AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #1 Skrevet 2. august 2022 Hei! Jeg lurer på hvordan dere håndterer dette. For det første; jeg har full forståelse for at avlysning innen fristen er nødvendig. Idag våknet jeg med migrene og kunne ikke dra til en hudpleier jeg legger igjen flere tusen hos i måneden. Da fikk jeg beskjed (fra hun som tok telefon) om at jeg må betale likevel. Dette var et lite gunstig tidspunkt og jeg ser online at få booker den timen. Mitt forslag var å flytte den til hvilken som helst dag som passet henne. Det ønsket ikke hun i telefonen å la meg gjøre. Jeg kunne skjønt den firkantede holdningen hvis jeg avlyser ofte og ikke er fast kunde, men er ikke dette litt vel firkantet? Jeg skal iallfall bytte hudpleier nå. Anonymkode: 2de64...722
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #2 Skrevet 2. august 2022 Sånn er det bare. Alle som vil avlyse samme dag har migrene, magevondt etc etc. De taper penger uansett grunn. Anonymkode: e4de7...c25 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #3 Skrevet 2. august 2022 Fordi du har oppholdt denne timen siden den ble bestilt, og helt frem til så nære at ingen andre kommer til å bestille den. Det er jo nettopp derfor de har slik frist for avbestilling, fordi det skal være forutsigbart både for dem og deg. Du har mulighet til å avbestille, men må gjøre det tidlig nok til at de har mulighet til å få inn ny bestilling, eller kanskje ta dagen fri. (Om det er lite annet.) Og de er garantert betaling for en time når det er x-tid igjen til timen. Anonymkode: 51b0a...af0 2 1
Daria Skrevet 2. august 2022 #4 Skrevet 2. august 2022 Regler er regler, og de er der for en grunn. Annenhver som avlyser på kort varsel mener antagelig at akkurat deres grunn og situasjon er så spesiell at de burde være unntaket. Ut fra hvordan du formulerer deg, høres det dessuten ut som om den du snakket med er en annen enn din faste - hvordan skal hun vite at akkurat du er en så god og fast og ellers aldri avlysende kunde? 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #5 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sånn er det bare. Alle som vil avlyse samme dag har migrene, magevondt etc etc. De taper penger uansett grunn. Anonymkode: e4de7...c25 Det skjønner jeg, men når man har gått dit i to år og vært fast kunde hadde jeg trodd at man var litt mer fleksibel. Hun kunne ringt meg samme dag hun har en åpning, for eksempel. Jeg har også fått sms-er fra henne med ønske om å bytte tid fra hennes side. Fikk for øvrig telefon fra henne nå. Hun beklaget veldig og lot meg velge ny time fritt. Hun sa dette var en ferievikar som tok avbestillingspolicyen vel firkantet. Anonymkode: 2de64...722
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #6 Skrevet 2. august 2022 Daria skrev (Akkurat nå): Regler er regler, og de er der for en grunn. Annenhver som avlyser på kort varsel mener antagelig at akkurat deres grunn og situasjon er så spesiell at de burde være unntaket. Ut fra hvordan du formulerer deg, høres det dessuten ut som om den du snakket med er en annen enn din faste - hvordan skal hun vite at akkurat du er en så god og fast og ellers aldri avlysende kunde? Jeg nevnte det, og sa at jeg ikke har avbestilt på kort varsel tidligere, men nå har det løst seg. Anonymkode: 2de64...722
Daria Skrevet 2. august 2022 #7 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg nevnte det, og sa at jeg ikke har avbestilt på kort varsel tidligere, men nå har det løst seg. Anonymkode: 2de64...722 Du sa at.. og derfor skal hun tro deg og selvfølgelig tilrettelegge umiddelbart? Det er jo kunder som deg som gjør livet vanskelig for nyansatte og vikarer. Fint det ordnet seg, det er som regel en fordel å snakke med sin faste som kjenner situasjonen, men litt mer ydmykhet skader ikke. For salongen - og legen, og frisøren, og fysioterapeuten og alle andre man har timeavtaler hos - er du en av mange, ikke Den Viktige som alle burde kjenne og tilrettelegge for.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #8 Skrevet 2. august 2022 Daria skrev (Akkurat nå): Du sa at.. og derfor skal hun tro deg og selvfølgelig tilrettelegge umiddelbart? Det er jo kunder som deg som gjør livet vanskelig for nyansatte og vikarer. Fint det ordnet seg, det er som regel en fordel å snakke med sin faste som kjenner situasjonen, men litt mer ydmykhet skader ikke. For salongen - og legen, og frisøren, og fysioterapeuten og alle andre man har timeavtaler hos - er du en av mange, ikke Den Viktige som alle burde kjenne og tilrettelegge for. Nå vet du lite om hvordan jeg ordla meg. Og; det skal et enkelt tastesøk til for å finne meg i systemet da. Mulig at jeg er preget av at jeg selv jobbet med kundeservice i studietiden, men vi forsøkte alltid å løse det for kundene. For eksempel var det noen som fikk sykt barn som fikk gavekort som kompensasjon når hun ikke kunne møte, en annen fikk flytte timen etc. Jeg tenker at bedrifter i det lange løp tjener på å være litt servicevennlige. Min hudpleier har ikke nok kunder til å fylle listene sine. Jeg vil tro at to besøk + produktkjøp hver måned utgjør den ene timen hun nå ikke fikk betalt for. Anonymkode: 2de64...722 1
Caeruleus Skrevet 2. august 2022 #9 Skrevet 2. august 2022 Jeg skjønner godt at du reagerte, og det viste jo også reaksjonen til hudpleieren din. Det er jo noe helt annet med faste kunder enn folk som er innom nå og da. Du er jo til vanlig med på å gjøre hennes arbeid forutsigbart og innbringende:)
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #10 Skrevet 2. august 2022 Caeruleus skrev (3 minutter siden): Jeg skjønner godt at du reagerte, og det viste jo også reaksjonen til hudpleieren din. Det er jo noe helt annet med faste kunder enn folk som er innom nå og da. Du er jo til vanlig med på å gjøre hennes arbeid forutsigbart og innbringende:) Godt å høre at det ikke er jeg som er helt urimelig. 🙂 Hudpleieren min er ikke av de rimeligste, men jeg liker henne veldig godt og setter stor pris på henne. Men, som du sier; et kundeforhold går begge veier. Jeg vil tro mange hadde følt at de kun var en person som ikke betydde mye om man ikke fikk litt goodwill etter to år. Og jeg tenker at det er følelsen av tillit og lojalitet som skaper et godt kundeforhold. Anonymkode: 2de64...722
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #11 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå vet du lite om hvordan jeg ordla meg. Og; det skal et enkelt tastesøk til for å finne meg i systemet da. Mulig at jeg er preget av at jeg selv jobbet med kundeservice i studietiden, men vi forsøkte alltid å løse det for kundene. For eksempel var det noen som fikk sykt barn som fikk gavekort som kompensasjon når hun ikke kunne møte, en annen fikk flytte timen etc. Jeg tenker at bedrifter i det lange løp tjener på å være litt servicevennlige. Min hudpleier har ikke nok kunder til å fylle listene sine. Jeg vil tro at to besøk + produktkjøp hver måned utgjør den ene timen hun nå ikke fikk betalt for. Anonymkode: 2de64...722 Hele poenget med avbestillingsregler er jo at de må gjelde alle. Og "alle" som avbestiller etter fristen har en god grunn. Har selv jobbet i resepsjon og skal man ettergi for alle som kommer med sine gode grunner tapes det mye penger på dødtid man ikke får fyllt opp. Heldigvis var det mange som hadde full forståelse for at de måtte betale for timen, det har jeg selv også når jeg må avbestille etter fristen, selv om det er kjipt. Anonymkode: 2da08...ceb 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå