AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #1 Skrevet 1. august 2022 Nå er ikke meningen å drite ut, eller tøyse med alvorlige, mentale lidelser. Men jeg har en teori om at KG er overrepresentert med ulike psykiske lidelser. Det har tidligere blitt stadfestet at verden utenfor ikke representerer KG, og det må være godt. Jeg har opplevd å få fjerne svar. Da snakker jeg ikke om noe som er litt utenfor, men det blir svart på helt andre ting. Det er store konspirasjonsteorier, generaliseringer typ, "alle *sett inn gruppe her*. Mange innlegg bærer preg av svart-hvitt tenkning, typ snill-slem osv. Mange innlegg bærer også preg av vrangforestillinger. Altså, ting som rett og slett ikke stemmer overens med virkeligheten. Det er også mange som tenker at noen er ute etter dem, og hisser seg opp over en lav sko og går til angrep på forfatteren bak innlegget. Dette er sikkert en meningsløs tråd å starte da jeg ikke regner med at alle utleverer sykdomshistorikken sin her. Temaet er jo også ganske umulig å gjøre statistikk på dersom alle ikke er ærlige. Jeg ønsker bare å få deres respons. En kan jo lure på om en er gæren selv tilslutt. Hvor mye oppriktig god og sunn debatt har du fått på KG? Anonymkode: ce933...579
Zoey Skrevet 1. august 2022 #2 Skrevet 1. august 2022 Det du ser er nok mer effekten av anonym-på-internet. Alle tenker gærne ting, men vi oppfører oss stort sett innen folkeskikkens rammer ute blant venner og ukjente. Men her inne er det nok mye - mye - lavere terskel for å ytre både rare meninger og tanker, stille spørsmål man aldri ville stilt i kafeteriaen på jobb eller på venninnekveld, lufte irritasjoner som før internet kun ville blitt luftet i en velbevoktet dagbok og en haug mer eller mindre vellykket vitsing med hverandre. 6 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #3 Skrevet 1. august 2022 Tror det er litt blåøyd å tenke at alle de som skriver syke ting på KG feiler noe, eller at folk med reell psykiatri nødvendigvis skriver psyke ting. Sistnevnte tar gjerne medisiner. Men jeg tror det er en del som skriver på KG når de er full/rusa og at en del av tullet er "fylleprat". Anonymkode: 41616...512
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #4 Skrevet 1. august 2022 Zoey skrev (1 minutt siden): Det du ser er nok mer effekten av anonym-på-internet. Alle tenker gærne ting, men vi oppfører oss stort sett innen folkeskikkens rammer ute blant venner og ukjente. Men her inne er det nok mye - mye - lavere terskel for å ytre både rare meninger og tanker, stille spørsmål man aldri ville stilt i kafeteriaen på jobb eller på venninnekveld, lufte irritasjoner som før internet kun ville blitt luftet i en velbevoktet dagbok og en haug mer eller mindre vellykket vitsing med hverandre. Det er et godt poeng. Anonymiteten får tydeligvis frem det verste i folk. I tillegg til at det sikkert er mye trolling. Det er vanskelig å vite hva som er hva tilslutt. Anonymkode: ce933...579 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #5 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror det er litt blåøyd å tenke at alle de som skriver syke ting på KG feiler noe, eller at folk med reell psykiatri nødvendigvis skriver psyke ting. Sistnevnte tar gjerne medisiner. Men jeg tror det er en del som skriver på KG når de er full/rusa og at en del av tullet er "fylleprat". Anonymkode: 41616...512 Ser at den var litt kjapp. Mange kontroversielle meninger trenger selvfølgelig ikke å skyldes psykisk sykdom. Jeg kunne endret tittel til: "hvor stor andel av KG brukere skriver innlegg i ruspåvirket tilstand?" Mange faktorer inne i bildet i dette forumet. Og svaret på spørsmålet mitt er nok sammensatt. Anonymkode: ce933...579
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #6 Skrevet 1. august 2022 Reagerer mer på alle som har en psykopat som eks, eller svigermor osv. Anonymkode: e1e2a...7ef 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #7 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Reagerer mer på alle som har en psykopat som eks, eller svigermor osv. Anonymkode: e1e2a...7ef Haha.. Nå ble jeg inspirert til å lage mange "hvor mange...." - tråder her, men skal la det være😅 Anonymkode: ce933...579
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #8 Skrevet 1. august 2022 Ganske mye angst og depresjon, vil jeg tro. Men det trenger ikke stå i veien for god og sunn debatt. Anonymkode: aac63...222 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #9 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Haha.. Nå ble jeg inspirert til å lage mange "hvor mange...." - tråder her, men skal la det være😅 Anonymkode: ce933...579 "Hvor mange "hvor mange..."-tråder er innafor å lage på et døgn?"🧐 Anonymkode: aac63...222
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #10 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): "Hvor mange "hvor mange..."-tråder er innafor å lage på et døgn?"🧐 Anonymkode: aac63...222 Haha.. Fantastisk! 😅 Anonymkode: ce933...579
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #11 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Nå er ikke meningen å drite ut, eller tøyse med alvorlige, mentale lidelser. Men jeg har en teori om at KG er overrepresentert med ulike psykiske lidelser. Det har tidligere blitt stadfestet at verden utenfor ikke representerer KG, og det må være godt. Jeg har opplevd å få fjerne svar. Da snakker jeg ikke om noe som er litt utenfor, men det blir svart på helt andre ting. Det er store konspirasjonsteorier, generaliseringer typ, "alle *sett inn gruppe her*. Mange innlegg bærer preg av svart-hvitt tenkning, typ snill-slem osv. Mange innlegg bærer også preg av vrangforestillinger. Altså, ting som rett og slett ikke stemmer overens med virkeligheten. Det er også mange som tenker at noen er ute etter dem, og hisser seg opp over en lav sko og går til angrep på forfatteren bak innlegget. Dette er sikkert en meningsløs tråd å starte da jeg ikke regner med at alle utleverer sykdomshistorikken sin her. Temaet er jo også ganske umulig å gjøre statistikk på dersom alle ikke er ærlige. Jeg ønsker bare å få deres respons. En kan jo lure på om en er gæren selv tilslutt. Hvor mye oppriktig god og sunn debatt har du fått på KG? Anonymkode: ce933...579 Jeg har lang utdanning, er oppegående men har en alvorlig psykisk sykdom som er arvelig. Det du beskriver her er IKKE personligheten til psykiateipasienter, men bare den gjennomsnittlige drittsekken i gata. Sorry, men her må jeg nok ta fra deg svart- hvitt synet ditt. Kle på deg noen bedre briller, når du betrakter verden! Anonymkode: 4354d...b45 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #12 Skrevet 1. august 2022 Mange har kanskje "slitt ut" omgangskretsen med sine sprø tanker og sensurerer seg selv der før de går for langt om de ønsker å beholde kontakten med folk. Mens her ser de anonymiteten som en sjanse til å teste ut andres reaksjoner på galskapen (eller bare sær humor). Anonymkode: 6f22f...c02 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #13 Skrevet 1. august 2022 Eg trur mesteparten av oss her er rablande galne. Eg har autisme. Ikkje at man må vere autist for å bruka kvinneguiden liksom. Eg trur mange kjem hit fordi dei kjede seg, det er jo ein del artige ting som blir posta her. Kvar fredag her er ein fest 🤪 Anonymkode: c3198...f56 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #14 Skrevet 1. august 2022 Det er noe med å kunne spørre om/mene ting man egentlig lurer på men aldri hadde turt å spørre om. Det er nok hjelpsomt for mange. Å vite at man ikke er alene. At noen har det likt. At vi ikke er unormale. De fleste kan vel relatere til egen barndom og særlig 10-16 års alderen hvor mange følelser som var vanskelige fordi vi trodde at vi var alene om dem og at alle andre mestret livet så mye bedre. Disse følelsene blir ikke borte før vi lærer anerledes. Alle strir med noe. Både fattig og rik, psykisk frisk eller ikke. Det er på generell basis vanskelig å være menneske. Følelser og relasjoner er ikke konkret. De består av synsing, variabler, instinkter og sannsynlighetsberegninger, Derfor ingen fasit. Anonymkode: f7ea8...631 1
