AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #1 Skrevet 2. august 2022 Tenkte det var greit å starte denne tråden, nå som etterfyllingsopptaket snart er i gang, og flere er usikre på om de kommer inn på studiet sitt. Jeg selv er på 1. plass på ventelista til et siving-studie og aner ikke om jeg kommer inn eller ikke. Anonymkode: c4871...cda
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #2 Skrevet 2. august 2022 Jeg har gått fra plass 55 til å komme inn idag på førstevalget mitt, men vet ikke hva jeg skal gjøre. Har fått plass på to andre studier også. 4 dager på å bestemme seg. Anonymkode: 8668b...201
Jegvilkommeinn Skrevet 2. august 2022 #3 Skrevet 2. august 2022 Gratulerer, hvilket studie var dette? Mange studieplasser?
Amelianne Skrevet 2. august 2022 #4 Skrevet 2. august 2022 Jeg håper noen som står høyt oppe på ventelister til medisin vil dele litt om hva som skjer på ventelistene ved de ulike skolene. Har dere rykket frem i køen eller fått plass? Har en i familien som står på 2. plass i primærvitnemålskvoten. Han har stått der siden hovedopptaket. Køen har altså ikke rikket seg. Siden anonymbruker over her har fått ny plass i dag, så lurer jeg på om første etterfyllingsopptak allerede er kjørt? Det står jo fra 4- august på Samordna opptak sine sider....
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #5 Skrevet 2. august 2022 Jeg har kommet inn på etterfylling før og det var like før studiestart, trodde ikke det skulle skje. Endte med å bytte til det da jeg likevel skulle gå på samme universitet. Håper det gir dere litt håp Anonymkode: c837f...1ea 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #6 Skrevet 2. august 2022 3 hours ago, Amelianne said: Jeg håper noen som står høyt oppe på ventelister til medisin vil dele litt om hva som skjer på ventelistene ved de ulike skolene. Har dere rykket frem i køen eller fått plass? Har en i familien som står på 2. plass i primærvitnemålskvoten. Han har stått der siden hovedopptaket. Køen har altså ikke rikket seg. Siden anonymbruker over her har fått ny plass i dag, så lurer jeg på om første etterfyllingsopptak allerede er kjørt? Det står jo fra 4- august på Samordna opptak sine sider.... Jeg ringte høyskolen før helga og de sa at førstevalget mitt der jeg er nummer 5 på venteliste bare tar inn flere hvis mange andre trekker seg. Men at hun trodde nesten sikkert det ikke kom til å skje i år på det studiet. Fortsatt nummer 5 i kveld. Kanskje du bare må ringe og spørre. Anonymkode: 5a721...06d 1
Sunshine384290589 Skrevet 3. august 2022 #7 Skrevet 3. august 2022 Kom inn på odontologi i fjor 6. august hvis jeg husker riktig. Skolestart var 9. aug og var nr. 9 på ventelista 1
Amelianne Skrevet 3. august 2022 #8 Skrevet 3. august 2022 ab2002 skrev (7 minutter siden): Kom inn på odontologi i fjor 6. august hvis jeg husker riktig. Skolestart var 9. aug og var nr. 9 på ventelista Var du på 9. plass etter suppleringsopptaket? Det er oppløftende å høre Jeg har fått bekreftet fra Samordna opptak at 1. etterfyllingsopptak er kjørt, og at de to neste blir 4. og 9. august.
