AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #1 Skrevet 2. august 2022 Hvordan gjør dere det økonomisk på ferie for felles ting, og i hverdagen med å spise ute? Vi bor ikke sammen. Ingen barn. Begynte å date for et år siden. Vi tjener greit begge to. Jeg ca 500-650 avhengig av bonus og overtidsarbeid, han tjener ca 600-700 avhengig av overtid og bonus. Jeg er tidligere vandt med at vi gjerne tar anna hver gang, eller samme hvem som betaler. Det går somregel opp i opp uansett i det lange løp. Han er veldig spesifikk på hvem som skal betale og etter vi er ute å spise f.eks så sier han f.eks 'hvordan vil du gjøre dette?' Det føles litt smålig og gniten ut for meg. Jeg har aldri tenkt på hvem som betaler, men tenkt at anna hver gang sånn ca eller bytte på funker. Men han ønsker at en betaler og den andre vipser halvparten. Det føles bare litt usexy og smålig. På ferie ønsker han at vi lager en vipps gruppe for meg og han hvor vi plotter inn felles utgifter underveis. Bare aldri vært sammen med noen hvor det er såååå nøye før. Anonymkode: b5782...46e 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #2 Skrevet 2. august 2022 På ferie eller med spesifikke aktiviteter utenom det vanlige så tenker jeg at Vipps er helt kurant og praktisk. Men i det daglige er jeg enig med deg at annahver gang bør kunne være dekkende. Anonymkode: 87280...1b7 1 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #3 Skrevet 2. august 2022 Hver betaler for sitt. Spise ute: jeg betaler for det jeg spiser og drikker, han betaler for det han spiser og drikker. Ferier: En legger ut for billetter, den andre overfører halvparten. Anonymkode: 982c7...a42 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #4 Skrevet 2. august 2022 Jeg ville enkelt og greit sagt ifra om at dette oppleves både smålig og upraktisk. … vil du virkelig dele hus, unger, bil, matutgifter og alle mulige fremtidige kostnader med noen som regner på småkronene? Nå er jeg gift, men her bidrar vi prosentvis til felleskontoene etter inntekt og ellers kjøper litt etter ønske og behov. Aldri vært tema å Vippse hit og dit. For en del år siden var jeg på Ikea for en annen «kandidat». Han betalte med 995 kr tilbake, som bordet kostet: Ingenting for transport, bryet eller å i det minste runde av til den naturlige summen 1000. Jeg takket for hyggelige dater, og avsluttet med «ellers takk». Anonymkode: 24e4c...e3b 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #5 Skrevet 2. august 2022 Vi spiser nesten aldri ute, og om vi gjør det bare betaler vi hver for oss, enkelt og greit. Om vi finner på noe større, kan vi vippse i for- eller etterkant, som med venner. Jeg synes ikke økonomi sammen er særlig sexy, heller rotete. Anonymkode: f2781...f51 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #6 Skrevet 2. august 2022 Jeg tjener veldig mye mer enn kona, så jeg betaler for alt. Gjorde også det når vi datet. Ser på det som min plikt. Anonymkode: ad828...84e 2 5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #7 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tjener veldig mye mer enn kona, så jeg betaler for alt. Gjorde også det når vi datet. Ser på det som min plikt. Anonymkode: ad828...84e Samme her, jeg betaler mye mer enn mannen min. Men jeg ser det ikke på som min plikt, jeg gjør det fordi han ikke har råd til det livet jeg ønsker å leve. Sier seg selv at jeg må bidra med mer da, hvis ikke må jeg gjøre sånt alene Anonymkode: 86b0f...81b 5
Overaltalltid Skrevet 2. august 2022 #8 Skrevet 2. august 2022 Aldri tenkt på hvem som betaler hva med noen av de jeg har vært sammen med. Går opp i opp i endingen . Ville ikke vært sammen noen som var gnien. Og å sette opp utgifter på tur . Er usexy og lite tiltrekkende 🙄🫣 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #9 Skrevet 2. august 2022 Overaltalltid skrev (1 time siden): Aldri tenkt på hvem som betaler hva med noen av de jeg har vært sammen med. Går opp i opp i endingen . Ville ikke vært sammen noen som var gnien. Og å sette opp utgifter på tur . Er usexy og lite tiltrekkende 🙄🫣 Endingen? Anonymkode: f2781...f51
Blåjojo Skrevet 2. august 2022 #10 Skrevet 2. august 2022 Vi reiser en del, så har en felles sparekonto til dette der vi bidrar likt hver mnd. Ellers er det vel stort sett han som betaler når vi er ute og spiser. Tenker også det går opp i opp til slutt. Jeg handler stort sett det vi trenger i hverdagen.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #11 Skrevet 2. august 2022 Han hadde ikke jeg datet. Totalt turn off Anonymkode: fff6b...8a3 1
Nordensparadis Skrevet 2. august 2022 #12 Skrevet 2. august 2022 Har et felles betalingskort for ferien (denne gangen hans mastercard) , begge setter inn like mye så bruker vi det 2
Anim92 Skrevet 2. august 2022 #13 Skrevet 2. august 2022 Her har vi stort sett tatt det litt på feelingen. Men! Jeg kan sikkert i blant minne litt om din kjæreste, ved å ønske en klarere fordeling på ting. Det handler nada om at han skal betale like mye som meg - det handler 100% om at ikke JEG skal slippe billig unna og betale mindre. Jeg føler veldig på at andre skal betale for meg/mer enn meg. Men når jeg da tar opp fordeling av utgifter, kan det kanskje virke som at jeg er mer opptatt av det motsatte. 3
Khloe P.T Skrevet 2. august 2022 #14 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvordan gjør dere det økonomisk på ferie for felles ting, og i hverdagen med å spise ute? Vi bor ikke sammen. Ingen barn. Begynte å date for et år siden. Vi tjener greit begge to. Jeg ca 500-650 avhengig av bonus og overtidsarbeid, han tjener ca 600-700 avhengig av overtid og bonus. Jeg er tidligere vandt med at vi gjerne tar anna hver gang, eller samme hvem som betaler. Det går somregel opp i opp uansett i det lange løp. Han er veldig spesifikk på hvem som skal betale og etter vi er ute å spise f.eks så sier han f.eks 'hvordan vil du gjøre dette?' Det føles litt smålig og gniten ut for meg. Jeg har aldri tenkt på hvem som betaler, men tenkt at anna hver gang sånn ca eller bytte på funker. Men han ønsker at en betaler og den andre vipser halvparten. Det føles bare litt usexy og smålig. På ferie ønsker han at vi lager en vipps gruppe for meg og han hvor vi plotter inn felles utgifter underveis. Bare aldri vært sammen med noen hvor det er såååå nøye før. Anonymkode: b5782...46e Når han spør hvordan du vil gjøre det, så sier du at du ønsker f.eks å betale annen hver gang. Fortell han at du synes det er ubehagelig med slik nøyaktig deling. Da vil du fort bli bedre kjent med han ... 7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #15 Skrevet 2. august 2022 Anim92 skrev (1 time siden): Her har vi stort sett tatt det litt på feelingen. Men! Jeg kan sikkert i blant minne litt om din kjæreste, ved å ønske en klarere fordeling på ting. Det handler nada om at han skal betale like mye som meg - det handler 100% om at ikke JEG skal slippe billig unna og betale mindre. Jeg føler veldig på at andre skal betale for meg/mer enn meg. Men når jeg da tar opp fordeling av utgifter, kan det kanskje virke som at jeg er mer opptatt av det motsatte. Hel enig samme her. Følelsen av at jeg er smålig og han betaler mer orker jeg ikke, så da blir det vippsgruppe så jeg kan slappe av med det. Dette gjelder ferier mm, ikke hverdag. da går det opp i opp Anonymkode: 6eda5...ee8 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #16 Skrevet 2. august 2022 Jeg hadde ikke taklet å regne på småbeløp. Maken til gnien fyr. Anonymkode: b7db4...1b2 3
Anim92 Skrevet 2. august 2022 #17 Skrevet 2. august 2022 (endret) Anim92 skrev (2 timer siden): Her har vi stort sett tatt det litt på feelingen. Men! Jeg kan sikkert i blant minne litt om din kjæreste, ved å ønske en klarere fordeling på ting. Det handler nada om at han skal betale like mye som meg - det handler 100% om at ikke JEG skal slippe billig unna og betale mindre. Jeg føler veldig på at andre skal betale for meg/mer enn meg. Men når jeg da tar opp fordeling av utgifter, kan det kanskje virke som at jeg er mer opptatt av det motsatte. Må også legge til at dersom jeg prøver å tenke «jeg betaler denne, så kan han betale neste», blir jeg så stressa neste gang over at han kanskje ikke la merke til/husker på at jeg betalte sist😂 Og da ender det opp med at jeg betaler hele kalaset noen ganger + 50% av regninga neste gang igjen, hvis ikke vi har en plan på det. For At det ikke skal virke som at jeg forventer noe. Og det er jo dumt🥲 Det kan også være at din kjæreste har opplevelser med tidligere partnere som alltid har tatt det for gitt at han skal betale for dem. Det aller beste her er jo å bare ta en ærlig prat om det 🤗 Endret 2. august 2022 av Anim92
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #18 Skrevet 2. august 2022 Vi er særboere, og jeg betaler alltid alt. Det er en naturlig konsekvens av at jeg tjener mye mer enn henne. Anonymkode: 1753e...a4d
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #19 Skrevet 2. august 2022 Han høres veldig gnien ut. Her er det jeg som har mer inn enn kjæresten og er den som betaler mest på restauranter og tur. Kunne aldri finne på å oppføre meg sånn som partneren din. Anonymkode: 44594...185
Fru Uperfekt Skrevet 2. august 2022 #20 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvordan gjør dere det økonomisk på ferie for felles ting, og i hverdagen med å spise ute? Vi bor ikke sammen. Ingen barn. Begynte å date for et år siden. Vi tjener greit begge to. Jeg ca 500-650 avhengig av bonus og overtidsarbeid, han tjener ca 600-700 avhengig av overtid og bonus. Jeg er tidligere vandt med at vi gjerne tar anna hver gang, eller samme hvem som betaler. Det går somregel opp i opp uansett i det lange løp. Han er veldig spesifikk på hvem som skal betale og etter vi er ute å spise f.eks så sier han f.eks 'hvordan vil du gjøre dette?' Det føles litt smålig og gniten ut for meg. Jeg har aldri tenkt på hvem som betaler, men tenkt at anna hver gang sånn ca eller bytte på funker. Men han ønsker at en betaler og den andre vipser halvparten. Det føles bare litt usexy og smålig. På ferie ønsker han at vi lager en vipps gruppe for meg og han hvor vi plotter inn felles utgifter underveis. Bare aldri vært sammen med noen hvor det er såååå nøye før. Anonymkode: b5782...46e Han hadde jeg droppa, hadde ikke orket det 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå