9a1f...2b5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hm, utenfor hjemmet... der ligger vi litt dårlig an.

Anonymkode: 0513a...43a

AnonymBruker
Skrevet

Ingen av oss har noe særlig interesser utenfor hjemmet i det hele tatt ;)

Jeg liker å gå i fjellet, og mannen synes det er helt ok å bli med, om det ikke er for langt eller for ofte. Mannen liker å fiske, og jeg synes det er helt ok å bli med så lenge det ikke er for lenge og for ofte. 

Vi liker begge å løpe, men liker ikke løpe sammen, da vi har ulikt tempo. 

Etter vi fikk barn har vi fint lite tid til å gjøre noe som helst utenfor hjemmet, siden vi ikke har avlastning. Om vi gjør noe utenfor hjemmet, er det hver for oss. 

Vi har mye vi har likt å gjøre sammen hjemme, som gaming, brettspill, og sånt, men det er også lite tid til å nå etter barn. 

Vi klarer oss helt fint uten å ha masse felles interesser.

Anonymkode: 2b871...6c5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, det har vi, men pga sykdom (hos meg) får jeg ikke deltatt på dem, og han vil ikke uten meg.

Vi har det likevel veldig godt sammen, og vet at hobbyene er der om jeg blir friskere på sikt. Vi har mange hobbyer vi kan gjøre hjemme også.

Anonymkode: d6c98...f8b

• Hjerte 1
Skrevet

Sitte i hagen og drikke øl når det er sol 🤩

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hun har angst for å fly, og hun har angt for å  følge hurtigruten, kielfergen etc så snart det blir aldri så lite bevegelse under beina.  Iderett er hun ikkje intrs i, og har vel aldri vert på en fotballkamp. Vi  deltar med jevne mellomrom på dansegalla, og ulike dansearangemang, og noe av det som har ligget dødt under pandemien.

AnonymBruker
Skrevet
Hurrahei skrev (2 minutter siden):

Sitte i hagen og drikke øl når det er sol 🤩

Og hva gjør det sammen når Sola ikkje skinner ?😃

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hm, utenfor hjemmet... der ligger vi litt dårlig an.

Anonymkode: 0513a...43a

Haha, samme her. Mest fordi vi er stuegriser.

Ellers har vi en del felles interesser innenfor hjemmet. Spill, musikk, film, mat....tja. Det var vel det. Musikk-interessen trekker oss ut iblant, da. På konserter og festivaler. 

Anonymkode: 5aa78...b8e

Skrevet

Hva regnes som interesser?

Aktiviteter vi liker å gjøre sammen:

Gå ut og spise/ta en øl/kaffe på byen, og observere livet og prate om løst og fast. Innimellom blir det sent og litt dansing også. 

Dra på turer. Gjerne med telt. Innimellom på hotell. 

Fine dager liker vi å dra til sjøen. Har med grill og grillmat, og har en koselig dag med soling, grilling og bading. 

Vi liker begge å dra ut med båt og fiske. 

Innimellom jogger vi sammen. Ulikt tempo, så rundt et fast vann, der jeg tar tre runder og han fem. Føles likevel som noe vi gjør sammen. 

Drar på hytta. Fikser som regel litt der, men likevel mest kos og prat. Samt god mat. Tid til hverandre. 

Rigger oss til på terrassen eller i hagen, og drikker vin og prater. 

Dra til utlandet. 

Koser oss med venner. 

Se filmer og serier sammen. 

Steller i hagen sammen. 

Igrunnen gjør jeg det meste med min partner som jeg fint kunne gjort med gode venner, for han er også min venn, og vi koser oss som regel sammen uansett aktivitet. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hjemmet som vår felles interesse. Vi har et småbruk vi bruker tid til og som er vårt felles prosjekt. Nor utenom gjør vi sammen og noe ikke. 

Anonymkode: 5c1b1...372

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (5 minutter siden):

Hva regnes som interesser?

Aktiviteter vi liker å gjøre sammen:

Gå ut og spise/ta en øl/kaffe på byen, og observere livet og prate om løst og fast. Innimellom blir det sent og litt dansing også. 

Dra på turer. Gjerne med telt. Innimellom på hotell. 

Fine dager liker vi å dra til sjøen. Har med grill og grillmat, og har en koselig dag med soling, grilling og bading. 

Vi liker begge å dra ut med båt og fiske. 

Innimellom jogger vi sammen. Ulikt tempo, så rundt et fast vann, der jeg tar tre runder og han fem. Føles likevel som noe vi gjør sammen. 

Drar på hytta. Fikser som regel litt der, men likevel mest kos og prat. Samt god mat. Tid til hverandre. 

Rigger oss til på terrassen eller i hagen, og drikker vin og prater. 

Dra til utlandet. 

Koser oss med venner. 

Se filmer og serier sammen. 

Steller i hagen sammen. 

Igrunnen gjør jeg det meste med min partner som jeg fint kunne gjort med gode venner, for han er også min venn, og vi koser oss som regel sammen uansett aktivitet. 

Felles intrs,  handler om at kjemien stemmer overens, og utan at det hele tiden skal skje på den eine part sine premisser.

AnonymBruker
Skrevet

Reise til steder som ikke er åpenbare turistland. Spise rar gatemat fra alle verdenshjørner.

Anonymkode: 8c557...de2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Vi har dans, fjellturer og film/festival. Vi gjør også ting hver for oss; trening, hobby og reiser.

Vi har ikke barn, men jeg har familie og venner jeg kan spørre om avlastning den dagen barna kommer. 

Anonymkode: c2c7b...f6b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vi har dans, fjellturer og film/festival. Vi gjør også ting hver for oss; trening, hobby og reiser.

Vi har ikke barn, men jeg har familie og venner jeg kan spørre om avlastning den dagen barna kommer. 

Dere har felles intrs, hobbyer,  men gjør det ofte hver for dere uetnfor hjemmet.  

AnonymBruker
Skrevet

Overhodet ikke. Hvorfor skulle vi det? Man ser hverandre nok ila dagen så når man kan bedrive fritidsinteresser ønsker vi helst å gjøre det med noen andre. Tror det er ganske vanlig for oppegående par med sosialt nettverk, mens de som er litt mer avhengig av forholdet sitt og har lagt hele sin selvverdi og identitet i det gjerne gjør absolutt alt med dama. 

Anonymkode: 337a1...d35

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Felles intrs,  handler om at kjemien stemmer overens, og utan at det hele tiden skal skje på den eine part sine premisser.

Ja da er vel dette våre felles interesser. Vi har noen interesser begge to som den andre er villig til å bli med på innimellom, men det er vel mer for å være grei. 😆

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere har felles intrs, hobbyer,  men gjør det ofte hver for dere uetnfor hjemmet.  

Vi gjør både ting sammen og hver for oss.

Jeg øver og opptrer med min ene hobby, da kommer han iblant og ser/hører på. 

• Liker 1
Skrevet

Vi reiser en del. Av og til på ferie, eller at vi drar på konserter.

Går litt fjellturer.

Danser.

Og så er begge glad i god vin og god mat. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Overhodet ikke. Hvorfor skulle vi det? Man ser hverandre nok ila dagen så når man kan bedrive fritidsinteresser ønsker vi helst å gjøre det med noen andre. Tror det er ganske vanlig for oppegående par med sosialt nettverk, mens de som er litt mer avhengig av forholdet sitt og har lagt hele sin selvverdi og identitet i det gjerne gjør absolutt alt med dama. 

Anonymkode: 337a1...d35

Lol. Rimelig defensivt innlegg. Klæsser på med antydninger om at par med fellesinteresser utenfor hjemmet er mindre oppgående, uten nettverk og mangler egenverdi.

Hva trigga deg? 😂

Anonymkode: 5aa78...b8e

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...