John McClane Skrevet 1. august 2022 #15 Skrevet 1. august 2022 Du får starte med å vurdere deg selv, er du mentalt frisk eller sliter du og er et sviktende mentalt tilfelle som har en eller flere mentale diagnoser? Ja for du er jo her inne du også, du representerer gjennomsnittet like godt som noen annen.......😉
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #16 Skrevet 1. august 2022 John McClane skrev (38 minutter siden): Du får starte med å vurdere deg selv, er du mentalt frisk eller sliter du og er et sviktende mentalt tilfelle som har en eller flere mentale diagnoser? Ja for du er jo her inne du også, du representerer gjennomsnittet like godt som noen annen.......😉 Joa, er nok litt gæren som er her inne. Men jeg skriver ikke svevende om ting jeg ikke har greie på, tenker at alle kvinner er ute etter meg, og går til personangrep på samtlige meningsmotstandere. Du kan se en fornuftig dialog mellom to stykker her. Plutselig kommer et innlegg i caps lock med fem utropstegn. Du vet på en måte aldri hva som kommer. Anonymkode: ce933...579
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #17 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det er noe med å kunne spørre om/mene ting man egentlig lurer på men aldri hadde turt å spørre om. Det er nok hjelpsomt for mange. Å vite at man ikke er alene. At noen har det likt. At vi ikke er unormale. De fleste kan vel relatere til egen barndom og særlig 10-16 års alderen hvor mange følelser som var vanskelige fordi vi trodde at vi var alene om dem og at alle andre mestret livet så mye bedre. Disse følelsene blir ikke borte før vi lærer anerledes. Alle strir med noe. Både fattig og rik, psykisk frisk eller ikke. Det er på generell basis vanskelig å være menneske. Følelser og relasjoner er ikke konkret. De består av synsing, variabler, instinkter og sannsynlighetsberegninger, Derfor ingen fasit. Anonymkode: f7ea8...631 Denne var fin. Tommel opp til deg! Anonymkode: ce933...579
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #18 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Eg trur mesteparten av oss her er rablande galne. Eg har autisme. Ikkje at man må vere autist for å bruka kvinneguiden liksom. Eg trur mange kjem hit fordi dei kjede seg, det er jo ein del artige ting som blir posta her. Kvar fredag her er ein fest 🤪 Anonymkode: c3198...f56 Lagt merke til ekstra fest iløpet av "happy hour" fra 23 og utover? 😅 Innleggene fra 00.00 og utover er kanskje mest spennende. Anonymkode: ce933...579
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #19 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Mange har kanskje "slitt ut" omgangskretsen med sine sprø tanker og sensurerer seg selv der før de går for langt om de ønsker å beholde kontakten med folk. Mens her ser de anonymiteten som en sjanse til å teste ut andres reaksjoner på galskapen (eller bare sær humor). Anonymkode: 6f22f...c02 Det villeste er jo at de mest ekstreme påstander kan få haugevis av tomler opp. Da kan en begynne å lure litt på "klientellet". Anonymkode: ce933...579
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #20 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg har lang utdanning, er oppegående men har en alvorlig psykisk sykdom som er arvelig. Det du beskriver her er IKKE personligheten til psykiateipasienter, men bare den gjennomsnittlige drittsekken i gata. Sorry, men her må jeg nok ta fra deg svart- hvitt synet ditt. Kle på deg noen bedre briller, når du betrakter verden! Anonymkode: 4354d...b45 Jeg ser at jeg raskt opprettet tråden uten mye kritisk tenkning først, så den tar jeg til meg. Jeg tror kanskje det er en kombinasjon av begge deler, litt psykisk og litt drittsekk. Helt ærlig så virker det som å være et sammensurium av flere samfunnslag her. Anonymkode: ce933...579
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå