AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #1 Skrevet 2. august 2022 Driver med litt decluttering og noe som dukker opp er barnas påskeegg som jeg ikke kastet etter årets påske. 3 store påskeegg tar jo opp en del plass. Siden de blir brukt som godteskåler av barna blir de litt tilgriset av sjokolade, noe som er vanskelig å få helt rent da papp ikke akkurat tåler så grundig vask. Det føles jo ikke helt hygienisk akkurat. Men så er det ikke særlig miljøvennlig å kaste og kjøpe nye hvert år heller. Hva gjør dere? Anonymkode: c3af1...1bf
snurk Skrevet 2. august 2022 #2 Skrevet 2. august 2022 Vi har kjøpt påskeegg av metall så samme egget kan brukes om igjen år etter år 😄 7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #3 Skrevet 2. august 2022 Har "hovedpåskeegg" i metall. De i papp som dukker opp her og der som gaver og slikt beholdes som pynt så lenge de holder seg fine. Har bare en slik gjennomsiktig plastboks med klips, som lagres på loftet - enkelt å hente ned all påskepynten (og tilsvarende for andre markeringer) samlet. Anonymkode: 572be...9e7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #4 Skrevet 2. august 2022 Vi gjenbruker pappeggene i veldig mange år før de blir ødelagt. Har aldri opplevd at de blir tilgriset av sjokolade. Anonymkode: d03de...1a8 26 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #5 Skrevet 2. august 2022 Ja, selvfølgelig. Men vi bruker ikke eggene som skåler. Hadde kastet dem om de var tilgriset, hadde ikke spart dem. Anonymkode: 931d6...fbf 7
Spearmint Skrevet 2. august 2022 #6 Skrevet 2. august 2022 Ja, har et par kasser medpåskepynt, der tar jeg vare på egg som ikke er ødelagt. 1
Navani Skrevet 2. august 2022 #7 Skrevet 2. august 2022 Ja, selvfølgelig. Blir utrolig mye bruk og kast om du skal kjøpe nytt hvert år. Men med sjokoladegris er det jo verre, hva med metall som andre foreslår? Eller sørge for å kle det med matpapir innvendig før godteriet legges inni? Og lære dem å flytte over i andre skåler kanskje? 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #8 Skrevet 2. august 2022 Ja, trodde det var en selvfølge. Ikke noe tilgrising her, selv om ungene er i barnehagealder. Bruker dem til å oppbevare påskepynt i til vanlig Anonymkode: 1989b...a08 7
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #9 Skrevet 3. august 2022 I år kjøpte jeg fire påskeegg fra Hadeland. De er riktignok i glass men virker veldig robuste. Så nå er det slutt på å kjøpe påskeegg som uansett kastes hvert år🙈 Anonymkode: 0687b...19c
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #10 Skrevet 3. august 2022 Hittil har vi tatt vare på dem, men jeg vurderer sterkt å kaste etter hvert. Barnet får nemlig nytt hvert år fra bestemora, av og til et fra onkelen og/eller tanta også. Det er for så vidt naturlig nok, siden de ikke ber om å få tilbake eggene etter bruk for å fylle igjen året etter. Det ligger liksom en forventning der likevel føler jeg, om at eggene ikke skal kastes. Anonymkode: 0f3e5...f12
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #11 Skrevet 3. august 2022 Jeg fikk alltid det samme egget som barn. Syns det var hyggelig, ble liksom tradisjon. Mamma la en gul serviett i bånn av egget så ble det ikke grisete det gjør ikke noe om den stikker litt opp når egget åpnes. Kan du ikke åpne eggene og legge hver del oppå hverandre så tar de mindre plass? Anonymkode: 2888f...38d 6
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #12 Skrevet 5. august 2022 Påskeegg fra Georg Jensen, så ja, de brukes år etter år. Anonymkode: 411db...a4a 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #13 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (På 3.8.2022 den 18.07): Hittil har vi tatt vare på dem, men jeg vurderer sterkt å kaste etter hvert. Barnet får nemlig nytt hvert år fra bestemora, av og til et fra onkelen og/eller tanta også. Det er for så vidt naturlig nok, siden de ikke ber om å få tilbake eggene etter bruk for å fylle igjen året etter. Det ligger liksom en forventning der likevel føler jeg, om at eggene ikke skal kastes. Anonymkode: 0f3e5...f12 Da hadde jeg heller levert tilbake eggene til besteforeldre/tanter/onkler, så slipper de kjøpe nye hvert år. Anonymkode: 29922...f4c 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #14 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Da hadde jeg heller levert tilbake eggene til besteforeldre/tanter/onkler, så slipper de kjøpe nye hvert år. Anonymkode: 29922...f4c Det er jo bare å si fra til dem at eggene er oppbevart fra året før, slik at de kun trenger å kjøpe godteri til dem. Til det TS spør om, så ville jeg kastet om egget ser stygt ut, men har ikke selv opplevd at eggene har blitt så stygge. Barna har brukt samme eggene gjennom flere år. Ungene har aldri vært noen store godtemonser, det er kanskje derfor. Anonymkode: 1c616...9e5 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #15 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (På 3.8.2022 den 15.15): I år kjøpte jeg fire påskeegg fra Hadeland. De er riktignok i glass men virker veldig robuste. Så nå er det slutt på å kjøpe påskeegg som uansett kastes hvert år🙈 Anonymkode: 0687b...19c AnonymBruker skrev (9 timer siden): Påskeegg fra Georg Jensen, så ja, de brukes år etter år. Anonymkode: 411db...a4a "Kjemperelevant" at dere har dyre designerpåskeegg, når TS snakker om pappegg og mangel på plass til å oppbevare dem ... Anonymkode: 231ea...64b 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #16 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): "Kjemperelevant" at dere har dyre designerpåskeegg, når TS snakker om pappegg og mangel på plass til å oppbevare dem ... Anonymkode: 231ea...64b Og relevansen av ditt bidrag i tråden var? Jeg og en annen nevnte metallegg som løsning på gjenbruksproblemet. Men det er bare "dyre designting" som provoserer deg? Anonymkode: 572be...9e7 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #17 Skrevet 5. august 2022 Da jeg var barn fikk vi påskeegg av bestemor, men der var godteriet i en pose inni egget. Hennes eldste barnebarn hadde en gang mistet påskeegget sitt i bakken, slik at alt godteriet datt ut, og det var en katastrofe som ikke måtte gjentas. Min mor tok vare på eggene, så etterhvert (jeg tror mor kom med et hint) fikk vi nytt eggefyll i gamle egg. Når vi ble større, og oppdaget hvor påskeeggene var, fikk vi en ny tradisjon. I løpet av påska gikk vi sammen i boden, fant frem påskeeggene og valgte hvert vårt. Så annonserte vi for alle hvem som hadde hvilket, og la dem på kommoden. Til barne-tv påskeaften hadde de blitt fylt med påskeeggfyllet fra bestemor. Vi hadde ikke påskeharen hos oss, men man kan lett lage historie om at det er påskeharen som fyller eggene. Man kan sikkert også si at påskeharen har tatt dem, fylt dem og så gjemt dem hvis man vil at barna skal lete. Anonymkode: f1bd2...82c 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #18 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): "Kjemperelevant" at dere har dyre designerpåskeegg, når TS snakker om pappegg og mangel på plass til å oppbevare dem ... Anonymkode: 231ea...64b Alltid sånne wannabe sosser i trådene. Bruker sikkert økologiske tamponger til 300 kr stk også. Anonymkode: 81193...bef
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #19 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alltid sånne wannabe sosser i trådene. Bruker sikkert økologiske tamponger til 300 kr stk også. Anonymkode: 81193...bef Du vet. At det bare er de som er veldig usikre på seg selv som velger å fokusere på hva som er negativt hos andre. Slikt er det forsket på, og slik atferd bunner i misunnelse, selv om man ikke ser det selv. Mulig ikke på påskeeggene, men det å ha mulighet til å bruke penger på noe slikt. Når jeg leser slikt tenker jeg bare; godt tips, men mine penger vil jeg heller bruke på xxx. Og har i alle fall ikke behov for å slenge ut stygge ord, og irrelevante sammenligninger. Anonymkode: 572be...9e7 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #20 Skrevet 5. august 2022 ja jeg gjenbruker påskeeggene. Anonymkode: cfe2a...635 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå