AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #41 Del Skrevet 3. august 2022 Jeg var faktisk til stede i ett bryllup for ett par år siden, hvor en av gjestene ble plassert sammen med barn kanskje mellom 5 og 10 år gamle. Hun jobbet faktisk i barnehage, og de som hadde lagt opp til denne bord-plasseringen mente at du ville ha null problem med å passe på litt eldre barn også. Hvorfor disse barna ikke kunne sitte sammen med deres egne foreldre i stedet, som kunne passe på dem, har ikke jeg peiling på i alle fall. Anonymkode: b53de...3fb 3 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1602973-frekk-bordplassering/page/3/#findComment-30331610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #42 Del Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg var faktisk til stede i ett bryllup for ett par år siden, hvor en av gjestene ble plassert sammen med barn kanskje mellom 5 og 10 år gamle. Hun jobbet faktisk i barnehage, og de som hadde lagt opp til denne bord-plasseringen mente at du ville ha null problem med å passe på litt eldre barn også. Hvorfor disse barna ikke kunne sitte sammen med deres egne foreldre i stedet, som kunne passe på dem, har ikke jeg peiling på i alle fall. Anonymkode: b53de...3fb Å så frekt. Det er like frekt som å be en som jobber som kokk lage maten uten å betale, en frisør om å klippe hår uten betaling, fotograf om å fotografere uten betaling osv. De satt ikke med foreldrene så foreldrene kunne få litt fri da, på hun stakkaren som fikk hele ansvaret tredd over hodet. Litt interessert å vite hvordan hun taklet det??? Anonymkode: f77e7...b87 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1602973-frekk-bordplassering/page/3/#findComment-30335341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 4. august 2022 #43 Del Skrevet 4. august 2022 Jeg synes det var litt frekt og korttenkt av vertskapet og jeg skjønner at du reagerte, men samtidig synes jeg oppførselen var en voldsom overreaksjon, det får være grenser til dramaqueen-tendenser. Litt rauset i en kortvarig situasjon som ikke handler om deg kan man godt framvise, selv om det går på bekostning av egen komfort et par timer. Som singel er jeg av de som har erfaring med å dyttes inn der det passer, ikke kjenne noe og føle at jeg har vært den det har blitt tatt minst hensyn til, så det er begrenset hvor mye medfølelse jeg klarer å hoste opp for par som blir splittet for en gangs skyld. Ikke minst fordi jeg likevel tross at som regel ender med å ha en relativt hyggelig middag også i selskap med ukjente - de gangene det har vært mest ubehagelig har vært når jeg sitter ved siden av par som bare snakker med hverandre. 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1602973-frekk-bordplassering/page/3/#findComment-30335385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #44 Del Skrevet 5. august 2022 Jeg synes det er merkelig å bli så opprørt over bordplasseringen i et familieselskap, og attpåtil lage et så stort nummer ut av det. I mine øyne er det TS som er frekk og uhøflig, spesielt overfor de hun ble plassert sammen med. De følte seg nok interessante og ivaretatt, når det var så fælt å måtte sitte sammen med dem. Jeg jobber i barnehage, og vi prøver å lære barna at det ikke er spesielt hyggelig å si til sidemannen at de ikke vil sitte ved siden av dem, men jeg forstår nå hvor de tar det fra. Mange dårlige rollemodeller der ute. Anonymkode: 7493a...d09 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1602973-frekk-bordplassering/page/3/#findComment-30342907 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #45 Del Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (På 5.8.2022 den 15.33): Jeg synes det er merkelig å bli så opprørt over bordplasseringen i et familieselskap, og attpåtil lage et så stort nummer ut av det. I mine øyne er det TS som er frekk og uhøflig, spesielt overfor de hun ble plassert sammen med. De følte seg nok interessante og ivaretatt, når det var så fælt å måtte sitte sammen med dem. Jeg jobber i barnehage, og vi prøver å lære barna at det ikke er spesielt hyggelig å si til sidemannen at de ikke vil sitte ved siden av dem, men jeg forstår nå hvor de tar det fra. Mange dårlige rollemodeller der ute. Anonymkode: 7493a...d09 Ts her. Hvis du hadde lest innlegget skikkelig, så hadde du lest at jeg tok dette med vertinnen. Jeg sa jo selvsagt ikke noe til de jeg skulle sitte med. Dessuten så var det ikke snakk om min familie, heller ikke mannens. Det var øvrige "tanter" (ikke mannens). Anonymkode: bef84...f6e 1 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1602973-frekk-bordplassering/page/3/#findComment-30351722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #46 Del Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (På 5.8.2022 den 15.33): Jeg synes det er merkelig å bli så opprørt over bordplasseringen i et familieselskap, og attpåtil lage et så stort nummer ut av det. I mine øyne er det TS som er frekk og uhøflig, spesielt overfor de hun ble plassert sammen med. De følte seg nok interessante og ivaretatt, når det var så fælt å måtte sitte sammen med dem. Jeg jobber i barnehage, og vi prøver å lære barna at det ikke er spesielt hyggelig å si til sidemannen at de ikke vil sitte ved siden av dem, men jeg forstår nå hvor de tar det fra. Mange dårlige rollemodeller der ute. Anonymkode: 7493a...d09 Enig. F. eks. hørselshemmede sin erfaring i slike besøk er jo at hvert eneste selskap er kjipt, mens TS opplevde kjipt selskap 1 gang, og det er bare helt uutholdelig, i stedet for å bidra med sin kompetanse. Anonymkode: 4dbe2...2b0 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1602973-frekk-bordplassering/page/3/#findComment-30351803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 7. august 2022 #47 Del Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (På 2.8.2022 den 13.16): Jeg var i rund dag i helgen. Feiret en slektning av mannen (ikke nærmeste familie). Da vi skulle sette oss til bords oppdaget vi at vi ikke satt sammen. Mannen var plassert sammen med kjente/sin familie. Jeg var plassert på enden på motsatt side. Vi trodde det var en forveksling kanskje. Jeg kjente ingen på motsatt side og alle andre satt i par/med bekjente. Var plassert sammen med to eldre tanter av jubilanten. Konen til jubilanten virket strålende fornøyd da hun forklarte oss bordsettingen. Jeg var plassert med disse to tantene da hun ene roter litt og hun andre hører dårlig, nettopp fordi jeg jobber med eldre. Hun tenkte rett og slett at jeg kunne underholde de/tilpasse kommunikasjonen. Jeg ble rimelig forbanna og tok henne til side (ønsket ikke skape oppspinn). Ga klar melding om hva jeg synes og at jeg ikke var på jobb på egen fritid. Sa også rett ut at jeg syns det var en direkte frekk bordsetning. Vi hadde kjørt 50min for å komme til selskapet, jeg hadde bakt med kake og vi hadde kjøpt gave. Sa at vi kom til å gå, ta kake og gave med oss om ikke hun fant plass til meg med min mann. Hun stresset litt, beklaget seg ikke, men klarte å skvise inn en plass til meg med mannen og hans familie. I ettertid har jeg tenkt jeg kanskje overreagerte? Min mann sier jeg ikke gjorde det, han syns det var skillelig lite gjennomtenkt og frekt. Jeg pratet så vidt med disse to tantene senere på kvelden. Hun son hørte dårlig virket direkte frekk. Så hun himlet med øynene til andre. Hun som rotet, rotet ikke bare litt. Hun trodde hun var på båt og ville hjem. Anonymkode: bef84...f6e Jeg er relativt vant til det, men blir alltid spurt først (pga språk, spesielt tegnspråk og de ikke har fått tak i tolk) pleier å si ok men da plasseres gjerne følget mitt og ved samme bord Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1602973-frekk-bordplassering/page/3/#findComment-30351811 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå