Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig rart

Anonymkode: ba72b...dfe

AnonymBruker
Skrevet

Veldig rart.. Og litt ekkelt? Stygt i si, men jeg har stesøsken selv og de er som helsøsken.

Anonymkode: f7143...cb5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Syns det hørtes fint ut, jeg. 

Blir det ikke litt som å bli sammen med nabojenta/-gutten man vokste opp sammen med og lekte med gjennom hele oppveksten?

Anonymkode: 3a576...8f6

• Liker 4
Skrevet

Dette er jo ganske spesielt. Som en annen her skriver, et stesøsken over 20 år - er som et helsøsken. De bryter ingen lover her, men det å gå ut i media - stolt. Det er ganske spesielt. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Får ikke lest artikkelen, men jeg tenker det kommer litt an på om de vokste opp som stesøsken, eller om de ble «stesøsken» i voksen alder og aldri har bodd i lag eller egentlig opplevd hverandre som søsken i den forstand.. 

Anonymkode: a4fd1...c70

• Liker 4
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Syns det er litt rart og spesielt, selv om de ikke er biologisk slekt, så har de jo vokst opp som søsken. 

AnonymBruker
Skrevet

Like ekkelt som stefedre som blir sammen med stedatteren.

Anonymkode: 2e24f...6b3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs når de ble søsken. Etter at begge er 20 er det eneste som ikke er ekkelt. 

Anonymkode: 9f35d...576

• Liker 1
Skrevet

Tidligere har jeg bare lest overskriften og tenkt at dette er FOR sært for meg! Nå tok jeg meg tid til å lese, og synes egentlig dette var en fin historie! De var jo i 20-årene begge to da foreldrene dere fant hverandre, og begge var etablerte på hver sin kant. De hadde jo ikke vokst opp sammen, og heller aldri bodd sammen som søsken! De omgikk hverandre som bekjente, og at de da etter noen år blir sammen synes jeg bare er fint.

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Athena Catalina skrev (15 minutter siden):

Syns det er litt rart og spesielt, selv om de ikke er biologisk slekt, så har de jo vokst opp som søsken. 

Hvordan vet du det? Ikke alle foreldre finner hverandre når ungene er mindreårige. Og ikke alle som finner hverandre med mindreårige barn velger å sambo før ungene flytter ut. Om din mor gifter seg på nytt med en mann eller kvinne som har egne barn når du er 35 så får du stesøsken. Men du har neppe «vokst opp» med dem.

Anonymkode: b03e5...c34

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Pås skrev (2 minutter siden):

De var jo i 20-årene begge to da foreldrene dere fant hverandre...De hadde jo ikke vokst opp sammen, og heller aldri bodd sammen som søsken! 

Det er noe annet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her er konteksten det avgjørende. De er ikke oppvokst som stesøsken, og da blir det for meg rart, men greit. Kunne aldri akseptert det om de var vokst opp under samme tak. 

Anonymkode: d1c7b...7af

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke er de i familie, ikke har de vokst opp sammen. Så hva som er «ekkelt» med dette, som noen over her skriver, skjønner jeg ikke. 

Anonymkode: e1ae1...d4e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er noe annet.

Det står jo i første setningen: "De ble bundet sammen for livet da Catharinas mor Ingrid møtte Håkans pappa Sture. De var begge i 20-årene og etablert med kjærester på hver sin kant."

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff, de har jo ikke skjønt noe.

Anonymkode: c1dce...508

Gjest Athena Catalina
Skrevet (endret)
Pås skrev (8 minutter siden):

Tidligere har jeg bare lest overskriften og tenkt at dette er FOR sært for meg! Nå tok jeg meg tid til å lese, og synes egentlig dette var en fin historie! De var jo i 20-årene begge to da foreldrene dere fant hverandre, og begge var etablerte på hver sin kant. De hadde jo ikke vokst opp sammen, og heller aldri bodd sammen som søsken! De omgikk hverandre som bekjente, og at de da etter noen år blir sammen synes jeg bare er fint.

Jeg har ikke VG+ så fikk ikke lest artikkelen, men på måten TS skrev overskriften så det ut som de hadde vært stesøsken i 20 år. Så når det kommer frem at de var voksne og ikke barn som vokste opp sammen, da foreldrene fant hverandre, så blir det litt annerledes. 

Endret av Athena Catalina
Skrevet (endret)

Ser ikke problemet. Mange blir sammen med en barndomsvenn. Selv fetter og kusine går an så lenge de ikke får barn sammen. I mine øyne er det eklere å ha sex med noen man ikke kjenner, vet  om deler de samme politiske holdningene, ikke vet om har sittet inne for overgrep eller er fulle av kjønnssykdommer. Dessverre mange som er fordomsfulle på ulike måter.

Endret av Majer
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (3 minutter siden):

I mine øyne er det eklere å ha sex med noen man ikke kjenner, vet  om deler de samme politiske holdningene, ikke vet om har sittet inne for overgrep eller er fulle av kjønnssykdommer. 

Hæ? 

AnonymBruker
Skrevet

De kan gå på dobbeldate med foreldrene deres da. Er vel litt søtt. Mor og far går på date med datteren og sønnen som også dater.

Anonymkode: d646b...681

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...