Sunshine384290589 Skrevet 3. august 2022 #9 Skrevet 3. august 2022 (endret) 1 hour ago, Amelianne said: Var du på 9. plass etter suppleringsopptaket? Det er oppløftende å høre Jeg har fått bekreftet fra Samordna opptak at 1. etterfyllingsopptak er kjørt, og at de to neste blir 4. og 9. august. Hvis jeg husker riktig var jeg på 8. plass etter suppleringsopptaket, så var ikke den store forskjellen. Men - husker ikke heeeelt. Men er ganske sikker! Husker jeg hørte om en som hadde 5,7 i snitt som kom inn i fjor etter skolestart, da snittet var 5.9. Så det finnes håp! Husker også en som gikk odontologi i ca. 1 mnd i fjor på UiO før hun ble ringt og fikk plass på medisin i Bergen. Endret 3. august 2022 av ab2002 1
Anonymju Skrevet 3. august 2022 #10 Skrevet 3. august 2022 Fikk beskjed av høyskolen at etterfyllingen skulle starte i dag…sånn passe lei av å vente nå 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #11 Skrevet 3. august 2022 20 hours ago, Jegvilkommeinn said: Gratulerer, hvilket studie var dette? Mange studieplasser? 101 studieplasser. Oslomet Administrasjon og ledelse i offentlig virksomhet. Takket akkurat nei da jeg har valgt å gå en annen vei. Anonymkode: 8668b...201
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #12 Skrevet 4. august 2022 Noen som har fått svar i dag på samordna? Anonymkode: e43c5...71b
Sunshine384290589 Skrevet 4. august 2022 #13 Skrevet 4. august 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Noen som har fått svar i dag på samordna? Anonymkode: e43c5...71b Nope...
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #14 Skrevet 4. august 2022 Noen som vet om nøyaktig klokkeslett de oppdaterer ventelistene? Blir gal av å vente nå Anonymkode: e43c5...71b
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #15 Skrevet 4. august 2022 Jeg søker med ordinærkvote og jeg har vært nummer 5. på ventelisten hele tiden! Begynner å bli utålmodig da jeg ikke har sikret meg en bolig enda.. (har kommet inn på 2. valget men vil på 1. valget).. Er det noe håp å komme inn? Anonymkode: 0d55f...b2e
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #16 Skrevet 5. august 2022 Nå er det bare å glemme å komme inn. De fleste studier er fylt opp og etterfyller ikke. Anonymkode: a2feb...d0a 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #17 Skrevet 5. august 2022 Noen som vet når neste etterfylling er? Anonymkode: e43c5...71b
Sunshine384290589 Skrevet 5. august 2022 #18 Skrevet 5. august 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Noen som vet når neste etterfylling er? Anonymkode: e43c5...71b 9. aug
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #19 Skrevet 5. august 2022 Kjenner jeg blir sånn passe frustrert. Da jeg får forskjellig informasjon fra samme høyskole om sannsynlighet for å komme inn via venteliste. Ringte mandag og fikk beskjed om at det var stor sjans for at jeg kommer inn da jeg er langt opp på listen. Sendte ny Mail i dag og får da beskjed om at sjansen er veldig liten for at det blir supplert på dette studiet. Er det flere som har opplevd det samme? Anonymkode: e43c5...71b
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #20 Skrevet 5. august 2022 Jeg har søkt et studie ved en skole som jeg har kommet inn på, og underveis siden søketidspunkt og nå så ønsket jeg å bytte. Det jeg ville bytte til ble lagt ut som restplass denne uken, så jeg søkte der. Svaret som står er "Ikke kvalifisert", men det er kun GENS som er kravet, og jeg har jo allerede kommet inn på et annet studie ved samme sted! Ser at når jeg velger liste over saksbehandlere er det faktisk min nåværende høyskole som står som saksbehandler, også på den andre skolen. Det kan kanskje forklare dokumentasjonsmangel?? Problemet er at jeg skjønte ikke noe av det der, og la inn enda en ny søknad på samme studie, og sendte mail. Og så ser jeg etterpå at ofte kan det stå status "Ikke kvalifisert" bare fordi den ikke er behandlet enda. Noen erfaringer? Har ettersendt dokumentasjon både på mail og inne på samordna.. (dokumentasjon ifm 5 års arbeidserfaring pga 23/5-regelen). Jeg trodde jo de hadde alt nødvendig siden jeg hadde kommet inn på et annet studie. Stresset nå!! Anonymkode: 4b0aa...4bb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå