Gå til innhold

Vektreduserende kirurgi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nylig fått gjort en gastric sleeve. Er foreløpig veldig fornøyd, og syns det går fint å leve med konsekvensene av operasjonen. Nå er det noen måneder siden operasjonen, og jeg syns det er vanskelig å finne en gylden middelvei som jeg kan leve med i det lange løp, når det kommer til trening og kosthold. 

Noen med erfaring som har lyst å dele med meg, gode råd for et sunt kosthold? 

Hva er dine "go to" måltider? 

Spiser du noe som lindrer søtsuget?

Generelt har jeg også lyst til å høre om andre menneskers opplevelser og erfaringer med "slanke operasjon" 

Anonymkode: 379b7...659

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Etter min operasjon GBP for 7 år siden så hadde jeg ikke noe søtsug, og det var så rart. Den kom sakte men sikkert tilbake (dessverre) 

Jeg spiser lite til hvert måltid, spiser ofte.  Kunne få dumping av en ts yoghurt. Dumpingene har gitt seg nå, så jeg lever og spiser normalt. Holdt meg vektstabil frem til graviditet for 2 år siden. Gått ned halvparten av det jeg gikk opp, men gravid på nytt nå. Er forsiktig, men slanker meg så klart ikke.  

Håper du finner en gylden middelvei som du ønsker, jeg syns det var lurt å holde øye med vekten og veier meg 1-3 gr i mnd.  Lettere å ta tak om det går feil vei, er ofte små justeringer som skal til. 

Anonymkode: 51f9f...ab4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Etter min operasjon GBP for 7 år siden så hadde jeg ikke noe søtsug, og det var så rart. Den kom sakte men sikkert tilbake (dessverre) 

Jeg spiser lite til hvert måltid, spiser ofte.  Kunne få dumping av en ts yoghurt. Dumpingene har gitt seg nå, så jeg lever og spiser normalt. Holdt meg vektstabil frem til graviditet for 2 år siden. Gått ned halvparten av det jeg gikk opp, men gravid på nytt nå. Er forsiktig, men slanker meg så klart ikke.  

Håper du finner en gylden middelvei som du ønsker, jeg syns det var lurt å holde øye med vekten og veier meg 1-3 gr i mnd.  Lettere å ta tak om det går feil vei, er ofte små justeringer som skal til. 

Anonymkode: 51f9f...ab4

Ja det er sant, er nok et godt råd å holde øye med vekten. Er jo redd for å ha tatt et så alvorlig valg som kirurgi, og likevel ikke lykkes i det lange løp. 

Det vanskeligste syns jeg er at tankene, følelsene og suget etter mat er det samme. Jeg vet det er dumt, men hadde tenkt at det kom til å bli lettere. Det er det jo ikke, men selvsagt en god kickstart allikevel som jeg er takknemlig for. 

Anonymkode: 379b7...659

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...