Gå til innhold

Dere som spiser salat, wraps osv til lunsj hver dag på jobben

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye koster det i forhold til Brødskiver og knekkebrød med pålegg? Ser så godt ut, men vil ikke om det er veldig dyrt..

Anonymkode: 31d44...55d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan du jo regne ut selv? 

Det kommer helt an på hva slags brød man bruker, hva slags pålegg, hva slags wraps, hva man har i den, osv... 

Grønnsaker er dyrt, men det er også bakeribrød og import-ost. 

Så gjør det enkelt: se hva brødet du kjøper koster, se hva wraps koster, og regn det ut selv. 

Anonymkode: 1052b...a16

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvor mye koster det i forhold til Brødskiver og knekkebrød med pålegg? Ser så godt ut, men vil ikke om det er veldig dyrt..

Anonymkode: 31d44...55d

Jeg investerer heller i trivsel og helse enn å spare når det gjelder mat. God næring er viktig for meg.

Det du nevner er ikke nødvendigvis så mye dyrere enn brød og knekkebrød. Ofte spiser jeg en lettere middag hvis lunsjen er solid.

Uansett. Kjøper heller færre plagg gjennom året enn å spare når det kommer til mat.

Anonymkode: 45cac...c0e

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er på en måte et "hvor langt er et tau" spørsmål. 

Nå har jeg spist tunfisksalat tre dager, det er rimelig. Så kan jeg fint finne på å lage en lunsjburrito med både avokado, kalkun og korianderdressing, det er dyrere. En couscoussalat med kikerter, løk og selleri er veldig rimelig. Samme er en linsesalat med gulrot. 

Ofte bruker jeg opp rester når jeg lager lunsj. Fritatta med diverse grønnsaker, siste rest av noe kjøtt eller fisk i en salat. Slik sett lønner det seg sett mot at maten blir kastet. 

Ellers sier jeg meg enig med siste taler. Livet er alt for kort til å spise dårlige råvarer, så jeg regner ikke så mye på det. Jeg spiser slik fordi det for meg fremstår nitrist å spise brød til frokost-lunsj og kvelds. 

Anonymkode: 4e802...df8

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med de over. Jeg kan finne på å spise knekkebrød med godt pålegg (avokado, kokt egg og tomat, skinke, ost og salat) til lunsj, men brødskiver fra butikkjøpt brød orker jeg ikke tanken på å spise hver eneste dag. Bruker gjerne litt mer tid og penger på god og næringsrik mat. I helgen baker jeg surdeigsbrød til frokost.

Anonymkode: ba5d8...4bc

• Liker 1
Skrevet

Bruker opp rester, og er opptatt av å ha et sunt kosthold. Blir fort mye enkle brødskiver, så jeg har et forsett denne høsten  om å bli flinkere til å preppe lunsjene så det blir billigere enn å gå i kantina og sunnere siden jeg får bedre kontroll på innholdet 

AnonymBruker
Skrevet
Summeer skrev (5 minutter siden):

Bruker opp rester, og er opptatt av å ha et sunt kosthold. Blir fort mye enkle brødskiver, så jeg har et forsett denne høsten  om å bli flinkere til å preppe lunsjene så det blir billigere enn å gå i kantina og sunnere siden jeg får bedre kontroll på innholdet 

Tror mange tror det tar mye mer tid enn det faktisk gjør. Preppe og tenke i forkant som du sier er nøkkelen. Det er ingen av oss som står og steker laks, vasker salat og mikser en dressing, før vi drar på jobb hver dag 😅

For det første lager jeg gjerne lunsj for 2-3 dager i slengen. 

Videre så lager jeg gjerne opp litt ekstra når jeg lager middag. Damper litt ekstra brokkoli, steker ekstra kylling. 

Ellers pleier jeg å koke og skrelle noen egg her og der og legge i en beholder, vasker alltid salat og grønnsaker før det legges i kjøleskapet. Hiver inn en søtpotet om jeg uansett skal ha ovnen på drøye 200 grader en stund. Så de dagene jeg ikke har laget en ferdig rett så tar det ett minutt å slenge diverse i en matboks eller på tallerkenen. 

Anonymkode: 4e802...df8

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

"Problemet" mitt er at jeg har tre tenåringer, så når jeg prepper lunsj så må jeg gjøre fire lunsjer pr dag 😅

AnonymBruker
Skrevet
Summeer skrev (4 minutter siden):

"Problemet" mitt er at jeg har tre tenåringer, så når jeg prepper lunsj så må jeg gjøre fire lunsjer pr dag 😅

Tenåringer kan da helt fint lage sin egen lunsj... Det har mine unger (og jeg) gjort siden førskolen.. 

• Liker 4
Skrevet

Det er dyrere ja.

Åpenbart.

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Tenåringer kan da helt fint lage sin egen lunsj... Det har mine unger (og jeg) gjort siden førskolen.. 

Joda, men når en står på kjøkkenet og fikser en salat så kan man like gjerne lage fire.... prøver å innføre at vi tar en dag hver med prepp til alle nå 😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på hva jeg bruker, men ideelt så bruker jeg jo opp middagsrester og hermetikk som jeg uansett burde bruke opp :) Uansett så synes jeg det er en bedre måte å få masse næringsstoffer inn i et måltid på enn å spise brødskiver og knekkebrød (er ikke sånn superglad i mye av pålegg). Er også veldig glad i gryteretter med ris til lunsj på jobb!

Anonymkode: 43628...43f

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hva du har i. 

Du kan få 6-8 tortilla for 10-30kr (alt ettersom merke og tilbud). 

En boks kikerter koster ca 10kr. Litt olje, krydder og thaini (engangs investering som varer lenge) også har du hummus. Eller du kan bruke rømme, ferdige dressinger, tzatsiki osv. 

Du kan bruke ulike bønner eller ferdig bønnemix. Steke opp ekstra kylling/kjøtt/fisk når du lager middag og bruke restene i wraps. 

Blir nok neppe så veldig nye dyrere enn brød med pålegg, så lenge du ikke lager fancy wraps med dyre ingredienser.

Anonymkode: b5f48...e49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...