AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #1 Skrevet 1. august 2022 Fordi jeg må stå opp med barna klokken 07, og gir dem ikke mat før han står opp og han lager frokost til alle. altså barna er ikke sultne, vi ser morgentv og andre ting, evt finner de seg noe i kjøleskapet til det er frokosttid. Selvfølgelig om de hadde girt uttrykk for at de sultne hadde jeg lagd en brødskive, men spiser ikke selv frokost før det har gått noen timer, så ser ikke poenget når de heller ikke klager og får mat 2 timer senere. og ja, sånn er det hele tiden om jeg er den som våkner, ikke bare i sommerferien. Anonymkode: fbfaa...847
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #2 Skrevet 1. august 2022 Har du sagt til ham at de ikke er sultne, da? Anonymkode: 9a6fd...650
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #3 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har du sagt til ham at de ikke er sultne, da? Anonymkode: 9a6fd...650 TS her. Ja, det er hva jeg sier. Men da svarer han «er det mulig å ikke være sultne om morgenen? Du sier det bare fordi du er lat» Skulle stå mamma* i tittelen forresten. Anonymkode: fbfaa...847
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #4 Skrevet 1. august 2022 Det sier han som ikke gidder å stå opp 🙄 en av dere viser jo mer ansvar her og det veit han sikkert selv.. Anonymkode: c9e7f...085 4 1
elinoooor Skrevet 1. august 2022 #5 Skrevet 1. august 2022 Slik er sønnen min også, alltid vært. Han spiser gjerne ikke frokost før 2-3 timer etter han har stått opp. Så du er ikke alene, og hva er poenget med å lage mat når de ikke er sultne? Blir bare mat som evt må bli kastet. Burde heller være glad for at han får noen ekstra minutter/timer søvn enn å klage på noe som ikke er noe å klage på.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #6 Skrevet 1. august 2022 Han får begynne å stå opp 7 selv, da. Anonymkode: 655b5...86d 7
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #7 Skrevet 1. august 2022 Begynn på frokosten, og du vil se at barna vil spise . Du er voksen og barn er barn. Hvorfor skal du se tv når det er andre ting du kan gjøre som nettopp å lage frokost? Da hjelper du HELE familien, inkludert deg sjøl Anonymkode: 2e514...fa0 2
Svartfugl Skrevet 1. august 2022 #8 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her. Ja, det er hva jeg sier. Men da svarer han «er det mulig å ikke være sultne om morgenen? Du sier det bare fordi du er lat» Skulle stå mamma* i tittelen forresten. Anonymkode: fbfaa...847 Er han like slem mot deg ellers, eller er det bare på morgenen han er manipulativ og kaller deg stygge ting? 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #9 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): TS her. Ja, det er hva jeg sier. Men da svarer han «er det mulig å ikke være sultne om morgenen? Du sier det bare fordi du er lat» Skulle stå mamma* i tittelen forresten. Anonymkode: fbfaa...847 Han er teit. Ja, det er faktisk maaange folk der ute som ikke har matlyst på morgenen og som enten motvillig presser i seg frokost eller som venter til de faktisk er sultne. Det er bare bra at barna lærer å lytte til kroppen og sultfølelsen sin. Er jeg egentlig sulten eller spiser jeg nå kun fordi alle sier man MÅ spise frokost? Anonymkode: 513cf...ba5 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #10 Skrevet 2. august 2022 Så lenge ungene er store nok til å hente mat selv, er det vel greit å ikke servere grytidlig? Men du kan gjerne lære dem å drikke vann om morgenen. Anonymkode: 655b5...86d 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #11 Skrevet 2. august 2022 At de begynner å finne mat selv ville jeg sett på et GANSKE klart tegn på at de er sultne... 🙄 Lag frokost 7.30. Selv om DU ikke er sulten før senere, så er tydeligvis ungene det. Og det kan godt hende at de er det selv om de ikke sier i fra eller henter seg mat i kjøleskapet. Jeg antar at han er stefar, siden dere ikke bytter på å stå opp med barna? Anonymkode: 0c522...926 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #12 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): At de begynner å finne mat selv ville jeg sett på et GANSKE klart tegn på at de er sultne... 🙄 Lag frokost 7.30. Selv om DU ikke er sulten før senere, så er tydeligvis ungene det. Og det kan godt hende at de er det selv om de ikke sier i fra eller henter seg mat i kjøleskapet. Jeg antar at han er stefar, siden dere ikke bytter på å stå opp med barna? Anonymkode: 0c522...926 Hvor står det at de finner frem mat selv? Anonymkode: 513cf...ba5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #13 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvor står det at de finner frem mat selv? Anonymkode: 513cf...ba5 Se uthevet tekst AnonymBruker skrev (10 timer siden): Fordi jeg må stå opp med barna klokken 07, og gir dem ikke mat før han står opp og han lager frokost til alle. altså barna er ikke sultne, vi ser morgentv og andre ting, evt finner de seg noe i kjøleskapet til det er frokosttid. Selvfølgelig om de hadde girt uttrykk for at de sultne hadde jeg lagd en brødskive, men spiser ikke selv frokost før det har gått noen timer, så ser ikke poenget når de heller ikke klager og får mat 2 timer senere. og ja, sånn er det hele tiden om jeg er den som våkner, ikke bare i sommerferien. Anonymkode: fbfaa...847 Anonymkode: 0c522...926
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #14 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Se uthevet tekst Anonymkode: 0c522...926 Stikkordet er vel eventuelt. Anonymkode: 655b5...86d 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #15 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han er teit. Ja, det er faktisk maaange folk der ute som ikke har matlyst på morgenen og som enten motvillig presser i seg frokost eller som venter til de faktisk er sultne. Det er bare bra at barna lærer å lytte til kroppen og sultfølelsen sin. Er jeg egentlig sulten eller spiser jeg nå kun fordi alle sier man MÅ spise frokost? Anonymkode: 513cf...ba5 For noe tøv !! Det er bra at små barn lærer seg å lytte til kroppen og sultfølelsen ? Hallo?? Det er bare å pelle seg i gang med frokosten og vær en forelder som tar seg av barna. Å sitte og se på morgentv kan en gjøre når bara er så store at de står opp selv og lager seg frokost i helgene. Dette er en mor som ikke har lyst å gjøre så mye på morningen, men vil at andre skal gjøre det. Anonymkode: 2e514...fa0
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #16 Skrevet 2. august 2022 Ærlig talt. Du står opp med barna hver eneste morgen? Hvorfor står ikke faren opp? Her spiser vi som regel frokost 7.30-8. Enten vi står opp 6 eller 7.25. Og hvem som står opp med barna og/eller lager frokost varierer. Anonymkode: 519e3...296 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #17 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): For noe tøv !! Det er bra at små barn lærer seg å lytte til kroppen og sultfølelsen ? Hallo?? Det er bare å pelle seg i gang med frokosten og vær en forelder som tar seg av barna. Å sitte og se på morgentv kan en gjøre når bara er så store at de står opp selv og lager seg frokost i helgene. Dette er en mor som ikke har lyst å gjøre så mye på morningen, men vil at andre skal gjøre det. Anonymkode: 2e514...fa0 Du mener det er bra at de lærer å ignorere kroppens signaler? Jaja, det er en vei til å få tjukke barn. Å tvinge i dem mat er helt bak mål. Tilby, ja. Men å tvinge dem til å spise frokost hvis de egentlig ikke er sultne er helt feil. Anonymkode: 513cf...ba5 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #18 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette er en mor som ikke har lyst å gjøre så mye på morningen, men vil at andre skal gjøre det. Anonymkode: 2e514...fa0 Og en far som vil at mor skal gjøre alt, hvis man skal følge logikken. Anonymkode: 655b5...86d 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #19 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Du mener det er bra at de lærer å ignorere kroppens signaler? Jaja, det er en vei til å få tjukke barn. Å tvinge i dem mat er helt bak mål. Tilby, ja. Men å tvinge dem til å spise frokost hvis de egentlig ikke er sultne er helt feil. Anonymkode: 513cf...ba5 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Du mener det er bra at de lærer å ignorere kroppens signaler? Jaja, det er en vei til å få tjukke barn. Å tvinge i dem mat er helt bak mål. Tilby, ja. Men å tvinge dem til å spise frokost hvis de egentlig ikke er sultne er helt feil. Anonymkode: 513cf...ba5 Hvordan i alle dager fikk du det til å bli at jeg er en som bidrar til å få tjukke barn? Har du peiling på å oppdra barn eller ? Når en har fått barn så er en den personen som skal vise omsorg og sunne rutiner. I dette tilfellet er det mor som står opp og da er det soleklart at hun begynner på frokosten og far kan komme til å bidra, selvfølgelig. Men en slenger seg ikke opp i sofaen og venter på at far skal skal stå opp og lage frokost . En setter i gang med dagen og bidrar, enkelt og greit Jeg trodde folk trengte å være effektive om morningene siden både jobb og barnehage står på agendaen . Skolen har ikke begynt enda Har du levd en stund så skjønner du at dette er lite nyttig oppførsel i hverdagen. Foreldre blir enige om å dele på oppgavene Anonymkode: 2e514...fa0 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #20 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Og en far som vil at mor skal gjøre alt, hvis man skal følge logikken. Anonymkode: 655b5...86d Det vet vi ingenting om. Denne tråden handler om en mor som er fornærmet fordi far har kommentert denne tilbakelente holdningen hun har om morningen. Far lager jo frokost så han er jo ikke helt ute eller? Men vi har ikke fars historie … Anonymkode: 2e514...fa0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå