Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med å stole på partner etter den gangen jeg var utro mot min første kjæreste (dette var i tenårene). Veldig rart egentlig, men samtidig ikke..

Flere som sliter med noe etter et problem de selv har skapt i et forhold?

Anonymkode: 85690...369

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal sies at jeg lærte min lekse den gang, og det har aldri skjedd igjen!

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var utro mot eksmannen min, med mannen min nå så er det SÅ uaktuelt. Plager meg ikke, har spurt om han er redd for det. (var utro med han mot eksen) Det er han ikke. Han visste hvor dårlig vi hadde det og at det var en grunn for at jeg var utro. Likevel tenker jeg noen ganger på det, kan jeg endre meg? kommer jeg til å gjøre det igjen? Stemmer det at man er innprentet med "en gang utro, alltid utro"? 

Anonymkode: a19de...939

AnonymBruker
Skrevet

Om man gjør noe feil, så er det beste man kan gjøre av situasjon, å ta lærdom av det, og sørge for at det aldri skjer igjen. Etter eget utroskap, så jobbet jeg såpass mye med meg selv, at jeg vet at det aldri skjer igjen. Ikke kommer jeg til å havne i situasjoner hvor slikt kan skje, og det finnes heller ingen unnskyldninger for det. Ikke er dårligere tider i forholdet en grunn, ikke alkohol, man havner bare ikke i feil situasjon. Alt kan stoppes underveis, men det safeste er å holde seg helt unna noe som potensielt kan føre til noe. 15 år siden nå, og har ikke havnet i nærheten av å være utro igjen. 

Anonymkode: 25b1b...e35

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg sliter med å stole på partner etter den gangen jeg var utro mot min første kjæreste (dette var i tenårene). Veldig rart egentlig, men samtidig ikke..

Ikke rart i det hele tatt. Når til og med du kunne være utro så kan hvem som helst, føles det nok ut som.

Anonymkode: f6583...997

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, samboer var utro som førte til brudd i 1 år så ble vi sammen igjen. Og nå stoler han ikke på meg, rare greier.

Anonymkode: efb9b...75c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg var utro mot eksmannen min, med mannen min nå så er det SÅ uaktuelt. Plager meg ikke, har spurt om han er redd for det. (var utro med han mot eksen) Det er han ikke. Han visste hvor dårlig vi hadde det og at det var en grunn for at jeg var utro. Likevel tenker jeg noen ganger på det, kan jeg endre meg? kommer jeg til å gjøre det igjen? Stemmer det at man er innprentet med "en gang utro, alltid utro"? 

Jeg tror grensen er kortere til å gjøre det om et forhold går skeis igjen, men det spørs bare hvor bestemt du er også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, samboer var utro som førte til brudd i 1 år så ble vi sammen igjen. Og nå stoler han ikke på meg, rare greier.

Tåler ikke samme tilbake nei?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet kjæresten din om utroskapet?
Jeg var utro, men skjønte fort at jeg drev med noe feil og skjerpet meg. Kjæresten min fikk aldri vite at jeg var utro så jeg har ikke latt det plage meg, det eneste som plager meg er at jeg må sitte med denne hemmeligheten resten av livet, men det tar jeg gjerne som straffen for å ha vært utro. Vi er nå gift og har et barn sammen.

Anonymkode: b7902...997

AnonymBruker
Skrevet

Det plager meg veldig - var utro mot eksen min da vi var i brudd (gikk fra eksen min fordi han mishandlet meg) Kanskje litt rart men jeg har dårlig samvittighet ovenfor både eksen min siden jeg ikke klarte å gå FØR jeg var utro (han vet det ikke) og jeg har enormt dårlig samvittighet ovenfor kona til han jeg var utro med (han har visst ikke dårlig samvittighet..)

Jeg vet hvorfor jeg har dårlig samvittighet - fordi jeg ønsker å være et godt menneske med integritet - og det jeg gjorde strider imot mine verdier. Jeg vet også hvorfor jeg gjorde det jeg gjorde - jeg var desperat, deprimert og mottakelig for å slippe enda en mishandler inn i livet mitt (både eksen min og han jeg var utro med er aggressive og kontrollerende). Men jeg har fryktelig dårlig samvittighet for at jeg var svak og ikke stod i mot og var sterkere. Jeg vil aldri aldri sette meg selv eller dem jeg er glad i i den situasjonen igjen. Så ja jeg har lært

Anonymkode: 3cf3d...e03

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det plager meg veldig - var utro mot eksen min da vi var i brudd (gikk fra eksen min fordi han mishandlet meg) Kanskje litt rart men jeg har dårlig samvittighet ovenfor både eksen min siden jeg ikke klarte å gå FØR jeg var utro (han vet det ikke) og jeg har enormt dårlig samvittighet ovenfor kona til han jeg var utro med (han har visst ikke dårlig samvittighet..)

Jeg vet hvorfor jeg har dårlig samvittighet - fordi jeg ønsker å være et godt menneske med integritet - og det jeg gjorde strider imot mine verdier. Jeg vet også hvorfor jeg gjorde det jeg gjorde - jeg var desperat, deprimert og mottakelig for å slippe enda en mishandler inn i livet mitt (både eksen min og han jeg var utro med er aggressive og kontrollerende). Men jeg har fryktelig dårlig samvittighet for at jeg var svak og ikke stod i mot og var sterkere. Jeg vil aldri aldri sette meg selv eller dem jeg er glad i i den situasjonen igjen. Så ja jeg har lært

Det er det veldig forståelig at du har. Hun er jo i samme båt som du var.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er det veldig forståelig at du har. Hun er jo i samme båt som du var.

Ja jeg vet det - og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre annet enn å avvise mannen hennes - det var jeg som sa stopp etter vi var sammen et par ganger - han ville fortsette og truet meg, men kom meg unna. Hun er jo fortsatt gift med ham og jeg vet jeg ikke var den eneste.. Synes fryktelig synd på henne og er lei meg for at jeg er en av dem som han har vært utro med

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, tidligere utroskap øker risiko for kommende utroskap.

Skal ikke bli enn vane, men legger ved en relativ fersk studie som viser akkurat dette.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5709195/

Ellers lærer man seg som tidligere utro, at det ikke kun er dårlige mennesker som er utro. Er overraskende mange som skriver i utroskapstråder som om dem tror at det faktisk kun er dårlige personer som kan være det....

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

Ellers lærer man seg som tidligere utro, at det ikke kun er dårlige mennesker som er utro. Er overraskende mange som skriver i utroskapstråder som om dem tror at det faktisk kun er dårlige personer som kan være det....

Er så enig 💕 Har som skrevet tidligere ufattelig dårlig samvittighet, har lært, kommer ALDRI til å gjøre det igjen og jeg er ikke et dårlig drittmenneske/hore sim andre tråder skriver..

AnonymBruker
Skrevet

Dere som skriver at dere ikke er dårlige mennesker selv om dere var utro, er bare noe dere skriver for å trøste dere selv.

Så lenge dere ikke har blitt torturert i forholdet med partneren, er dere selv ansvarlige for å ordne opp i det som gjør at dere er misfornøyde i forholdet eller med dere selv.

Unnskyldninger som;

-min kone forstår meg ikke

-vi har ikke hatt sex på lenge

-har mistet lysten på min partner

-var full

-var så kåt så jeg klarte ikke å holde meg holder ikke.

Enten avslutter man ekteskapet/forholdet før man er utro, eller så tar man tak og prøver å få liv i forholdet.

Å være utro er det jævligste man gjør mot sin partner/barn.

Jeg har ikke vært utro selv for det ligger ikke i min natur, men har avsluttet et forhold fordi jeg hadde lyst å være singel og pule rundt rett og slett.

Har selvfølgelig hatt tanker om visse personer som ikke var min kjæreste, men gjorde ikke noe med det siden jeg var i forhold.

Har selv blitt bedratt i to forhold og mine daværende partnere har kommet kravlende tilbake og bedt om godt vær, akkurat som om det bare var en bagatell at de pulte på andre damer.

Skam dere!

Anonymkode: 56d5b...29d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dere som skriver at dere ikke er dårlige mennesker selv om dere var utro, er bare noe dere skriver for å trøste dere selv.

Så lenge dere ikke har blitt torturert i forholdet med partneren, er dere selv ansvarlige for å ordne opp i det som gjør at dere er misfornøyde i forholdet eller med dere selv.

Unnskyldninger som;

-var full

Enten avslutter man ekteskapet/forholdet før man er utro, eller så tar man tak og prøver å få liv i forholdet.

Jeg har ikke vært utro selv for det ligger ikke i min natur, men har avsluttet et forhold fordi jeg hadde lyst å være singel og pule rundt rett og slett.

Har selvfølgelig hatt tanker om visse personer som ikke var min kjæreste, men gjorde ikke noe med det siden jeg var i forhold.

Har selv blitt bedratt i to forhold og mine daværende partnere har kommet kravlende tilbake og bedt om godt vær, akkurat som om det bare var en bagatell at de pulte på andre damer.

Skam dere!

Det er jo det de sier de gjør - hvorfor trøkke dem enda lengre ned når de har en tråd hvor de lufter at de har det vondt, skammer seg, ønsker de ikke hadde gjort det?? Du kan kanskje holde deg til de andre utro-trådene? Skjønner du og har det vondt - og helt sikkert med rett - men denne tråden handlet om de som har vært utro og faktisk sliter med det i etterkant.. la dem få lov til det

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Diezel skrev (1 minutt siden):

Det er jo det de sier de gjør - hvorfor trøkke dem enda lengre ned når de har en tråd hvor de lufter at de har det vondt, skammer seg, ønsker de ikke hadde gjort det?? Du kan kanskje holde deg til de andre utro-trådene? Skjønner du og har det vondt - og helt sikkert med rett - men denne tråden handlet om de som har vært utro og faktisk sliter med det i etterkant.. la dem få lov til det

De svarene jeg har lest skriver vedkommende at de ikke ser på seg selv som et dårlig menneske, fordi alle kan feile fordi de er kun mennesker.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Unnskyldninger som;

-var full

Skam dere!

Du skriver som om det er bare menn som er utro når de ferskeste tallene viser at kvinner er oftere utro enn menn. Du har dårlige holdninger. 

Anonymkode: f01c4...5a2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De svarene jeg har lest skriver vedkommende at de ikke ser på seg selv som et dårlig menneske, fordi alle kan feile fordi de er kun mennesker.

Ja men det stemmer jo.. alle er mennesker og alle kan feile - det gjør det ikke riktig eller mindre vondt og det må de ta konsekvensen av. Men det finnes verre mennesker der ute (psykopater, narsissister osv) enn dem som er utro og angrer

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er utro stadig vekk. Har aldri dårlig samvittighet. Min mann elsker at jeg ligger med andre. Men det er ikke alltid jeg gidder å fortelle han om at jeg har gjort det.  

Anonymkode: 32117...cdd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...