Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg fikk brev om innvilget foreldrepermisjon fra nav i dag. Det som er rart er at det står i brevet hvilke perioder jeg få foreldrepenger, og i brevet står den første perioden med oppstart 2 dager etter termin?

Er det ikke sånn at alle har krav på å gå ut i permisjon 3 uker før termin? 

Da jeg søkte ble det noe rot i skjemaet, så de 3 ukene ble borte fra søknaden. Jeg ringte nav som åpnet fjernhjelp og fikk sett på søknaden sammen med meg. De sa da at det ikke gjorde noe om de 3 ukene ikke var med i søknaden fordi de tar utgangspunkt i termindato uansett.

Er det automatikk i det selv om det ikke står i innvilgelsesbrevet?

Anonymkode: 0fbde...317

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På mitt vedtak stod det dato 3 uker før. Jeg tror du bør kontakte nav. dette er jo penger jobben din skal få tilbake og da får de ikke disse pengene. 

Anonymkode: 74c02...fd8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

På mitt vedtak stod det dato 3 uker før. Jeg tror du bør kontakte nav. dette er jo penger jobben din skal få tilbake og da får de ikke disse pengene. 

Fikk også vedtak om innvilgelse idag, så det er helt oppdatert ifht nytt lovverk og system. 

Står at det er automatisk laget vedtak, så da har de nok tatt utgangspunkt i det som ble sendt inn i søknad, og ikke det som personen i telefonen mente. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fikk også vedtak om innvilgelse idag, så det er helt oppdatert ifht nytt lovverk og system. 

Står at det er automatisk laget vedtak, så da har de nok tatt utgangspunkt i det som ble sendt inn i søknad, og ikke det som personen i telefonen mente. 

Ja, det jeg også regner med. Man får jo valget i søknaden om man ønsker de tre ukene før termin eller ikke, så hvis du har valgt disse bort (ved et uhell), så er det jo ingen automatikk i at disse er inkludert. Selv om man har rett på dem. 

Anonymkode: 0a420...143

AnonymBruker
Skrevet

Logg inn på NAV og endre søknaden din. Det kan gjøres så mange ganger du ønsker, også når den er ferdig vurdert. 

Anonymkode: 869a4...b5d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...