Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby er nå 5 mnd og tanken på sex er fortsatt nesten bare ekkelt. Etter første barn var sexlivet tilbake bare uker etter fødsel, men nå er det helt dødt. Har aldri hatt tørkeperiode og jeg savner å ha lyst. Det sliter på forholdet med samboer. Har hatt sex flere ganger men jeg syntes det er helt forferdelig og er kvalm lenge etterpå. Senest i kveld og jeg føler meg skikkelig dritt.

Hvor lang tid skal det liksom ta? 

Anonymkode: cadb7...dcc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Følger. Minstemann er 12 år og jeg lurer på det samme.

Anonymkode: ffb44...f28

AnonymBruker
Skrevet

Om lysten til å få lyst er der kan man klare å restarte lysten ved hjelp av onanering, jobbe med kontrakten mellom hode og kropp ved å bruke tid på å sanse kroppen (etter min erfaring lettest i dusjen med såpe, eller bodylotion), og ved å bevisst trekke frem seksuelle fantasier man tidligere hadde, og skape nye. Fint å lese bøker eller se filmer man tidligere fant opphissende. 

Jeg har restartet min seksualitet slik flere ganger i løpet av et langt samliv. Både småbarn og store bekymringer tok lysten. Første gang tok det et par uker, nå er jeg så dreven i dette at det tar et par dager. 

Uansett, ikke ha sex uten lyst. Det ødelegger bare enda mer. Vekk sanser og seksualitet først. 

Anonymkode: 5ef1e...28c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Om lysten til å få lyst er der kan man klare å restarte lysten ved hjelp av onanering, jobbe med kontrakten mellom hode og kropp ved å bruke tid på å sanse kroppen (etter min erfaring lettest i dusjen med såpe, eller bodylotion), og ved å bevisst trekke frem seksuelle fantasier man tidligere hadde, og skape nye. Fint å lese bøker eller se filmer man tidligere fant opphissende. 

Kjempebra tips! Skulle ønske det virket for meg. Forhåpentligvis vil det hjelpe for ts.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ammer du? Man skal ikke kimse av hormoner, de kan ha enormt mye å si for lysten.

Ellers så tipper jeg du er mye sliten? Med en baby og et barn fra før så er kanskje ikke overskuddet helt der. For mange av oss må overskuddet for at lysten skal komme.

Hvordan er følelsene for mannen din? Har han stilt opp?

Anonymkode: 73e79...336

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Kjempebra tips! Skulle ønske det virket for meg. Forhåpentligvis vil det hjelpe for ts.

Kjenner ingen det ikke har virket for, bortsett fra en som var ferdig med mannen, og ikke ønsket å få lyst på ham igjen. Det er forståelig. 

Nå skulle jeg sikkert skrevet det mer detaljert, men har skrevet om dette så mange ganger at jeg har blitt litt lei av å skrive utfyllende om prosessen. Uansett, en slik restart av seksualitet krever vilje, dedikasjon til prosessen og det krever gjerne litt tid. Et par av mine venninner sa at det ikke fungerte for dem etter en-to uker, men da fikk de beskjed om å ikke gi opp så fort, men heller bli mer dedikert til det. Da løsnet det for dem også etterhvert. 

Ja det krever innsats, men er verdt det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvor lang tid skal det liksom ta? 

For oss tok det noen år🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 32fb4...2a9

AnonymBruker
Skrevet

3mnd etter fødsel her og lurer litt på det samme. Har trodd før fødsel at det kom til å gå seg fort til og at alt kom til å bli relativt vanlig. Men jeg har null lyst, jeg har fortsatt litt smerter der jeg ble sydd og er øm og orker egt så vidt tanken på kyss 🙈

Anonymkode: fadee...128

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.8.2022 den 8.07):

Ammer du? Man skal ikke kimse av hormoner, de kan ha enormt mye å si for lysten.

Ellers så tipper jeg du er mye sliten? Med en baby og et barn fra før så er kanskje ikke overskuddet helt der. For mange av oss må overskuddet for at lysten skal komme.

Hvordan er følelsene for mannen din? Har han stilt opp?

Ja fullammer. Men sover for det meste ganske godt om natta og er egentlig ikke så sliten. Mannen sover like godt som han alltid har gjort siden han ikke deler rom med meg og baby mens hun fortsatt er så liten.

Ikke så mye følelser for mannen, de har vært borte i noen år men vi har det godt sammen ellers.

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

3mnd etter fødsel her og lurer litt på det samme. Har trodd før fødsel at det kom til å gå seg fort til og at alt kom til å bli relativt vanlig. Men jeg har null lyst, jeg har fortsatt litt smerter der jeg ble sydd og er øm og orker egt så vidt tanken på kyss 🙈

Uff, skal ikke være enkelt 😕 Kyss er stress her også. Gruer meg nesten til han flytter inn på soverommet igjen også...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.8.2022 den 0.40):

Jeg har restartet min seksualitet slik flere ganger i løpet av et langt samliv. Både småbarn og store bekymringer tok lysten. Første gang tok det et par uker, nå er jeg så dreven i dette at det tar et par dager. 

Uansett, ikke ha sex uten lyst. Det ødelegger bare enda mer. Vekk sanser og seksualitet først. 

Takk for kjempefint råd, det skal jeg prøve! Krysser fingrene

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

3mnd etter fødsel her og lurer litt på det samme. Har trodd før fødsel at det kom til å gå seg fort til at alt kom til å bli relativt vanlig. Men jeg har null lyst, jeg har fortsatt litt smerter der jeg ble sydd og er øm og orker egt så vidt tanken på kyss 🙈

Men det er helt normalt altså. Og 3mnd er egentlig ingenting i denne sammenhengen, mange underlivt trenger lenger tid på å komme seg (eller i alle fall nok til at sex blir godt igjen). Mange føler seg også så "touched out" som de sier på engelsk. Man har babyen på seg nesten hele tiden, man er kanskje litt mettet på kroppskontakt. Sånn biologisk så er det nok for mange kropper hormonelle grunner til at man ikke har enorm sexlyst rett etter at man har fått et barn, kroppen er jo kanskje ikke superklar for neste svangerskap og da er det på en måte ingen biologisk grunn til å få lyst.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja fullammer. Men sover for det meste ganske godt om natta og er egentlig ikke så sliten. Mannen sover like godt som han alltid har gjort siden han ikke deler rom med meg og baby mens hun fortsatt er så liten.

Ikke så mye følelser for mannen, de har vært borte i noen år men vi har det godt sammen ellers.

Uff, skal ikke være enkelt 😕 Kyss er stress her også. Gruer meg nesten til han flytter inn på soverommet igjen også...

Men det er kanskje ikke så rart om lysten ikke er flammende hvis følelsene ikke er der?🤔 Hadde du lyst på han før svangerskapet til tross for manglende følelser?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men det er kanskje ikke så rart om lysten ikke er flammende hvis følelsene ikke er der?🤔 Hadde du lyst på han før svangerskapet til tross for manglende følelser?

Delvis, jeg har alltid hatt en veldig høy sexlyst men det er vel ikke han spesifikt jeg har tent på. Men etter 9 mnd med prøving og pliktsex hver 2-3 dag var jeg veldig glad for å slippe når jeg ble gravid, da ble jeg kvalm av tanken på sex. Men fra andre trimester var lysten på plass som den pleier.

AnonymBruker
Skrevet

Søvnmangel og stress er drepen for lysten. 

Jeg har en krevende 4-åring, og en på 1,5 som sover helt rævva. Sexlyst husker jeg knapt hva er for noe... 

Anonymkode: b0d09...0f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...