Gå til innhold

Dyrke potet og gulrot innendørs i en liten leilighet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen her prøvd det med godt resultat?

Hva trenger vi for å dyrke? Vi har noen riktig solvarme vinduskarmer vi kan bruke tenkte vi.

Anonymkode: 24cac...b64

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor? Det blir uansett ikke store avlingen, både poteter og gulerøtter trenger mye plass skal det monne. 

Anonymkode: a5194...d61

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor? Det blir uansett ikke store avlingen, både poteter og gulerøtter trenger mye plass skal det monne. 

Anonymkode: a5194...d61

Hvorfor ikke?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor ikke?

Poteter bør dyrkes i dype bøtter. Hvis det passer i vinduskarmen så er det vel greit. Gulrøtter må også ha dype krukker

Anonymkode: 9da0a...307

AnonymBruker
Skrevet

Gulrot kan du så i melkekartonger, men det blir jo veldig mange melkekartonger om du vil ha litt gulrøtter. Poteter må jo også ha høye krukker. Både gulrot og potet trenger mye vann. 
Du må jo ha god plass i vinduskarmene om du vil så det innendørs.

Anonymkode: fad4e...46e

AnonymBruker
Skrevet

Prøv. Gøy om du får det til. Jeg har mest troen på gulrot.

Anonymkode: 05771...042

Skrevet

La potetene gro i vinduskarmen før du setter de i bøtter, sekker eller dype krukker. 1 potet kan gi 1 kg potwter

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har poter i to potter på verandaen. De blir store grønne planter, og jeg syns i grunn de er ganske dekorative også. Hvis jeg skulle hatt dem inne, ville jeg ha hatt dem på gulvet, ikke i vinduskarmen. De må ha store, dype potter og det vil se rart ut i vinduet og dessuten er de tunge.

For dere som lurer, jeg gjør dette mest for moro skyld og fordi det er lærerikt for barna. 

Anonymkode: 61167...cfd

AnonymBruker
Skrevet

Gulrot kan du ha i melkekartonger. De trenger ganske dyp potte for å bli noe særlig lengde på. (Max lengde på en gulrot, er ca halve den tilgjengelige potte-lengden.) 

Potet er derimot ganske jord og plasskrevende. Det ser jeg ikke helt for meg at egner seg inne. 

Ville heller forsøkt meg med mer egnede planter. Salat, tomat og paprika, f.eks. 

Anonymkode: a3e66...796

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...