Gå til innhold

Noen som kjenner til orfiril medisin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker orfiril medisin. Jeg lurer på hvilke bivirkninger den medisinen har. Og hva som er fordelene med den. Om det er flere som bruker eller har brukt den medisinen. Hvordan var det før og etterpå. Jeg har jo lyst til å bli medisin fri. Kanskje i sin tid. Men helsevesen må jo vurdere dette.

Anonymkode: d3072...a42

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt brukte den 1 års tid. Mot epilepsi. Det endte med en haug med bivirkninger. Hyperaktivitet… masse uro i kroppen. Måtte slutte/ trappe ned helt. Hadde et bedre liv uten medisin og tok heller de anfallene som evt skulle komme.

Anonymkode: a7fde...710

AnonymBruker
Skrevet

Bivirkninger er individuelt. Du får den for en sykdom så det er vurdert til at du trenger en medisin. Det er fordeler og ulemper med alt. Barnet mitt har brukt mye i mange år og den fungerer bedre enn mye annen antiepileptika. Barnet har prøvd 12 forskjellige ( et av gangen i tillegg til orfiril, men de andre måtte skrotes pga bivirkninger.) Den kan gi hyperaktivitet og sinne. Påvirke dine kognitive ferdigheter. Det er et mye brukt preparat i mange tiår som fungerer for mange. All antiepileptika har mye mulige dårlige bivirkninger. 

Anonymkode: ce951...6e7

Skrevet

Jeg ble svært agitert av den. Og fikk også synsforstyrrelser av den, men det var gang nr tre jeg ble satt på den. Uansett ikke en bra medisin for meg. 

Bivirkninger kan du lese om i felleskatalogen btw. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte den for å roe abstinenser da jeg trappet av en annen medisin. Er vanskelig å skille hva som skyldtes Orfiril og hva som skyldtes bivirkninger av andre medisiner jeg gikk på, men jeg opplevde i hvert fall ikke noen nye bivirkninger eller økning av de jeg allerede opplevde, så jeg tror den var "snill" i mitt tilfelle. :)

Anonymkode: 869ba...0ec

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk litt forhøyede leververdier (ikke farlig) etter langtidsbruk, litt nedsatt konsentrasjon og i all hovedsak oksehunger. Mange legger på seg en del når de starter på orfiril. Har byttet den ut med noe annet i et par år nå pga ønsket om barn, men merker ikke veldig stor forskjell ang bivirkningene (tror mine var milde). Etter barn vil jeg nok tilbake på orfiril for den er mer effektiv enn det jeg bruker nå. 

Anonymkode: a5566...885

AnonymBruker
Skrevet

Det ligger jo pakningsvedlegg til alle medisiner som lister opp hva den virker for, og hvilke bivirkninger den ev. kan gi. Hvis du ikke har pakningsvedlegget, skriver du inn medisinnavnet i googel og leser om denne i felleskatalogen som ligger på nett.

Anonymkode: fc6ed...dbf

Skrevet

Jeg fikk den mot mani. Endte med å tisse i sengen på den så den ble seponert

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...