Gå til innhold

Erfaring med foreldrepermisjon og deltidsstudent?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det veldig dumt å bli gravid som deltidsstudent? På et studie med lite samlinger og litt praksis? 

hvordan fungerer foreldrepermisjon gjennom studie? 

hva er dine erfaringer?

del gjerne

Anonymkode: 9c635...5cc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå kan far velge å ta sin når han ønsker og det er lettere å dele opp enn tidligere. Har ikke gjort det selv, men tenker dermed det bør være ganske greit at far bruker sin permisjon når du studerer/må møte. Husk at du må ta ut første 6 uker. 

Anonymkode: f8d26...960

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fulltidsstudent og gravid. For oss virker det som det kommer til å fungere helt fint! Samboer tar 40 uker permisjon + 5 uker ferie, og begge er da hjemme med baby, utenom de få dagene jeg har obligatorisk undervisning (vi har lite av det). Jeg får fortsette på studiet og tar i tillegg tillegslån på 4000,- slik at jeg har 12 500,- i måneden og samboer har fulltidslønn siden han har foreldrepenger fra sin fulltidsjobb. Når hans perm er over blir jeg værende hjemme med baby med kontantstøtte og ender da opp med stipend + kontantstøtte, ergo 16 000,- i måneden det siste halve året av bacheloren min, før jeg blir ferdig utdannet og får Jobb når babyen samtidig begynner i barnehage:)

Anonymkode: 81bea...aaf

AnonymBruker
Skrevet

.

Anonymkode: 9c635...5cc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar fulltids samlingsbasert utdanning, og vi har lagt opp til at far har perm de ukene jeg har obligatorisk oppmøte, de andre ukene er jeg jo hjemme (og får foreldrepenger) og kan gjøre skolearbeid når samboer er hjemme. Det blir litt frem og tilbake for far og baby om det skal ammes mye, men det tar vi når vi kommer så langt (termin i oktober her). 

Får forsåvidt støtte fra både lånekassen og NAV pga jeg har opptjent rett til foreldrepenger, så økonomien er ingen problem her. 

Det er viktig å tenke over om studiet du tar er «lett» nok til at du klarer både baby og studie samtidig. Det kan jo hende du får en veldig krevende baby, lite søvn ol. Eventuelt så kan man få permisjon fra studiet uten å miste plassen.

Anonymkode: 426ee...774

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...