Gå til innhold

Bleien blir så rar uten body, hva gjør dere andre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

2 åringen må nå ha størrelse 110 og det er slutt på å finne store nok bodyer. Jeg synes bleiene blir så skjeive og rare uten body på. Han er heller ikke i nærheten av å slutte med bleie, så hva gjør man? Må det bare se rart ut eller er det noen som har funnet på noe annet lurt?

Anonymkode: c9ff3...c1b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Minstemor slutta med body når hun var 2 år og brukte bleie, aldri vært et problem for oss hvertfall. 

Anonymkode: 8a2c9...403

• Liker 1
Gjest Albbas
Skrevet

Brukte bare uten body da. Bleia sitter ikke like godt, men går greit likevel. Kan hjelpe litt å dra en truse/underbukse over da. :) og skifte hyppig så bleia ikke blir tung. 

AnonymBruker
Skrevet

110 på en 2-åring! Ekstremt fascinert over hvor stor forskjell det er på unger, men på 2,5 begynner så smått å bevege seg over i 98. Det finnes bodyforlengere som kunne hjulpet men vet ikke m bodyer går særlig mye lenger enn 98?

Anonymkode: d5063...30f

• Liker 4
Skrevet

Min 3-åring er fortsatt liten nok til body - men de gangene han går uten (feks shorts og t-skjorte) så bruker vi Up&Go :) Synes de sitter mye bedre enn tapebleiene. Tapebleier siger bare av uten body synes jeg 🤷🏽‍♀️

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hatt det problemet? Verken med trusebleie eller "vanlig" bleie. Bruker bare trøye og bukse, og det holder helt fint. 

Anonymkode: 7f0fc...981

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

110 på en 2-åring! Ekstremt fascinert over hvor stor forskjell det er på unger, men på 2,5 begynner så smått å bevege seg over i 98. Det finnes bodyforlengere som kunne hjulpet men vet ikke m bodyer går særlig mye lenger enn 98?

Anonymkode: d5063...30f

Man kan finne bodyer i 104 på nett, men da er utvalget litt så som så. 

Begge våre unger har vært laaaaange og tynne (eldsten er høyere enn de ungene som er to årskull over ham i bhg..), og hovedproblemet med bodyene har vært at de blir så korte i armene. Så en bodyforlenger løser ikke det problemet :s (men ellers et genialt produkt). 

AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at du taper bleia på barnet, stramt nok? Siden den liksom faller av, så taper du helt sikkert ikke stramt. 

Hvis ungen er så stor i vekst, så kunne det vært en ide å sette ungen på do og motivere til bleieslutt. Gjør do-besøk en naturlig og morsom ting, si "nå skal mamma gå å tisse/bæsje på do" osv 😊

Anonymkode: fdb32...9fb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kan ha noe med hvilke bukser dere velger. Stramme tights holder det litt på plass. Ellers er det best med up and go, synes jeg.

Anonymkode: 4a0ba...3b1

AnonymBruker
Skrevet

Sparkjøp har i ull i str 110

https://www.sparkjop.no/catalogsearch/result/?q=Body&size=110

(Også fascinert over størrelsen på toåringen - min lille har akkurat startet på str. 80 😅)

Foretrekker ellers trusebleier dersom det skal gås uten body - de siger ikke like mye som vanlige.

Anonymkode: 6bc4b...6dd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

(Også fascinert over størrelsen på toåringen - min lille har akkurat startet på str. 80 😅)

Foretrekker ellers trusebleier dersom det skal gås uten body - de siger ikke like mye som vanlige.

Bare vær obs på at veldig mange barnehager ikke vil at ungene skal gå med trusebleier (de skifter tissebleie uten å ta av buksen for å spare tid, og det går jo ikke med trusebleie).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er samme problemet her uten body, hjelper å ha buksebleie da men føler ikke de holder like godt som vanlige bleier. Også sitter noen bleier bedre enn andre så kanskje teste ut andre merker? :)

Anonymkode: 18f0c...b15

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner problemet! Bytter bleia litt oftere enn før, så ser det litt bedre ut. Og bruker bukser som er løse på rumpa.

Anonymkode: 9af66...305

AnonymBruker
Skrevet

Bruker truser når han ikke har trusebleie eller body. 

Anonymkode: f5399...dc3

AnonymBruker
Skrevet

Buksebleie og å stappe t-skjorta ned i buksa (altså buksa ja, ikke bleien...!) synes jeg hjelper (så buksa ikke sklir sånn). :)

Anonymkode: 97cbf...e55

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ganske rart at din 2-åring bruker str.9-12 mnd fortsatt også, syns du ikke? Min på 22 mnd er veldig slank og bare helt gjennomsnittlig lang, men har brukt 92 i bodyer en god stund, og kommer til å måtte over på 98 før utgangen av året, ser det ut til. Barn er forskjellige. Noen har lang overkropp og korte ben, andre er omvendt. Noen er lubne, andre er slanke etc, etc.

Til Ts: Mitt beste tips er truse/romper o.l hvis du ikke kan bruke body. Da har du i det minste to lag med klær som holder bleia på plass. 

Anonymkode: 2850c...fe7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

3-åringen min har nettopp vokst ut av strl 98, mens 7-åringen har nettopp vokst yt av 116, fascinerende hvor stor forskjell det er 😅

Jeg tror du skal jobbe en del med å finne bodyer i strl 110. En 2-åring kan nok også fint klare seg uten body, spørs nok om du kanskje teiper bleia feil? 

Anonymkode: 0c407...38a

AnonymBruker
Skrevet

Kan ta en truse utenpå ? 

Anonymkode: eac4a...be6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ganske fascinert over en 2 åring som bruker størrelse 80. Ville vært bekymret for veksten. 

Anonymkode: ca773...606

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Bare vær obs på at veldig mange barnehager ikke vil at ungene skal gå med trusebleier (de skifter tissebleie uten å ta av buksen for å spare tid, og det går jo ikke med trusebleie).

Ungene kan jo komme i trusebleier. Men de vil gjerne at bleielageret på avdelingen skal være av tapebleier. Der er jo bare å rive av trusebleia når de skal skifte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...