AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #1 Skrevet 2. august 2022 Har fått en kul under armen på ca 1 cm. Har aldri fått sånn før og er redd det kan være noe farlig. Det gjør vondt og den er veldig øm. vet noen hva dette kan være? Anonymkode: 1b49d...2cd
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #2 Skrevet 2. august 2022 Gå til legen å få sjekket den. Det kan være både farlig og ufarlig, men bare lege kan undersøke dette. Anonymkode: f1e81...cfe 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #3 Skrevet 2. august 2022 Kuler som er ømme og verker er som regel en eller annen, mindre alvorlig infeksjon. Kanskje et inngrodd hår e.l. Men du bør uansett få det sjekket. Anonymkode: 27141...434 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #4 Skrevet 2. august 2022 Hvis kulen sitter i armhula, er det somregel en hoven lymfeknute. Det tyder på at immunforsvaret ditt jobber overtid for å produsere immunceller for å bekjempe noe som er galt. Legen din har sikkert lyst til å ta noen blodprøver. Anonymkode: 50068...f0f 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #5 Skrevet 2. august 2022 Kuler i armhulen skal alltid sjekkes. Masse kjertler i armhulen og mange får fettkuler som er helt ufarlig. Men det kan også være farlig. Ømme kuler er ofte snille kuler. Anonymkode: 9b832...700
Blåjojo Skrevet 2. august 2022 #6 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kuler i armhulen skal alltid sjekkes. Masse kjertler i armhulen og mange får fettkuler som er helt ufarlig. Men det kan også være farlig. Ømme kuler er ofte snille kuler. Anonymkode: 9b832...700 Det er en myte at ømme kuler er snille kuler. Men enig i at det bør sjekkes. Kan være så uskyldig som inngrodd hår, men kan også være HS eller hovne lymfeknuter. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #8 Skrevet 2. august 2022 Jeg flyr ikke til legen i utide, men noe sånt ville jeg absolutt dratt for. Så er det en viss sjanse for at det ikke er alvorlig. Men dra dit! Og du har en av disse overstressede fastlegene med ti tusen flere pasienter enn de burde ha, så ring dit for å bestille timen og forklar for resepsjonisten så hun/han setter deg i "hurtigkøen". Eller bedre, møt opp for å bestille time, noen ganger kan de da ta deg med en gang (selvopplevd). Anonymkode: 8ed08...058
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #9 Skrevet 2. august 2022 Jeg har fått fjernet en lymfeknute (liten kul) under armen. Ufarlig i mitt tilfelle. Mitt beste tips er å kontakte fastlegen din for undersøkelse. Anonymkode: bf83b...b41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå