AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #1 Del Skrevet 2. august 2022 Jeg sendte en melding til en kjøper på Finn.no for flere dager siden, men har ikke fått svar. Det står ingenting om at meldingen er sett/lest, men det kom automatisk opp forslag om å trykke på "Fiks ferdig", siden jeg sendte melding via en annonse. Det jeg lurer på er om selgeren rett og slett har ignorert meldingen min, eller om den ikke er lest. Kan man fortsatt se om den er sett/lest? Noen som har sendt meldinger på Finn nå nylig, som vet? Anonymkode: 24db7...135 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 2. august 2022 #2 Del Skrevet 2. august 2022 Ja, det står nederst på meldingsbildet om den er levert og om den er sett hvis den er lest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #3 Del Skrevet 2. august 2022 Hvis meldingen er lest inne på Finn, så står det Sett under. Hvis meldingen er lest på e-post, men ikke åpnet inne på Finn, så er jeg usikker på om det blir registrert. Anonymkode: c7171...85c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #4 Del Skrevet 2. august 2022 padawan skrev (1 time siden): Ja, det står nederst på meldingsbildet om den er levert og om den er sett hvis den er lest. Det har aldri stått at meldingen er levert når jeg har sendt meldinger på Finn, og det står heller ikke det nå. Det står bare klokkeslett og dato. Sikker på at det skal stå at den er sendt/levert? AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis meldingen er lest inne på Finn, så står det Sett under. Hvis meldingen er lest på e-post, men ikke åpnet inne på Finn, så er jeg usikker på om det blir registrert. Anonymkode: c7171...85c Det er jo kanskje en mulig forklaring, men jeg syns å huske at jeg bare får mail om at jeg har fått en melding av "person X" på Finn, ikke selve meldingen. Husker jeg feil? Ts Anonymkode: 24db7...135 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 2. august 2022 #5 Del Skrevet 2. august 2022 Jeg så i min egen meldingsboks der inne nå, og kunne se at det stod "sett" på (under) siste melding jeg sendte til en interessent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 2. august 2022 #6 Del Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det har aldri stått at meldingen er levert når jeg har sendt meldinger på Finn, og det står heller ikke det nå. Det står bare klokkeslett og dato. Sikker på at det skal stå at den er sendt/levert? Da må dette skyldes en ny oppdatering i Finn som kom etter at de implementerte "Fiks ferdig". Jeg måtte ned 3-4 meldinger (sendt 19. juli) hvor dette står under meldingen: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #7 Del Skrevet 2. august 2022 Kanskje selger ikke har ignorert den, men rett og slett glemt/ikke hatt tid til å svare. Jeg har ferie, og armene fulle av småunger og kav, og kan fint lese en melding, ikke ha tid til å svare der og da for lillebror sitter og tegner på veggen med sin egen bæsj, og så glemme hele greien i kaoset som følger. Anonymkode: 5fb0e...050 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #8 Del Skrevet 2. august 2022 padawan skrev (4 minutter siden): Da må dette skyldes en ny oppdatering i Finn som kom etter at de implementerte "Fiks ferdig". Jeg måtte ned 3-4 meldinger (sendt 19. juli) hvor dette står under meldingen: "Sendt/levert" og "sett" er jo ikke det samme da. "Sett" står det hos meg på tidligere meldinger også, men aldri "sendt" eller "levert". Men det høres ut som om meldingen min ikke har blitt lest. Ts Anonymkode: 24db7...135 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 2. august 2022 #9 Del Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): "Sendt/levert" og "sett" er jo ikke det samme da. "Sett" står det hos meg på tidligere meldinger også, men aldri "sendt" eller "levert". Men det høres ut som om meldingen min ikke har blitt lest. Ts Anonymkode: 24db7...135 teksten endret seg fra "levert" til "lest" etter den ble lest men det kan virke som dette har endret seg litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #10 Del Skrevet 2. august 2022 Det kan være at selger ikke vil selge til deg, ta hintet. Anonymkode: d6419...8e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #11 Del Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det kan være at selger ikke vil selge til deg, ta hintet. Anonymkode: d6419...8e5 Tviler sterkt på at selger skulle ha noen motforestillinger mot det.😉 Jeg har gode vurderinger og har kun sendt selger én melding med et kort spørsmål om varen. Ts Anonymkode: 24db7...135 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #12 Del Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Tviler sterkt på at selger skulle ha noen motforestillinger mot det.😉 Jeg har gode vurderinger og har kun sendt selger én melding med et kort spørsmål om varen. Ts Anonymkode: 24db7...135 Det spiller ingen rolle. Har du sendt melding og selger ikke svarer deg så sier det seg selv. Hn står fritt til å selge til den hn vil selge til. Anonymkode: d6419...8e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #13 Del Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det spiller ingen rolle. Har du sendt melding og selger ikke svarer deg så sier det seg selv. Hn står fritt til å selge til den hn vil selge til. Anonymkode: d6419...8e5 Selvsagt står selger fritt til det, men hvis vedkommende ønsker å selge varen, så er det jo bare tullete å ikke svare interessenter på melding. Dette er en vare som har ligget ute en stund, så jeg kan ikke se for meg at selger har fått haugevis av meldinger om varen de siste dagene. Sannsynligvis er jeg den eneste som er interessert i akkurat denne varen. Uansett var spørsmålet mitt om det står at meldingen er sett hvis den er det, og utfra andre svar, så kan det virke som om det skal stå "sett". Hos meg gjør det ikke det, så da har vel ikke selger lest meldingen. Ts Anonymkode: 24db7...135 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #14 Del Skrevet 4. august 2022 Oppdatering: Selger hadde vært på ferie på en hytte med dårlig dekning, og beklaget sent svar. Jeg fikk kjøpe varen. Ts Anonymkode: 24db7...135 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #15 Del Skrevet 4. august 2022 On 8/2/2022 at 1:11 PM, AnonymBruker said: Hvis meldingen er lest inne på Finn, så står det Sett under. Hvis meldingen er lest på e-post, men ikke åpnet inne på Finn, så er jeg usikker på om det blir registrert. Anonymkode: c7171...85c Da blir det ikke registrert Anonymkode: e6bad...789 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #16 Del Skrevet 4. august 2022 On 8/2/2022 at 10:21 PM, AnonymBruker said: Selvsagt står selger fritt til det, men hvis vedkommende ønsker å selge varen, så er det jo bare tullete å ikke svare interessenter på melding. Dette er en vare som har ligget ute en stund, så jeg kan ikke se for meg at selger har fått haugevis av meldinger om varen de siste dagene. Sannsynligvis er jeg den eneste som er interessert i akkurat denne varen. Uansett var spørsmålet mitt om det står at meldingen er sett hvis den er det, og utfra andre svar, så kan det virke som om det skal stå "sett". Hos meg gjør det ikke det, så da har vel ikke selger lest meldingen. Ts Anonymkode: 24db7...135 Mange selgere som aldri svarer dessverre, bare så Finn.no og dets like er Anonymkode: e6bad...789 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymousBruker Skrevet 4. august 2022 #17 Del Skrevet 4. august 2022 Tror det merkes "sett" kun dersom mottaker har trykket seg inn på chaten. Noen kan jo lese av varslingen på telefonen for så og slette den (og ikke åpne etterpå). Da vil det fortsatt stå kun "sendt" fra din side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå