AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #1 Skrevet 1. august 2022 I hele mitt voksne liv har jeg vært forundret over at andre voksne kan bli "dausjuke" og ha det gående i begge ender, flere dager i strekk, når de får omgangssyken i hus. Jeg har små barn, og jobber i tillegg med barn, så jeg har hatt omgangssyke mye i mitt voksne liv. Jeg har allikevel ikke vært skikkelig syk av den siden jeg var barn. Jeg kaster aldri opp og har god allmenntilstand. Jeg må bare fly en del på do, men har lite ubehag dersom jeg ikke må holde meg. Andre som har det som meg? Hva er egentlig mest vanlig? Anonymkode: 2e29d...aa4
Gjest Adobyen Skrevet 1. august 2022 #2 Skrevet 1. august 2022 (endret) Så heldige dere er. Jeg er dessverre som de fleste andre og blir dausjuk, ofte i flere dager. Har heldigvis ikke hatt det på et par år pga korona, meter, isolasjon osv, litt avstand mellom folk passer meg best. Endret 1. august 2022 av Adobyen
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #3 Skrevet 1. august 2022 Blir nesten aldri smittet av noe som kommer i hus jeg💪 Anonymkode: c5307...27b
Topsi Skrevet 1. august 2022 #4 Skrevet 1. august 2022 Hatt det 3 ganger son jeg kan huske. Første 2 var greit nok. Siste gangen, nå i mai, helt fullstendig grusomt en kvalme så intens at det føltes smertefullt, og så mye oppkast, trodde ikke det var mulig å bli så kvalm...
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #5 Skrevet 1. august 2022 Mannen er som deg. Sykt dårlig gjort, alle vi andre blir dausjuke og han får muligens et par omganger med lett diaré Anonymkode: ab917...ab9
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #6 Skrevet 1. august 2022 Her hjemme så blir jeg som regel kvalm og kaster litt opp, men en sjelden gang blir jeg mer dårlig. Den verste gangen var en gang jeg var i utlandet. Har aldri vært så dårlig før. Hadde jeg bodd alene så tror jeg at jeg bare hadde ligget på baderomsgulvet og gjort det jeg måtte. Det var helt forferdelig. Ja, jeg vet at det var noroviruset pga kommentarer/erfaringer i en gruppe på fb Anonymkode: 8b206...7d3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #7 Skrevet 2. august 2022 Jeg kan aldri huske å ha hatt omgangssyke, men både mann og barn har hatt det opptil flere ganger. Men ikke så ofte, de gikk i utendørs barnehage og da var det lite smittsomme sykdommer som florerte. Så jeg har ikke fått testet teorien sånn skikkelig mange ganger. Anonymkode: 4ed92...133
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #8 Skrevet 2. august 2022 Det er også ett omgangssykevirus som heter Rotavirus -den er kraftigere og sitter lenger i en Noroviruset. Fører oftere til dehydrering. Anonymkode: 6d0ca...eb5
Avstand Skrevet 2. august 2022 #9 Skrevet 2. august 2022 Går heldigvis mange år mellom gangene jeg har det. Varer som regel 1 hel dag, hvor jeg ikke orker annet enn å ligge i senga. Klarer ikke en gang å stå opp og hente meg drikke. Er jeg alene så må jeg, men det er utmattende. Må ha bøtte fordi jeg ikke har krefter til å løpe på do. Kan føle meg helt frisk igjen dagen etter, men er sliten etter dårlig søvn og intens sykdom. Får det bare slik at jeg spyr. Ville heller hatt diaré altså... det er den verste sykdommen jeg har kjent på. Tar lett heller 2 uker med influensa!
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #10 Skrevet 2. august 2022 Herregud så heldig du er. Vi hadde det nå i vinter og jeg spøy konstant i 12 timer, og var død i flere dager etterpå. Anonymkode: fcc59...ca4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå