AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #1 Skrevet 1. august 2022 En mor har lenge hatt en drøm om å kunne leve av hobbyen sin. Så langt har hun ikke lykkes med det i Norge, så hun har bestemt seg for å reise til USA og følge «the big american dream». Der kan man visst lykkes med alt. Mulighetene er bedre enn Norge. Hun og mannen har 3 små barn. Mannen har ikke fullført noen studier og de leier. For en uke siden, sa hun at hun har sagt opp jobben og reiser. Planen er å lykkes innen 5-10år. Så flytter mann og barna etter. De har forberedt barna om at hun skal reise og vet ikke når hun kommer tilbake, men at de ringes ofte. Fins det noen måter å stoppe henne. Mannen sier ingenting og lar henne følge drømmen, men barna er fortsatt små, så de vil trenge mammaen sin. Jeg har egentlig ikke noe med det, men venninnen spurte om jeg kunne flytte inn til mannen og barna for å dele på utgiftene, mens hun er borte. Så kunne jeg leie ut leiligheten min. Det var selvsagt ikke aktuelt, men hun står på sitt ang å følge drømmen. Hun har alltid vært impulsiv av seg, men etter at hun fikk barn så har det roet seg ned. Frem til nå. Billetten er kjøpt og betalt, selvsagt ikke mulig å refundere, for da kan hun angre. Kan jeg på noen som helst måte stoppe henne eller hjelpe barna på noen måte? Anonymkode: 73d90...92b 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #2 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): En mor har lenge hatt en drøm om å kunne leve av hobbyen sin. Så langt har hun ikke lykkes med det i Norge, så hun har bestemt seg for å reise til USA og følge «the big american dream». Der kan man visst lykkes med alt. Mulighetene er bedre enn Norge. Hun og mannen har 3 små barn. Mannen har ikke fullført noen studier og de leier. For en uke siden, sa hun at hun har sagt opp jobben og reiser. Planen er å lykkes innen 5-10år. Så flytter mann og barna etter. De har forberedt barna om at hun skal reise og vet ikke når hun kommer tilbake, men at de ringes ofte. Fins det noen måter å stoppe henne. Mannen sier ingenting og lar henne følge drømmen, men barna er fortsatt små, så de vil trenge mammaen sin. Jeg har egentlig ikke noe med det, men venninnen spurte om jeg kunne flytte inn til mannen og barna for å dele på utgiftene, mens hun er borte. Så kunne jeg leie ut leiligheten min. Det var selvsagt ikke aktuelt, men hun står på sitt ang å følge drømmen. Hun har alltid vært impulsiv av seg, men etter at hun fikk barn så har det roet seg ned. Frem til nå. Billetten er kjøpt og betalt, selvsagt ikke mulig å refundere, for da kan hun angre. Kan jeg på noen som helst måte stoppe henne eller hjelpe barna på noen måte? Anonymkode: 73d90...92b Dette hørtes da veldig merkelig ut. Eller, hele opplegget hørtes veldig merkelig ut. Ikke så veldig moderlig hun der. Anonymkode: 3ab28...4b1 7 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #3 Skrevet 1. august 2022 Godt forsøk… troll Anonymkode: 52637...37f 9 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #4 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette hørtes da veldig merkelig ut. Eller, hele opplegget hørtes veldig merkelig ut. Ikke så veldig moderlig hun der. Anonymkode: 3ab28...4b1 Ts her. Hele saken er veldig merkelig. Moren er ikke norsk, så kanskje det har noe med kulturen å gjøre. Anonymkode: 73d90...92b 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #6 Skrevet 1. august 2022 de har en far, så går nok helt sikkert fint. Du virker svært misunnlig og bitter Anonymkode: 44e6e...0b5 13
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #7 Skrevet 1. august 2022 44 minutter siden, AnonymBruker said: En mor har lenge hatt en drøm om å kunne leve av hobbyen sin. Så langt har hun ikke lykkes med det i Norge, så hun har bestemt seg for å reise til USA og følge «the big american dream». Der kan man visst lykkes med alt. Mulighetene er bedre enn Norge. Hun og mannen har 3 små barn. Mannen har ikke fullført noen studier og de leier. For en uke siden, sa hun at hun har sagt opp jobben og reiser. Planen er å lykkes innen 5-10år. Så flytter mann og barna etter. De har forberedt barna om at hun skal reise og vet ikke når hun kommer tilbake, men at de ringes ofte. Fins det noen måter å stoppe henne. Mannen sier ingenting og lar henne følge drømmen, men barna er fortsatt små, så de vil trenge mammaen sin. Jeg har egentlig ikke noe med det, men venninnen spurte om jeg kunne flytte inn til mannen og barna for å dele på utgiftene, mens hun er borte. Så kunne jeg leie ut leiligheten min. Det var selvsagt ikke aktuelt, men hun står på sitt ang å følge drømmen. Hun har alltid vært impulsiv av seg, men etter at hun fikk barn så har det roet seg ned. Frem til nå. Billetten er kjøpt og betalt, selvsagt ikke mulig å refundere, for da kan hun angre. Kan jeg på noen som helst måte stoppe henne eller hjelpe barna på noen måte? Anonymkode: 73d90...92b Gjesp Godt ferien snart er over? Anonymkode: 0beb7...818 10
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #8 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): de har en far, så går nok helt sikkert fint. Du virker svært misunnlig og bitter Anonymkode: 44e6e...0b5 Ts her. Det var ikke akkurat den hjelpen jeg hadde håpet på, men takk. Nei, å følge «the american dream» har aldri vært min drøm. Jeg har støttet henne, når hun har trengt barnevakt eller henting i barnehagen. Men siste påfunnet hennes, kan jeg ikke støtte. Jeg vet at det finnes kloke hoder her inne som har gitt gode råd tidligere, så jeg hadde håpet på det samme. Anonymkode: 73d90...92b 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #9 Skrevet 1. august 2022 Danseskjørt skrev (57 minutter siden): Er det en venninne av deg? Det er jeg. Anonymkode: 73d90...92b
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #10 Skrevet 1. august 2022 Uansett om dette er trolling eller ikke så må vel folk få lov å styre sine egne liv? Anonymkode: 0efba...122 5
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #11 Skrevet 1. august 2022 Tror det er best du holder deg unna hele situasjonen. Anonymkode: 6225e...dcf 6
Gjest Adobyen Skrevet 2. august 2022 #12 Skrevet 2. august 2022 Dette er nok troll igjen. Flytte til USA uten fast inntekt? Allerede fått arbeids og oppholdstillatelse? En av ektefellene får ikke meldt utflytting fra Norge heller.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #13 Skrevet 2. august 2022 År 1880 ringte og ville ha tilbake storyen sin. Anonymkode: a53a0...e7a 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #14 Skrevet 2. august 2022 Adobyen skrev (7 timer siden): Dette er nok troll igjen. Flytte til USA uten fast inntekt? Allerede fått arbeids og oppholdstillatelse? En av ektefellene får ikke meldt utflytting fra Norge heller. Ts her. Hva mener du at man ikke får meldt utflytting fra Norge? Jeg skjønner at mange synes dette lukter troll. Jeg hadde ikke trodd det selv heller. Uansett er denne en reell situasjon og jeg prøver å få moren fra å slå fra seg denne turen, kanskje utsette til barna er litt større. Jeg prøvde å Google, men fant bare om utflytting fra Norge, ikke konkret det du skriver. Arbeid og oppholdstillatelse i USA tviler jeg på hun har fått, men er ikke sikker for det spurte jeg ikke om. Anonymkode: 73d90...92b
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #15 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): En mor har lenge hatt en drøm om å kunne leve av hobbyen sin. Så langt har hun ikke lykkes med det i Norge, så hun har bestemt seg for å reise til USA og følge «the big american dream». Der kan man visst lykkes med alt. Mulighetene er bedre enn Norge. Hun og mannen har 3 små barn. Mannen har ikke fullført noen studier og de leier. For en uke siden, sa hun at hun har sagt opp jobben og reiser. Planen er å lykkes innen 5-10år. Så flytter mann og barna etter. De har forberedt barna om at hun skal reise og vet ikke når hun kommer tilbake, men at de ringes ofte. Fins det noen måter å stoppe henne. Mannen sier ingenting og lar henne følge drømmen, men barna er fortsatt små, så de vil trenge mammaen sin. Jeg har egentlig ikke noe med det, men venninnen spurte om jeg kunne flytte inn til mannen og barna for å dele på utgiftene, mens hun er borte. Så kunne jeg leie ut leiligheten min. Det var selvsagt ikke aktuelt, men hun står på sitt ang å følge drømmen. Hun har alltid vært impulsiv av seg, men etter at hun fikk barn så har det roet seg ned. Frem til nå. Billetten er kjøpt og betalt, selvsagt ikke mulig å refundere, for da kan hun angre. Kan jeg på noen som helst måte stoppe henne eller hjelpe barna på noen måte? Anonymkode: 73d90...92b Dette er vel en spøk? Stakkars kvinnemenneske som er så uopplyst 😂. "The bit american dream" er ikke noe som blir sagt i USA lengre, dette var et ordtak de brukte før i tiden - og vi utlendinger brukte før i tiden. The american dream var en tidsperiode i USA. Denne dama kommer mest sannsynelig ikke til å klare seg, uten utdanning, uten penger? Hun kommer til å få det kjipt der borte. Og hvis man skal jobbe i USA så må man ha et spesielt visum, og hvis hun ikke har utdanning eller jobbtilbud der borte - så er nok dette bare tull. Kan umulig finnes så dumme mennesker, vel. Anonymkode: 0e5c4...b73 5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #16 Skrevet 2. august 2022 Om det stemmer eller ikke, så ser jeg ikke noe galt i at en mor også vil følge sine drømmer. Er ikke mange som hadde hevet et øyebryn om det var snakk om en far gjorde det samme. Anonymkode: c8af3...bbe 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #17 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er vel en spøk? Stakkars kvinnemenneske som er så uopplyst 😂. "The bit american dream" er ikke noe som blir sagt i USA lengre, dette var et ordtak de brukte før i tiden - og vi utlendinger brukte før i tiden. The american dream var en tidsperiode i USA. Denne dama kommer mest sannsynelig ikke til å klare seg, uten utdanning, uten penger? Hun kommer til å få det kjipt der borte. Og hvis man skal jobbe i USA så må man ha et spesielt visum, og hvis hun ikke har utdanning eller jobbtilbud der borte - så er nok dette bare tull. Kan umulig finnes så dumme mennesker, vel. Anonymkode: 0e5c4...b73 Før noen misforstår, det var en tidsperiode der det var veldig enkelt å leve livet sitt fritt med mange muligheter. Slik er det ikke i usa lengre i dag. Anonymkode: 0e5c4...b73 2 1
Ulla Ullsokk Skrevet 2. august 2022 #18 Skrevet 2. august 2022 Hun kommer nok enten snart tilbake eller hun finner en ny mann og blir der. Høres ut som noe en haug menn har drevet med til alle tider. Det gjør det selvsagt ikke mer ok. Men du kan neppe gjøre annet enn å si hva du tenker. Kanskje mannen er glad for å bli kvitt henne, for alt vi vet. 7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #19 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ts her. Hva mener du at man ikke får meldt utflytting fra Norge? Jeg skjønner at mange synes dette lukter troll. Jeg hadde ikke trodd det selv heller. Uansett er denne en reell situasjon og jeg prøver å få moren fra å slå fra seg denne turen, kanskje utsette til barna er litt større. Jeg prøvde å Google, men fant bare om utflytting fra Norge, ikke konkret det du skriver. Arbeid og oppholdstillatelse i USA tviler jeg på hun har fått, men er ikke sikker for det spurte jeg ikke om. Anonymkode: 73d90...92b Hvis hun ikke har fått arbeidstillatelse så varer jo ikke visumet hennes så lenge heller. Hva er det hun egentlig skal "oppnå"? Hva er "drømmen" hennes? 🙈😂 Anonymkode: 0e5c4...b73 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #20 Skrevet 2. august 2022 har barnefaren i dette tilfellet egentlig nok penger til å dekke 100 prosent av kostnadene for resten av familien da? selvfølgelig en idiotisk ting å gjøre uansett, å bare forlate mann og barn på den måten der. Anonymkode: 214b9...491 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå