Gå til innhold

Dere med litt eldre barn - sier du ofte «Jeg elsker deg»?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

11-åringen min er veldig tween for tiden, nokså tidlig moden, fikk nylig sin første menstruasjon og føler hun gjerne vil «arrestere» meg på ting jeg har gjort og sagt evt ikke har gjort og sagt! 😅 

Jeg er nok en ganske bestemt mamma, sier klart fra om oppførsel jeg ikke tolererer men føler også jeg er god til å gi positive tilbakemeldinger og ros. 

I kveld sier hun plutselig: «Hvorfor sier du og pappa aldri at dere elsker oss til oss»? (henne og søster på 9 år) Trodde selv jeg sier det nå og da, men stemmer at dette ikke er noe jeg sier daglig/ fast. De har visst hatt en samtale i dag, noen av jentene i klassen og andre har uttrykt at det er så flaut når foreldrene roper: «Jeg elsker deg» når venner hører på, før skolen f.eks. Jeg drar først på jobb om morgenen og da ser jeg ikke alltid ser dem før jeg drar. Og om kvelden legger de seg ofte selv. 

Jeg svarte at det stemmer at jeg ikke sier dette så ofte, men at det ikke betyr at jeg/ vi ikke elsker dem. Kan «aldri» huske at mine foreldre sa dette til meg, men jeg visste/ vet jo at de elsker meg. Følte meg plutselig feil, som en dårlig mamma. Jeg er 46 år, kanskje er det innvirkende? 

Anonymkode: 2b34d...783

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier det flere ganger daglig til mine på 11 og 14 år. Jeg sier det alltid før de legger seg. (Selv om de går og steller seg for kvelden selv, kommer de alltid innom meg for å få/gi en klem og si god natt. Da sier jeg at jeg elsker dem.) Jeg tenker jo at det er viktigere at man viser det enn at man sier det, men for oss har dette blitt en god avslutning på dagen. Har vi hatt en tøff dag med konflikter er det også ekstra viktig for meg at vi prater om det før de legger seg og at jeg har fortalt dem at jeg elsker dem.

(Jeg er 44 år og heller ikke oppvokst med at min forelder brukte det uttrykket.)

Anonymkode: 1f2a5...817

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 25 år, og foreldrene mine som er nærmere din alder, og vi sier jeg er glad i deg(pappa)/jeg elsker deg(mamma) hver gang vi avslutter en telefonsamtale eller et besøk, selv den dag idag. Kan ikke huske at jeg syns det var særlig kleint heller egentlig, må jo ikke rope det etter barna.
Min stemor sa alltid da jeg var yngre at man måtte skilles som venner og si man er glad i hverandre for man vet aldri når det blir siste gang en sier det..❤️Hjerteskjærende men også så innmari sant. 

Så i mitt tilfelle med egen sønn sier jeg det så ofte jeg kan og hver gang følelsen av at jeg elsker han bobler over. Jeg er dog ung og min sønn er 1,5 år😂 men de ordene til stemoren min låste seg veldig hos meg, og de holder jeg godt ved selvom det sikkert er 16 år siden… så jeg håper jeg er like flink til å si og vise at jeg elsker han gjennom hele hans liv - også i klein pubertet❤️ 

Anonymkode: fdf2c...cca

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier det hver eneste dag til mine barn på 12, 10 og 8. Mine foreldre sa det sjeldent til søstrene mine og meg. Folk er forskjellige, noen sier det ofte, noen ikke så ofte. Jeg synes det var dumt at foreldrene mine ikke sa det noe særlig da jeg var liten, men i voksen alder skjønner jeg dem godt, det kom ikke naturlig for dem. Allikevel viste de meg at de var glade i meg, og det burde være godt nok.

Anonymkode: 74bea...cf9

AnonymBruker
Skrevet

Sa det oftere når de var mindre, særlig ved leggetid, men blitt mindre med årene, uten at jeg elsker de mindre. Må finne noen situasjoner og si det. Men blir nok ikke naturlig for meg å si det flere ganger om dagen. 

Kjenner litt på at alt skal bli en «foreldre-konkurranse» og man skal gjøre alt etter en modell. Jeg og mannen sier «aldri» Jeg elsker deg til hverandre, men støtter hverandre gjennom tykt og tynt og vet jo (stort sett) at kjærligheten er der. 

Anonymkode: 2b34d...783

Skrevet

Sier det nok ikke muntlig til mine barn så ofte. De er voksne, og bor for seg selv. Men skriver det ofte på meldinger når jeg chatter med de. Og sier det når jeg eller de skal reise noen plasser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...