Gå til innhold

Mannen har funnet "drømmehuset", men jeg blir bare trist. Er jeg urimelig (langt).

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Huset er en del større en der vi bor nå, men planløsningen er helt på tryne syns jeg.  Vi har 4 soverom her vi bor, men det ene blir brukt som kontor.  Det nye huset har bare tre, ovor barnerommene er veldig forskjellig størrelse på.  

Det er åpen kjøkkenløsning og det er lite benkplass.  Det er mange og STORE vinduer inn mot stuen, og huset står litt på en topp, uten vegitasjon eller gjerde.  Så føler man blir veldig på utstilling, noe jeg virkelig ikke liker da jeg er en veldig privat person.  Det nye huset har kanskje 4 kvadret med hage, ellers bare asfalt.

Det nye huset er gjort mye med i senere tid, så alt er nylig oppusset.  Men det er virkelig ikke vår stil, jeg gråt faktisk når mannen ville vi skulle ha dette huset.  Og det er liksom ikke ting som er billig å endre på.  Hele gulvet i huset er hvit, kjøkkenet er høyglans hvit, bekeplaten er hvit kjeramikk som er utrolig dyrt, så trist at den er så grusom!  Flisene på badet er flotte, men de er SVART!  Alt er liksom helt feil, grusomt i min mening.  Jeg kan ikke tenke meg å bo der!  

Huset vi bor i nå syns jeg er så flott, det er "gammelt" men det er ikke noe feil som er dyre å fikse på, kun kosmetisk. men det er 80-talls stil inne.  Vi har fikset en del, og jeg har nettopp pusset opp til drømmekjøkkenet!  Huset vårt er for lite og vi har ikke mulighet å bygge ut.  Men ellers er det perfekt!

Jeg får bare en kald og utrivelig følelse ved det nye huset.  En av de tingene jeg liker minst er tomten!  Den står på et berg så den er liksom litt høyere enn husene rundt, og siden det ikke er noe form for hekk eller gjerde er det veldig åpent.  Og jeg blir trist av at det er oppusett, for jeg ser at det er dyrt og kvalitet, men bare grusome farger og stil.  Jeg liker mer nordisk stil.  Vil ha mørkt tre, grønn og slike hyggelige farger.  Og ingenting av møblene våre vil passe inn der.  Og vi har ikke råd til å bytte ut flisene på badet, kjøkkenet og gulvet i samme kvalitet bare vår stil.  Så er derfor ganske sur og trist.  

Jeg å mannen var liksom enige om å bo her til vi hadde råd til å bygge eget, akkurat slik vi ønsker.  Jeg ville heller ha flyttet inn i et eldre hus hvor alt var gammelt (slik som huset vi bor i) slik at vi kunne gjøre det til vårt eget.  Men da blir problemet sjultanlegg, ventilasjon og potensiellt indre skader.  Derfor er dette huset så fantastisk, for huset vårt har både sjultanlegg og ventilasjon med pollenfilter.

Men mannen har helt forelsket seg og har bestilt visning.  Men jeg tror hovedsakelig det er trippel garasjen med mekkeloft som han har forelsket seg i.  Og han argumenterer med at det er nermere skole og barnehage, men dett er bare ca 10-15 min mindre i gåavstand.  Så jeg har gått forbi dette huset ett par ganger tidligere på trilleturer, og sysns alltid det så utrivelig ut.  Og jeg er nok ikke den eneste, siden huset har ligget ute for salg siden mars, og hus ligger ikke ute så lenge er vanligvis.  Så jeg liker virkelig ikke dette huset.  Det eneste jeg kan se som er positivt er at det er eget vaskerom med utgang ut.  Pg at det er en kjellerstue.  Men dette veier ikke opp for alt annet.

Er jeg urimelig for at jeg ikke vil ha huset?

Anonymkode: fd7ee...5de

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, og mannen er urimelig når han ikke hører på dine argumenter. 

Anonymkode: 8c064...4b3

• Liker 21
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men jeg tror hovedsakelig det er trippel garasjen med mekkeloft som han har forelsket seg i.

Aha 😛 Det gir mening.

Jeg tror jeg hadde blitt med på visning av nysgjerrighet. Men det er lov å si nei! Sånn jeg leser innlegget ditt så er det ingenting som sier at det haster med å flytte?

Anonymkode: bc8be...1fa

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han hadde bare fått beskjed om å kose seg på visning. Alene. Og å sørge for å bruke ekstra tid i garasjen, for det var sisten gang han fikk se den på nært hold. 

Anonymkode: ddc2a...2f9

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du er ikke urimelig. I tillegg til at det er helt feil stil for deg, så har huset og eiendommen noen negative trekk som du aldri får gjort noe med (mangel på hage og beliggenhet). Du må ikke bli med på Å kjøpe et hus du er så negativ til!

Anonymkode: 17a32...7fa

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Du er ikke urimelig. Mannen er urimelig når han presser på angående noe du så absolutt ikke ønsker å bo i. 

Dere må lete videre, til dere finner noe begge to er interessert i. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er ikke «drømmehuset» når du ikke liker dette. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

mann: hvis det er bare mannen som bestemmer har du skaffet deg feil mann. fliser bad kan man male, samt kjøkken. Trenger ikke koste mye om man gjør dette selv. se på mulighetene, ikke de umiddelbare feilene. men om dette huset ikke har noe potensiale så er vel saken grei🧐

Anonymkode: 8217e...2c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar at dere begge må bidra dersom det skal ordnes finansiering så da hadde jeg bare sagt nei. Da blir det ingen bud. 

Anonymkode: 35fd9...a65

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke helt hvorfor dette går så mye inn på deg. Er det fordi du synes det er fælt å skuffe han? Eller er det fordi du ikke har noe du skulle sagt?

For det har du. Du kan si nei til visning, du kan si nei til å kjøpe det. Kanskje blir mannen skuffet og dere må prate litt om det, men det er det.

Anonymkode: 08848...3d2

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Men det skader da ikke å være med på visningen, om det så bare er for at han skal bli fornøyd? Kanskje ender han opp med å ikke like det så godt likevel, og kanskje finner du ut at det ikke var så verst, selv om det virker helt utenkelig nå. Om ikke annet får du kanskje noen flere ting å sette på lista over ting du absolutt ikke ønsker i en ny bolig, eller kanskje du ser noen løsninger du kunne tenkt deg å ha bare i et annet hus enn dette? :)

Anonymkode: c775d...ce0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men det skader da ikke å være med på visningen, om det så bare er for at han skal bli fornøyd? Kanskje ender han opp med å ikke like det så godt likevel, og kanskje finner du ut at det ikke var så verst, selv om det virker helt utenkelig nå. Om ikke annet får du kanskje noen flere ting å sette på lista over ting du absolutt ikke ønsker i en ny bolig, eller kanskje du ser noen løsninger du kunne tenkt deg å ha bare i et annet hus enn dette? :)

Anonymkode: c775d...ce0

Nettopp. Det er 10 ganger lettere å argumentere for ett nei hvis man går på visning. Du kan si noe så enkelt som at "jeg følte ikke det var riktig for meg i det hele tatt, ingen god følelse" men da har du iallefall vert der og kjent etter.

Anonymkode: 3e3be...5ea

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Er jeg urimelig for at jeg ikke vil ha huset?

Nei, det er du ikke. 

Og jeg tror mye av problemet her, er at du har oppdaget at din mann faktisk har en annen smak enn deg, og at uansett hvor mye dette huset er uaktuelt, så kommer denne typen diskusjon opp i alle typer hus dere planlegger eller ser på siden.   

Det går seg til, men det er ikke gøy. 

Anonymkode: dcc26...071

• Liker 2
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Det er hans drømmehus, ikke ditt. Noe han må innse. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo foreslå at han kan flytte dit alene? 
Da finner du jo ut hvor "drømmehus" det egentlig er. (Om det er så fantastisk at det er verd å bryte opp familien for.) 

Anonymkode: 8c064...4b3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner vel mer at en link til huset hadde vært mer interessant.

Anonymkode: e4441...903

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nettopp. Det er 10 ganger lettere å argumentere for ett nei hvis man går på visning. Du kan si noe så enkelt som at "jeg følte ikke det var riktig for meg i det hele tatt, ingen god følelse" men da har du iallefall vert der og kjent etter.

Anonymkode: 3e3be...5ea

Helt enig. En annen gang kan det være ts som har funnet «drømmehuset» hun vil på visning i, mens mannen er mer lunken.

Anonymkode: 8a99e...3bf

AnonymBruker
Skrevet

Det er da bare å si nei? Jeg hadde nok blitt med på visning, siden jeg tror man vinner på å være åpen for partners tanker - men om jeg fortsatt tenkte det samme etterpå så er det jo ikke mer å diskutere. Bolig har man vitterlig vetorett på. 

Anonymkode: 026f8...3f3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dere har jo ikke kjøpt noe, bare meldt dere på visning. Slapp av.

Er det hams penger, eller skal dere spleise? Han tvinger deg vell ikke til å kjøpe?

Anonymkode: f8905...a8a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han hadde bare fått beskjed om å kose seg på visning. Alene. Og å sørge for å bruke ekstra tid i garasjen, for det var sisten gang han fikk se den på nært hold. 

Anonymkode: ddc2a...2f9

😂

Anonymkode: 9b388...ef0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...