AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #1 Skrevet 1. august 2022 Jeg har nettopp søkt på jobb som elevveileder (assistent) på vgs for elever med sammensatte utfordringer. Jeg har jobbet mange år i barnehage, men kjenner jeg er totalt utslitt av dette, og ønsker å gjøre noe annet. Noen med erfaring fra en slik arbeidsplass? Har noen spørsmål: - mye utagering? - hva består skolehverdagen av? - er det én til én? - hva forventes av en elevveileder? - er det veldig hektisk? (Føler det skjer 100 ting på en gang i barnehage, og håndterer ikke det konstante stresset gjennom hele dagen🙈) Anonymkode: 918ce...4b3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #2 Skrevet 2. august 2022 Jeg har ikke erfaring, men har et bilde av hva det går ut på, da jeg har flere ungdommer i hus som skal inn på den linjen. (førstemann i høst) Utagering er vel veldig avhengig av hvem man er assistent på. Noen kan utagere, andre gjør det ikke. Her er en som kan finne på å bruke stemmen, og kaste ting i gulvet, men ikke er utagerende mot personer. Den andre utagerer aldri, men kan finne på å gå i streik, og da er det boms ned på stolen og der blir man. Så det varierer. Om det er en til en tenker jeg er sikkert forskjellig fra situasjon til situasjon, men jeg gjetter at mye er en til en. Hva skolehverdagen består av er vel også veldig forskjellig. Noen er jo endel inne i klassen, så da er man med og støtter der. Andre trenger mer hjelp til ADL aktiviteter. Er sannsynligvis endel turer. Matlaging, øve på handling, øve på det sosiale. Og det er jo opplæring på noe vis, enten alene eller i gruppe. Hvis jeg skulle sagt hva jeg forventer av elevveileder på mine barn er det at de ser ungdommen for den de er, ikke tar ting personlig og er flinke til å jobbe med hendene på ryggen, men har et våkent blikk, så de kan gripe inn 3 sekunder før det går galt. At de samarbeider godt med foreldrene, og er profesjonelle i omgang med både foreldre og ungdommer. Anonymkode: b80ec...2c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå