Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i rund dag i helgen. Feiret en slektning av mannen (ikke nærmeste familie). Da vi skulle sette oss til bords oppdaget vi at vi ikke satt sammen. Mannen var plassert sammen med kjente/sin familie. Jeg var plassert på enden på motsatt side. Vi trodde det var en forveksling kanskje. Jeg kjente ingen på motsatt side og alle andre satt i par/med bekjente. Var plassert sammen med to eldre tanter av jubilanten. Konen til jubilanten virket strålende fornøyd da hun forklarte oss bordsettingen. Jeg var plassert med disse to tantene da hun ene roter litt og hun andre hører dårlig, nettopp fordi jeg jobber med eldre. Hun tenkte rett og slett at jeg kunne underholde de/tilpasse kommunikasjonen. 

Jeg ble rimelig forbanna og tok henne til side (ønsket ikke skape oppspinn). Ga klar melding om hva jeg synes og at jeg ikke var på jobb på egen fritid. Sa også rett ut at jeg syns det var en direkte frekk bordsetning. Vi hadde kjørt 50min for å komme til selskapet, jeg hadde bakt med kake og vi hadde kjøpt gave. Sa at vi kom til å gå, ta kake og gave med oss om ikke hun fant plass til meg med min mann. 

Hun stresset litt, beklaget seg ikke, men klarte å skvise inn en plass til meg med mannen og hans familie. 

I ettertid har jeg tenkt jeg kanskje overreagerte? Min mann sier jeg ikke gjorde det, han syns det var skillelig lite gjennomtenkt og frekt. 

Jeg pratet så vidt med disse to tantene senere på kvelden. Hun son hørte dårlig virket direkte frekk. Så hun himlet med øynene til andre. Hun som rotet, rotet ikke bare litt. Hun trodde hun var på båt og ville hjem. 

Anonymkode: bef84...f6e

• Liker 9
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med din mann du overreagerte ikke

Anonymkode: e92db...d08

• Liker 22
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ganske grov feilprioritering der, ja. Lite gjennomtenkt. Men jeg tenker det er neppe vondt ment, så jeg hadde latt det fare.

Anonymkode: e5b1f...cdf

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bra du sa fra, hvis ikke hadde du fått en bedriten kveld! Fatter ikke hvem som tenker det er lurt å splitte opp par ved slike anledninger?

Anonymkode: fc6d2...4ff

• Liker 8
Skrevet

Jeg ville aldri sagt noe. Hadde bare innfunnet meg, og hatt en ræva opplevelse. Kred til deg for at du ga beskjed. Respekt herfra! 

• Liker 31
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Som enslig og voksen som er vant til å bli plassert der man trenger bordfyll, så er det interessant å se hvordan en som er en del av et par forventer å bli behandlet deretter. "Vi er par og må være sammen" er nemlig ikke nødvendigvis kotymet ved bordplassering, selv om mange tror det. Jeg syns ingenting om at du ble forventet å bedrive eldreomsorg på fritiden, og det syns jeg det er helt kurant å gi beskjed om. Men å forlange å sitte sammen med din mann syns jeg ikke uten videre er greit, så lenge du ble plassert med noen det var naturlig for deg å ha dialog med, f.eks andre du kjenner. 

Anonymkode: e22e5...051

• Liker 15
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst??? Ahh så sære nordmenn kan være🙄

Anonymkode: 99796...09e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke forlangt at jeg skulle få ny plass, men hadde sagt jeg ikke var på jobb. Og ikke vært noe behjelpelig i det hele tatt. Dratt tidlig, og evt tatt med kaken. 

Opplevd noe lignende, ble plassert ved brudgommens gamle bestemor som satt i rullestol, uten min samboer, bare ukjente gamle folk. Alle andre satt i par. 

Anonymkode: f77e7...b87

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du overreagerte. Det er ikke alltid regnestykket går opp i slike selskap. Synes også det er uforskammet at du blir opprørt over at du må sitte ved siden av visse personer. Greit nok at kanskje ikke selskapet blir like artig for deg når du må sitte ved siden av to eldre tanter, men noen skal de også sitte sammen med.

Det er ikke din dag og det handler ikke om deg. Noe raushet synes jeg man bør vise. 

Å true med å gå fra selskapet og ta med seg kake og gave er bare helt fjernt. Men som vanlig er det "meg først, og så meg!"

Anonymkode: 6214b...313

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Å splitte par er helt ok. Å splitte ETT par, og bare det paret, er utrolig merkelig. Å forvente at en person skal jobbe som gratis hjelpepleier i et selskap, er ufattelig frekt. 

Så utrolig tøft og bra at du sa ifra! Kjempekudos til deg for det. Jeg er konfliktsky, og hadde nok sittet og kokt av sinne under hele selskapet og lidd i stillhet. 

Anonymkode: 33d66...c29

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

på generelt grunnlag. synes det er helt greit og ofte mer interessant å bli plassert sammen med folk jeg ikke kjenner😊

Anonymkode: 36202...10b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Som enslig og voksen som er vant til å bli plassert der man trenger bordfyll, så er det interessant å se hvordan en som er en del av et par forventer å bli behandlet deretter. "Vi er par og må være sammen" er nemlig ikke nødvendigvis kotymet ved bordplassering, selv om mange tror det. Jeg syns ingenting om at du ble forventet å bedrive eldreomsorg på fritiden, og det syns jeg det er helt kurant å gi beskjed om. Men å forlange å sitte sammen med din mann syns jeg ikke uten videre er greit, så lenge du ble plassert med noen det var naturlig for deg å ha dialog med, f.eks andre du kjenner. 

Nå var vel greia at alle andre enn TS var plasser sammen med den de var i par med, eller noen andre de kjente. 
Det var kun TS som var plassert blant kun ukjente, og med en tanke om at hun kunne bedrive litt eldreomsorg, siden det er det hun jobber med. 

De fleste av oss i par har ikke behov for å måtte sitte sammen i selskap. Men spesielt når man er den som kjenner få/ingen, er det naturlig å bli plassert sammen med noen man kjenner, dersom vertskapet velger å splitte opp par. 

Sånn sett hadde det jo vært bedre om TS og mannen hadde byttet plass. Han kjente jo mange der, og hadde sikkert kjent disse tantene også. Mens hun da kunne sittet sammen med hans familie, som hun kjente.

Anonymkode: 23808...9f4

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hele familien til mannen var plassert ved hverandre. Jeg kjente ingen andre. Om jeg måtte sittet ved siden av svigermor, så hadde jeg ikke sutret. Poenget var at jeg ikke ønsket å underholde to ukjente og ikke sitte nær noen jeg kjente. 

Single bør selvsagt også få sitte med noen de kjenner, og ikke plasseres der det må "tettes igjen".

Anonymkode: bef84...f6e

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hva er egentlig poenget med denne tråden?

Anonymkode: f8caa...591

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er egentlig poenget med denne tråden?

Hva er poenget med ditt innlegg? Tilfører det tråden noe verdifullt, syns du?

Anonymkode: 413d5...7e5

• Liker 16
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hørtes ikke ut som om det var vondt ment fra henne, hun ble jo tydelig litt stresset, og ordnet jo opp. Men korttenkt å forvente at du er på jobb på fritiden, ja. 

Personlig liker jeg når par splittes, og å møte nye mennesker. Gøy å snakke med nye, og mannen plaprer jeg jo med daglig. 

Egentlig synes jeg du var ganske frekk når du krever å få endret bordsete. I stedet for å bare tenke ditt, og gjennomføre. Det ville i alle fall jeg gjort. 

Anonymkode: 1bf1c...7d3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det kan jeg være enig i, så lenge det gjelder ALLE par. Men her var jo de andre parene blitt plassert sammen. Og da er det helt HØL i hue å splitte det ene paret.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg vet egentlig ikke om jeg hadde sagt ifra. 

Men jeg synes det er rett å si ifra. Men synes du kunne sagt ifra rolig og blid feks: Jeg hadde satt stor pris på å bli plassert sammen med min mann eller ...noen andre...... Jeg føler jeg omgåes mange eldre på jobb, og føler ikke for det nå i det hele tatt. Kunne det latt seg ordne, tro?

Endret av exictence
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, exictence said:

Jeg vet egentlig ikke om jeg hadde sagt ifra. 

Men jeg synes det er rett å si ifra. Men synes du kunne sagt ifra rolig og blid feks: Jeg hadde satt stor pris på å bli plassert sammen med min mann eller ...noen andre...... Jeg føler jeg omgåes mange eldre på jobb, og føler ikke for det nå i det hele tatt. Kunne det latt seg ordne, tro?

Da hadde hun fått, "å så dumt, men nå er bordplasseringen satt, kanskje neste gang"

Anonymkode: b2452...331

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva er poenget med ditt innlegg? Tilfører det tråden noe verdifullt, syns du?

Anonymkode: 413d5...7e5

Bare lurte. Beklager at det opprørte deg såpass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...