AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #1 Skrevet 2. august 2022 Hva er årsaken til at du ikke lærte dette som barn? Anonymkode: 4a5d4...26c
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #2 Skrevet 2. august 2022 Har en sperre jeg ikke forstår selv,hadde bading på skolen . Kan ha sammenheng med at en i familien som jeg var svært redd skulle absolutt lære meg,og jeg ble vettskremt. Anonymkode: 4c548...2f4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #3 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Har en sperre jeg ikke forstår selv,hadde bading på skolen . Kan ha sammenheng med at en i familien som jeg var svært redd skulle absolutt lære meg,og jeg ble vettskremt. Anonymkode: 4c548...2f4 Samme her. Klarer bare ikke å legge meg forover i vannet og flyte, får panikk om jeg mister fotfestet. Vet ikke hvordan jeg skal komme over denne frykten. Anonymkode: 4a5d4...26c
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #4 Skrevet 2. august 2022 Jeg kunne svømme når jeg var liten, både på mage og rygg, men var aldri glad i å få vann i ansiktet. Når de begynte med svømming på barneskolen så var svømmelærerne så fæle. De lovet å ta meg imot når jeg skulle hoppe i vannet som de tvang oss til, men når jeg hoppet så trakk de seg unna og jeg sank ned og fikk masse vann i nese og munn og full panikk, så dro de meg opp igjen og lo masse. Var også flere ganger at jeg skulle hoppe fra kanten så dyttet de meg nedi istedenfor å la meg hoppe selv. Var gamle lærere med et gammeldags syn på hvordan man skal lære ting videre. Den dag i dag har jeg vannskrekk og klarer ikke å svømme fordi jeg får panikk, de ødela alt for meg. Anonymkode: 23ab4...da8 5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #5 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg kunne svømme når jeg var liten, både på mage og rygg, men var aldri glad i å få vann i ansiktet. Når de begynte med svømming på barneskolen så var svømmelærerne så fæle. De lovet å ta meg imot når jeg skulle hoppe i vannet som de tvang oss til, men når jeg hoppet så trakk de seg unna og jeg sank ned og fikk masse vann i nese og munn og full panikk, så dro de meg opp igjen og lo masse. Var også flere ganger at jeg skulle hoppe fra kanten så dyttet de meg nedi istedenfor å la meg hoppe selv. Var gamle lærere med et gammeldags syn på hvordan man skal lære ting videre. Den dag i dag har jeg vannskrekk og klarer ikke å svømme fordi jeg får panikk, de ødela alt for meg. Anonymkode: 23ab4...da8 Så fælt😳😱 de burde aldri vært lærere! Anonymkode: 4a5d4...26c 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #6 Skrevet 2. august 2022 Jeg kan forsåvidt svømme, men svært dårlig. Jeg får åndenød i vann. Jeg har høytfungerende autisme, og et av trekkene mine er at jeg er høysensitiv. Jeg reagerer veldig når vannet kommer over hals-nivå. Jeg kjenner trykket av vannet som noe massivt, så jeg rett og slett ikke får puste skikkelig. Så jeg er forferdelig ukomfortabel i vann, jeg får så pusteproblemer at jeg får småpanikk. Anonymkode: b3a96...9e5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #7 Skrevet 2. august 2022 Broren min kan ikke svømme fordi han har vannskrekk. Tidligere var han så redd at han vannet planter med redningsvest på, men etter å ha hatt en veldig ålreit lærer i svømming på idrettslinja ble han trygg nok til at han kan stå i basseng med vann til armhulen, og kan vasse til midt på låret når han er på stranda. Ingen vet hvordan han ble så redd for vann og han kan ikke huske at det har skjedd noe som har skremt han heller. Babysvømming og bading i balje/badekar var aldri noe problem. Anonymkode: 035d7...9f1
Tomas77 Skrevet 3. august 2022 #8 Skrevet 3. august 2022 Lærte ikke å svømme før jeg ble voksen. Hadde foreldre som ikke likte svømmehaller og vi ferierte alltid på hytte på fjellet der det aldri ble varmt nok til å bade i vannene. Da det kom til svømmetrening på skolen fikk jeg en langvarig ørebetennelse og dermed ble det aldri svømming på meg før jeg ble lei av situasjonen og meldte meg på kurs på universitetet jeg gikk på i England.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #9 Skrevet 3. august 2022 Jeg gikk på skole på et lite drittsted hvor holdningen blant kroppsøvingslærere var: Vi forventer at du allerede kan de tingene som vi får betaling for å lære deg. Vi kan til nød vise deg og forklare én gang hvordan du skal gjøre det, men om du ikke da får det til, vil vi heller bruke tiden på de andre, flinkere elevene. Anonymkode: edaba...803 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #10 Skrevet 3. august 2022 Kanskje det finnes svømmekurs for voksne med vannskrekk?😄 Anonymkode: 28b15...bcd
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #11 Skrevet 3. august 2022 Mor skulle lære meg å svømme. Hun holdt meg og trodde at jeg klarer det alene- plutselig slapp hun meg og jeg gikk ned. Jeg trodde jeg dør! Jeg var fem år og husker det som det var i går. Noen år senere skulle vi lære å svømme i skolen. Jeg ble kastet i vannet, og trodde igjen at jeg kommet til å drukne. Etter det har jeg gjemt meg resten av svømmeundervisning på do. Ingen la merke til det. Går ikke dypere i vannet en maks til magen, hater det å få vann i ansiktet til og med under dusjen. Har prøvd voksenopplæring tidligere, men det funker ikke for meg. Anonymkode: 362b8...594 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #12 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mor skulle lære meg å svømme. Hun holdt meg og trodde at jeg klarer det alene- plutselig slapp hun meg og jeg gikk ned. Jeg trodde jeg dør! Jeg var fem år og husker det som det var i går. Noen år senere skulle vi lære å svømme i skolen. Jeg ble kastet i vannet, og trodde igjen at jeg kommet til å drukne. Etter det har jeg gjemt meg resten av svømmeundervisning på do. Ingen la merke til det. Går ikke dypere i vannet en maks til magen, hater det å få vann i ansiktet til og med under dusjen. Har prøvd voksenopplæring tidligere, men det funker ikke for meg. Anonymkode: 362b8...594 Så skummelt. Jeg hadde også en nær-drukning som barn. Har preget meg hele livet pga vannskrekk. Misunner alle dem som er trygge på vannet og svømmer lett som bare det. Skulle ønske det var meg. Men er for utrygg og jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å klare å lære det heller, selv om jeg vil. Det er bare for skummelt. ts Anonymkode: 4a5d4...26c 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #13 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kanskje det finnes svømmekurs for voksne med vannskrekk?😄 Anonymkode: 28b15...bcd Det hadde vært noe det 😅 Anonymkode: 5f555...d34
AnonymousBruker Skrevet 3. august 2022 #14 Skrevet 3. august 2022 Føler meg skikkelig alene som voksen når jeg ikke kan svømme. Moren min er svømmelærer men har ikke klart å "knekke" meg. Jeg selv aner egt ikke hvorfor, selv om jeg har prøvd mye. Som barn har jeg alltid ikke villet dusje fordi jeg får vann over hodet, og det samme gjelder i bassenget. Bare jeg har hodet under vann, får jeg helt panikk og det føles ut som at jeg mister pusten og kontrollen fullstendig. Lenge siden jeg har prøvd nå, og vil egt ikke fordi jeg liker meg jo ikke i bassenget, og ikke i dusjen en gang. Mye av dette er kanskje derfor jeg ikke kan svømme.👀
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #15 Skrevet 3. august 2022 Jeg kan svømme om jeg må, men jeg unngår enhver situasjon der det kan skje. Og det skjer kun inne på grunna der jeg kan få fotfeste. Jeg har en uforståelig vannskrekk jeg ikke finner ut av, særlig i forbindelse med tang, tare, ål og lignende. Jeg kan også føle en tung mørk dragning mot svart og mørkt sjøvann om jeg er ombord en båt midt ute på sjøen. Som om jeg ble bedt om å kaste meg overbord og drukne. For der ville jeg aldri i livet ha klart å svømme. Jeg skulle ønske jeg kunne klart det uten problem, og få snorklet og slikt. Men saltvann i nesa er også så ubehagelig at jeg unngår det så langt jeg kan. Anonymkode: 5cbc5...757 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #16 Skrevet 3. august 2022 Jeg lærte å svømme først som voksen. Min familie dro aldri på stranda, jeg var klassens mobbeoffer mobberne skulle drukne og læreren (vi hadde samme gymlærer gjennom hele grunnskolen) ga blaffen. I dag kan jeg svømme (bryst) så langt det skal være bare jeg får tida på meg, jeg flyter svært godt og kan svømme OK rygg. Men jeg kløner ekstremt med crawl, kan ikke dykke (har ikke vannskrekk, men klarer ikke å åpne øynene under vann) og kan heller ikke stupe. Har lurt på om dette er noe jeg burde lære meg. Men siden jeg ikke har barn, aldri har ansvar for barn, bor et sted der vanntemperaturen sjelden overstiger 15-16 grader og en tur i svømmehallen brått koster over 200 kroner med inngangsbillett og buss, har jeg foreløpig droppet det. Anonymkode: ef015...a2d
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #17 Skrevet 3. august 2022 Hadde alltid tilgang på sjø da jeg var liten og ble kalt en liten fisk, da jeg kunne plaske rundt i flere timer hver dag 🙈 Lærte meg å svømme på egenhånd og hadde lite av folk som passet på meg. Snorklet alene rundt allerede som 5 åring. Svømming og snorkling driver jeg fortsatt med, og er nokså flink også 😄 nada problemo! Våtdrakt og hele pakka Men…. Om jeg skal bade i ferskvann er det helt annerledes. Frykten for at jeg ikke kan se noe da vannet ofte er mørkt, setter seg i kroppen 🙈 Jeg klarer fint å bade i det, (om jeg holder meg fast i noe) men alltid etter et svømmetak, så setter frykten inn og jeg begynner med panikk hundesvømming tilbake til et sted jeg kan holde meg fast 😂 rart det der med frykten… Anonymkode: fbb91...408
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #18 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hadde alltid tilgang på sjø da jeg var liten og ble kalt en liten fisk, da jeg kunne plaske rundt i flere timer hver dag 🙈 Lærte meg å svømme på egenhånd og hadde lite av folk som passet på meg. Snorklet alene rundt allerede som 5 åring. Svømming og snorkling driver jeg fortsatt med, og er nokså flink også 😄 nada problemo! Våtdrakt og hele pakka Men…. Om jeg skal bade i ferskvann er det helt annerledes. Frykten for at jeg ikke kan se noe da vannet ofte er mørkt, setter seg i kroppen 🙈 Jeg klarer fint å bade i det, (om jeg holder meg fast i noe) men alltid etter et svømmetak, så setter frykten inn og jeg begynner med panikk hundesvømming tilbake til et sted jeg kan holde meg fast 😂 rart det der med frykten… Anonymkode: fbb91...408 Ferskvann er jævlig skummelt, da 😵 Jeg synes det er noe overnaturlig, trolsk og guffent av små tjern. Det både tiltrekker meg og frastøter meg på samme tid. Elsker å stå å glo i mørkt vann eller stillestående bekker hvor man kan skimte bunn. Så er det skikkelig ekkelt med sånn sleipt, slimete, loddent gress som snor seg rundt leggene. Det gjelder for så vidt i saltvann også. Anonymkode: e896c...aeb
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #19 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kanskje det finnes svømmekurs for voksne med vannskrekk?😄 Anonymkode: 28b15...bcd Det finnes da om er interessert. Er jo bare sjekke opp i området der en bor om det finnes det. Anonymkode: 90416...194
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #20 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ferskvann er jævlig skummelt, da 😵 Jeg synes det er noe overnaturlig, trolsk og guffent av små tjern. Det både tiltrekker meg og frastøter meg på samme tid. Elsker å stå å glo i mørkt vann eller stillestående bekker hvor man kan skimte bunn. Så er det skikkelig ekkelt med sånn sleipt, slimete, loddent gress som snor seg rundt leggene. Det gjelder for så vidt i saltvann også. Anonymkode: e896c...aeb Ja, er noe med den frykten å ikke kunne se 😅 er også redd for tang og tare i sjøvann, for gudene vet hvilke dyr som gjemmer seg der 😂 Jeg ble fortalt da jeg var liten at man måtte passe på å holde tærne samlet da man badet i ferskvann, for ellers kunne en fisk tro det var mat og bite tåa rett av 😵 ferskvanns fisk er også ekstremt stygge og ekle skapninger, så er vell de jeg er redd for 😂 Finnes stygge skapninger i sjø også selvfølgelig, men de oppholder seg ofte på dypere vann… i ferskvann ligger de ekle monstrene hvor som helst og bare lurer 🥴 og venter….. på små mark som ligner på tær 😂😂😂 Anonymkode: fbb91...408 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå